Interaktivni seminar: Finansijsko upravljanje i kontrola
Preduslov za upravljanje rizicima je utvrđivanje ciljeva na različitim nivoima.
INTERAKTIVNI SEMINAR
FINANSIJSKO UPRAVLJANJE I KONTROLA - FUK
POPIS, MAPIRANJE I DOKUMENTOVANJE POSLOVNIH PROCESA
PROCESI UPRAVLJANJA RIZICIMA I REGISTROM RIZIKA
PRIMJERI DOBRE I LOŠE PRAKSE UVOĐENJA SISTEMA FUK
PRAKTIČNI PRIKAZI I PREPORUKE ZA UNAPREĐENJE SISTEMA FUK
16. - 18.02.2022.
Zlatibor
UVOD U TEMU
Finansijsko upravljanje i kontrola - FUK je sveobuhvatan sistem internih kontrola koji uspostavljaju i za koji su odgovorni rukovodioci korisnika javnih sredstava, a kojim se upravljajući rizicima osigurava razumno uvjeravanje da će se u ostvarivanju ciljeva budžetska i druga sredstva koristiti pravilno, ekonomično, efikasno i efektivno.
Adekvatni sistemi FUK-a uspostavljeni su onda kada upravljačka struktura planira i organizuje poslovanje na način da se osigurava razumno uvjeravanje da se uspješno upravlja rizicima i da se u realizaciji ciljeva kao što su: obavljanje poslovanja na pravilan, etičan, ekonomičan, učinkovit i djelotvoran način, usklađenost poslovanja sa zakonima i drugim propisima, zaštita sredstava od gubitaka, zloupotrebe i štete, jačanje odgovornosti za ostvarenje poslovnih ciljeva te pouzdanost i sveobuhvatnost finansijskih i drugih izvještaja, osigura da se javna sredstva (uključujući sve izvore finansiranja) koriste pravilno, etično, ekonomično, efikasno i efektivno.
Upravljanje rizicima je cjelokupan proces utvrđivanja, procjenjivanja i praćenja rizika, uzimajući u obzir ciljeve korisnika javnih sredstava te poduzimanja potrebnih radnji, posebno kroz primjenu sistema FUK-a, a u svrhu smanjenja rizika. Upravljanje rizicima je metodološki detaljno razrađeno Smjernicama za upravljanje rizicima u javnom sektoru. To je ciklus koji se kontinuirano odvija, a obuhvata: utvrđivanje rizika, procjenu njihove vjerovatnosti i uticaja, poduzimanje mjera kao odgovor na rizike, dokumentovanje podataka o najznačajnijim rizicima te praćenje i izvještavanje o rizicima. Preduslov za upravljanje rizicima je utvrđivanje ciljeva na različitim nivoima.
SEMINAR NAMIJENJEN
Rukovodiocima, pomoćnicima rukovodioca, šefovima organizacijskih jedinica, koordinatorima i članovima radne grupe za FUK, početnicima u procesu uvođenja FUK-a, finansijskim i drugim službenicima te svim zainteresovanim koji žele da se upoznaju sa finansijskim upravljanjem i kontrolom, načinom uspostavljanja i izazovima u uspostavljanju FUK-a.
CILJEVI
- Definisanje obaveza i dužnosti koordinatora za FUK
- Definisanje obaveza i dužnosti članova radne grupe za FUK
- Praktično popunjavanje obrazaca neophodnih za uspostavljanje FUK-a
- Pravilno uspostavljanje strategije upravljanja rizicima
- Razmatranje i detaljno značenje smjernica za upravljanje rizicima
- Razmatranje i detaljno značenje akcijskog plana za uspostavljanje i razvoj FUK-a
SVRHA
- Osigurati obavljanje poslovanja na pravilan, etičan, ekonomičan, efikasan i efektivan način
- Osigurati usklađenost poslovanja sa zakonima, propisima, politikama, planovima i procedurama
- Osigurati zaštitu imovine i drugih resursa od gubitaka uzrokovanih lošim upravljanjem, neopravdanim trošenjem i korištenjem te od nepravilnosti i prevara
- Osigurati jačanje odgovornosti za uspješno ostvarivanje postavljenih ciljeva
- Osigurati pravovremeno finansijsko izvještavanje i praćenje rezultata poslovanja
SADRŽAJ
- Zakonski i podzakonski okvir FUK-a
- Uvod u FUK – teorija i praksa
- Pifc
- Definicija
- Djelokrug
- Svrha
- Osnovne karakteristike
Najčešći problemi prilikom uvođenja FUK-a
- važnost koordinacije svih organizacijskih jedinica
Primjena COSO okvira za procjenu i uspostavljanje internih kontrola
Godišnje izvještavanje o internim kontrolama
- obrazac GI-IK
Uspostavljanje i sprovođenje FUK-a u skladu sa propisima
Uputstva za izradu poslovnih procesa
- popisi poslovnih procesa
- mape poslovnih procesa
- obrazac za utvrđivanje i procjenu rizika
- registar rizika
Praktični prikaz popunjavanja obrasca GI-IK
Praktični prikaz popunjavanja obrasca za FUK
Praktični prikaz procjene veličine rizika
Praktični prikaz popunjavanja Operativnog godišnjeg akcijskog plana
PREDAVAČ
Boris Sesar, dipl. oec. - smjer finansije i računovodstvo.
Certificirani trener za teme iz oblasti računovodstva i finansija, izvršenja budžeta i planiranja budžeta institucija BiH. Rukovodilac sektora za budžet, finansijske i računovodstveno – materijalne poslove. Posjeduje radno iskustvo u privatnom i državnom sektoru, kao i preko 10 godina rukovodećeg iskustva na poslovima finansija i računovodstva, a naročito na poslovima vođenja i upravljanja finansijama, finansijske kontrole i izvještavanja.
RASPORED RADA
09:30 - 16:00 srijeda 16.02.2022.
09:30 - 16:00 četvrtak 17.02.2022.
09:00 - 11:00 petak 18.02.2022.
METODOLOGIJA RADA
Seminar je visoko interaktivan, sa iznošenjem problematike sa kojom se učesnici susreću, zajednička diskusija i pronalaženje rješenja za konkretne situacije kroz predavanja i razmjenu iskustava, kao i praktične vježbe za svakog učesnika. Najveći dio je posvećen praktičnim iskustvima i primjerima.
Prilagođavamo se grupi i pojedincu!
Odobravamo popuste za rane prijave i prijave više učesnika iz iste organizacije do 07.02.2022.
Preuzmite PDF PROSPEKT seminara sa svim potrebnim informacijma na sljedećem linku: PDF PROSPEKT
Klikom na LINK otvara se članak gdje imate sve potrebne informacije o seminaru, a na dnu članka imate opciju ONLINE REGISTRACIJE.
Broj učesnika je ograničen!
Rezervišite svoje mjesto na vrijeme!
Prijave traju do: 11.02.2022.
KONTAKT INFORMACIJE
KVENTUM d.o.o.
Poslovno-edukativni centar
T: +387 33 621 268
M: +387 61 307 131
F: +387 33 621 273
E: info@kventum.ba
A: Tvornička broj 3 I 71 000 Sarajevo I BiH
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.