Tražite informaciju iz privrede – na pravom ste mjestu

Paket Tender obuhvata sve objavljene tendere, javne nabavke, dodjele ugovora, javne pozive, odluke o pokretanju, licitacije, stečajeve/likvidacije, planove nabavki i slične informacije sa područja Bosne i Hercegovine.

Cijena paketa Tender na godišnjem nivou je 400 KM + PDV.

Datum objave: 13.04.2021. 15:41

(otkazivanje poziva) Nabavka voća i povrća

Izvor: Akta.ba, 12.04.2021.

Broj: 127-28-3677-P /13

Datum: 12.04.2021 godine

 

 

Na osnovu člana 69. stav (3) Zakona o javnim nabavkama Bosne i Hercegovine («Službeni glasnik BiH», broj 39/14, u daljem tekstu: ZJN), član 33. stav (2) Pravilnika o javnim nabavkama, član 29. Statuta Zavoda za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju ,,Dr Miroslav Zotović" Banja Luka i Zapisnika o radu komisije nakon otvaranja kvalifikacionih ponuda broj: 127-28-3677-0^/21 od 09.04.2021. godine, Direktor donosi:

 

ODLUKU

O otkazivanju postupka javne nabavke

 

Član 1.

Pregovarački postupak bez objave obavještenja za nabavku robe- "Voće i povrće", pokrenut na osnovu Odluke o pokretanju postupka broj 127-28-3677-1/21 od 31.03.2021. godine (Obavještenje o nabavci broj 127-28-3677-3/21 objavljeno na web stranici dana 31.03.2021. godine) se otkazuje u prvoj fazi pregovaračkog postupka.

 

Član 2.

Odluka će biti dostavljena ponuđačima koji su dostavili kvalifikacione ponude i biće objavljena na web stranici Zavoda za fizikalnu medicinu i rehabilitaciju ,,Dr Miroslav Zotović"(www. zotovicbl.com) u skladu sa članom 70. stav 6 Zakona o javnim nabavkama.

 

OBRAZLOŽENJE

Na osnovu Odluke o pokretanju postupka broj 127-28-3677-1/21 od 31.03.2021. godine pokrenut je pregovarački postupak bez objave obavještenja o nabavci za nabavku robe- "Voće i povrće".

 

Pregovarački postupak pokrenut je u skladu sa članom 21. tačka d) iz razloga što redovni, otvoreni postupak koji je pokrenut u mjesecu oktobru 2020. godine u momentu pokretanja pregovaračkog postupka još uvijek nije bio okončan. Naime, u datom postupku od oktobra 2020. godine izjavljene su četiri (4) žalbe što je dovelo ugovorni organ u nezavidnu situaciju naročito imajući u vidu da se radi o zdravstvenoj ustanovi u kojoj se od novembra 2020. godine zbrinjavaju i kovid pacijenti čiji se broj iz dana u dan povećava i krajnje je neizvjesna bilo kakva prognoza o daljem nastavku zbrnjinavanja i liječenja ovih pacijenata, kao i o njihovom broju.

 

Ugovorni organ je dana 31.03.2021. godine uputio poziv za pregovore ponuđaču "Novoteks" d.o.o. Banja Luka sa kojim je imao zaključen posljednji ugovor te je zbog hitnosti situacije imao namjeru da postupak provede u najkraćem mogućem roku koji zakon dozvoljava.

 

Dana 02.04.2021. godine potencijalni ponuđač "Primaprom" d.o.o. Banja Luka dostavio je zahtjev za učešće u pregovaračkom postupku koji je u skladu sa zakonom odobren a što je rezultiralo time da su u ostavljenom roku za predmetnu nabavku zaprimljene dvije kvalifikacione ponude ponuđača "Novoteks" d.o.o. i "Primaprom" d.o.o.

 

Komisija za javnu nabavku imenovana Rješenjem broj 127-28-3677-9/21 od 07.04.2021. godine izvršila je pregled i ocjenu pristiglih kvalifikacionih ponuda te prilikom pregleda ustanovila da postoje određene nejasnoće zbog kojih bi trebalo tražiti pojašnjenje ponuda.

 

Imajući u vidu novonastalu situaciju, brižljivim i detaljnim pregledom zakona, pristiglih ponuda u predmetnom postupku, te razvoja situacije u spomenutom otvorenom postupku ugovorni organ stava je da nije svrsishodno i opravdano nastaviti sa predmetnom procedurom.

 

Naime prema procjeni Ugovornog organa u ovoj situaciji koju ugovorni organ nije mogao da predvidi za provođenje cjelokupnog pregovaračkog postupka sa dva ponuđača uz poštovanje svih zakonskih procedura trebalo bi minimalno 30 dana a što je evidentno izuzimajući dane potrebne za pripremu dokumentacije i imajući u vidu samo osnovne zakonske rokove za pojašnjenje ponuda, rokove za odluke i žalbe na njih u svakoj od faza postupka, rokove koji se moraju ostaviti za pripremu početnih i konačnih pregovora, rokove za organizovanje pregovora, član 98. ZJN odnosno zabranu zaključenja ugovora u roku od 15 dana od obavještavanja ponuđača o izboru najpovoljnijeg. Prilikom preračunavanja rokova, ugovorni organ čak nije ni uzimao u obzir moguće komplikacije koje zahtijevaju dodatno vrijeme i resurse poput računske neispravnosti ponuda, neprirodno niske cijene, mogućih žalbi itd.

 

Pregovarački postupak pokrenut je kako bi se obezbijedila nabavka robe za period od 3 mjeseca, odnosno dok se ne steknu uslovi i ne provede redovan godišnji postupak nabavke voća i povrća putem otvorenog postupka ali u ovoj novonastaloj situaciji jasno je da pregovarački postupak gubi svrhu. U momentu pokretanja postupka ugovorni organ nije mogao da predvidi ovakvu situaciju (dvije ponude, pojašnjenja itd.) a koja u mnogome utiče na svrhu provođenja ove procedure.

 

Naime, detaljnom analizom cijele situacije ugovorni organ, ustanovio je da se pregovaračkim postupkom koji se ne može završiti po hitnom postupku ne može postići njegova osnovna svrha tj. hitna nabavka robe za prelazni period i da rokovi za pregovarački postupak sa dva ponuđača nisu mnogo kraći u odnosu na otvoreni postupak. Nadalje, kako su se u međuvremenu stekli uslovi za pokretanje novog otvorenog postupka (Raniji postupak poništen rješenjem broj 127-28-13971-55/20 dana 31.03.2021. godine) Ugovorni organ stava je da je u skladu sa članom 3. Zakona o javnim nabavkama, odnosno u cilju poštovanja osnovnih načela najracionalnije donijeti ovakvu odluku.

 

Ugovorni organ će u cilju postizanja pravične i aktivne konkurencije, radi osiguranja najefikasnijeg korištenja javnih sredstava, odnosno poštujući našela ekonomičnosti, efikasnosti, zakonitosti i slobodne konkurencije pokrenuti otvoreni postupak javne nabavke za predmetnu vrstu robe i na taj način omogućiti ovim ali i svim drugim zainteresovanim privrednim subjektima da učestvuju na tenderu. Provođenje procedure koja traje više od 30 dana a kojom bi se obezbijedila roba koja može zadovoljiti potrebe ugovornog organa za samo 3 mjeseca nije racionalno a otkazivanjem ove nabavke robe putem pregovaračkog postupka a pokretanje otvorene, transparentnije procedure za 12 mjeseci, po mišljenju Ugovornog organa ne šteti i ne ugrožava ponuđače koji su dostavili kvalifikacionu ponudu u ovom postupku na bilo koji način, s obzirom da je njihovo učešće moguće i u otvorenom postupku koji će biti pokrenut u skladu sa Zakonom.

 

Ovim putem Ugovorni organ poziva ponuđače na razumijevanje cjelokupne nezavidne situacije u kojoj se ova zdravstvena ustanova našla ali i informiše o ozbiljnosti cijele situacije s obzirom na cjelokupnu situaciju izazvanu pojavom virusa COVID-19.

 

Imajući u vidu sve ranije izloženo odlučeno je kao u izreci ove odluke.

 

Pouka o pravnom lijeku:

Protiv ove odluke, ponuđač koji je učestvovao u postupku nabavke, može izjaviti žalbu u roku od 10 dana od dana prijema ove odluke.

 

DIREKTOR Prim. dr sci. med. Goran Talić Sp.ec. ortopedije sa traumatologijom

 

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

PODIJELI: