Tražite informaciju iz privrede – na pravom ste mjestu

Paket Tender obuhvata sve objavljene tendere, javne nabavke, dodjele ugovora, javne pozive, odluke o pokretanju, licitacije, stečajeve/likvidacije, planove nabavki i slične informacije sa područja Bosne i Hercegovine.

Cijena paketa Tender na godišnjem nivou je 400 KM + PDV.

Datum objave: 03.11.2023. 09:40

Javni poziv za dodjelu sredstava iz budžetske podrške EU za provođenje mjera energijske efikasnosti u mikro, malim i srednjim preduzećima za 2023. godinu - JP BPEU MMSP 2023-1

Izvor: Akta.ba, 03.11.2023.

Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine

Na osnovu Zaključka Vlade FBiH V. broj 1722/22 od 24.11.2022. godine i Odluke o usvajanju Programa utroška sredstava „Tekući transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Podrška evropske unije Bosni i Hercegovini u cilju ublažavanja negativnog socio-ekonomskog uticaja energetske krize" utvrđen budžetom Federacije BiH za 2023. godinu Federalnom ministarstvu razvoja, poduzetništva i obrta (Službene novine FBiH br. 60/23), Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine raspisuje

 

JAVNI POZIV

za dodjelu sredstava iz budžetske podrške EU za provođenje mjera energijske

efikasnosti u mikro, malim i srednjim preduzećima za 2023. godinu

JP BPEU MMSP 2023-1

 

Ukupni iznos budžetske podrške EU raspoloživ po ovom Pozivu je 12.912.315,00 KM

 

Vrijeme trajanja Javnog poziva je od dana njegove objave pa do raspodjele sredstava, a najkasnije do 31.12.2023. godine

 

Paket buždetske podrške Evropske unije za ublažavanje negativnih posljedica energetske krize i poticanja energetske tranzicije je osigurao sredstva u vidu bespovratne pomoći ranjivim domaćinstvima i privredi na Zapadnom Balkanu, na koja je, u pripadajućem iznosu, Bosna i Hercegovina ostvarila pravo usvajanjem Akcionog plana od strane Vijeća ministara Bosne i Hercegovine.

 

Za potrebe provedbe ovog Akcionog plana, gdje je jedna od komponenti upravo pomoć privredi u energetskoj tranziciji, Vlada Federacije Bosne i Hercegovine je donijela Odluku o usvajanju Programa utroška sredstava „Tekući transferi drugim nivoima vlasti i fondovima - Podrška evropske unije Bosni i Hercegovini u cilju ublažavanja negativnog socio-ekonomskog uticaja energetske krize" utvrđen budžetom Federacije BiH za 2023. godinu Federalnom ministarstvu razvoja, poduzetništva i obrta (u daljem tekstu: Program utroška sredstava) i jasno definisala kriterije za njihovu raspodjelu.

Predviđeni način dodjele sredstava je putem javnog poziva za čiju je provedbu nadležan Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine (u daljem tekstu: Fond).

 

Pružanje ovog vida podrške najjasniji je signal Europske unije prema zemljama kandidatima za članstvo da napredak na putu ka Evropskoj uniji ima značajne socio-ekonomske benefite kako za stanovništvo i privredu tako i za državu u cjelini. 

 

1. PREDMET JAVNOG POZIVA

Predmet Javnog poziva je prikupljanje prijava za dodjelu bespovratnih sredstava EU kroz budžetsku podršku mikro, malim i srednjim preduzećima za projekte energijske efikasnosti.

 

Ovaj Javni poziv podrazumijeva korištenje bespovratnih sredstava za sufinansiranje provođenja mjera povećanja energijske efikasnosti u/na postojećim objektima/sistemima/procesima, i to za:

- Lot 1: Mikro preduzeća - raspoloživi budžet: 5.164.926,00 KM

- Lot 2: Mala i srednja preduzeća - raspoloživi budžet: 7.747.389,00 KM.

 

1.1. Maksimalni iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti

Lot 1: Mikro preduzeća

> Mikro preduzeće u većinskom vlasništvu žene: maksimalni iznos sufinansiranja (iznos bespovratnih sredstava) koji se može ostvariti je 50% od visine ukupne investicije, pri čemu iznos sufinansiranja ne može bit manji od 5.000,00 KM, ni veći od 30.000,00 KM uključujući PDV.

Vlastito učešće podnosioca prijave mora iznositi minimalno 50% od visine ukupne investicije.

> Ostala mikro preduzeća: maksimalni iznos sufinansiranja (iznos bespovratnih sredstava) koji se može ostvariti je 45% od visine ukupne investicije, pri čemu iznos sufinansiranja ne može bit manji od 5.000,00 KM, ni veći od 30.000,00 KM uključujući PDV.

Vlastito učešće podnosioca prijave mora iznositi minimalno 55% od visine ukupne investicije. Lot 2:

Mala i srednja preduzeća

> Malo i srednje preduzeće u većinskom vlasništvu žene: maksimalni iznos sufinansiranja (iznos bespovratnih sredstava) koji se može ostvariti je 50% od visine ukupne investicije, pri čemu iznos sufinansiranja ne može bit manji od 10.000,00 KM, ni veći od 50.000,00 KM uključujući PDV.

Vlastito učešće podnosioca prijave mora iznositi minimalno 50% od visine ukupne investicije.

> Ostala mala i srednja preduzeća: maksimalni iznos sufinansiranja (iznos bespovratnih sredstava) koji se može ostvariti je 45% od visine ukupne investicije, pri čemu iznos sufinansiranja ne može bit manji od 10.000,00 KM, ni veći od 50.000,00 KM uključujući PDV.

Vlastito učešće podnosioca prijave mora iznositi minimalno 55% od visine ukupne investicije.

 

1.2. Mjere koje mogu biti predmet prijave na Lot 1 i Lot 2

Mikro, mala i srednja preduzeća na Javni poziv mogu se prijaviti za sufinansiranje provođenja jedne ili više mjera energijske efikasnosti, i to:

1. toplotna izolacija vanjskih zidova, stropa/krova, poda;

2. zamjena vanjske stolarije (prozori i vrata);

3. unaprjeđenje sistema za proizvodnju i distribuciju energije za grijanje i/ili hlađenje prostora i/ili pripremu potrošne tople vode: instalacija kotlova na pelet, toplotnih pumpi, kondenzacijskih kotlova, solarnih kolektora za proizvodnju potrošne tople vode, zamjena neefikasnih klimatizacijskih uređaja novim energijski efikasnim. Sistem unutrašnjeg razvoda    grijanja može biti predmet sufinansiranja samo u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru instalacije kotla/toplotne pumpe;

4. zamjena postojećih rasvjetnih tijela novim LED rasvjetnim tijelima;

5. unaprjeđenje energijske efikasnosti u proizvodnim procesima (npr. iskorištenje otpadne toplote, mjere na povećanju efikasnosti rada elektromotornih pogona i sl.);

6. izgradnja fotonaponskih elektrana za proizvodnju električne energije isključivo za vlastite potrebe.

Napomena: Sva oprema i materijali koji su predmet prijave moraju biti tvornički novi, odnosno da se prvi put stavljaju u upotrebu.

 

1.3. Korisnici sredstava i uslovi učešća za Lot 1 i Lot 2

Na Javni poziv mogu se prijaviti mikro, mali i srednji subjekti male privrede definirani po Zakonu o poticanju razvoja male privrede (Službene novine FBiH br. 19/06 i 25/09)1 i registrirani po Zakonu o privrednim društvima (Službene novine FBiH br. 81/2015 i 75/2021).

Podnosioci prijave mogu podnijeti samo jednu prijavu putem osnovne jedinice bez obzira da li će se implementacija projekta vršiti na objektu osnovne jedinice ili objektu druge poslovne jedinice.

 

Pravna lica koja se prijavljuju na Javni poziv moraju ispunjavati sljedeće uslove:

-Da imaju sjedište na području Federacije Bosne i Hercegovine;

-Da su registrirani najkasnije do 31.12.2021. godine;

-Imaju najmanje 1 (jednog) zaposlenog na neodređeno vrijeme;

-Da imaju izmirene obaveze vezane uz plaćanja dospjelih poreznih obaveza (direktnih i indirektnih poreza) i obaveza za penziono i zdravstveno osiguranje u skladu sa zakonskim odredbama. Podnosioci prijave koji imaju sklopljen ugovor sa poreskim organima u Bosni i Hercegovini o servisiranju duga neće biti uzeti u razmatranje;

- Ukoliko podnose prijavu za mjere od 1. do 4. iz tačke 1.2. da imaju izrađen Detaljni energijski audit kojim su preporučene mjere koje su predmet prijave, a koji mora biti urađen od strane pravnog lica ovlaštenog kod Federalnog ministarstva prostornog uređenja - vrijedi za Lot 2;

- Ukoliko podnose prijavu za mjeru 5. iz tačke 1.2. da imaju izrađen detaljni energijski audit/Studiju izvodljivosti na postojećim sistemima/procesima, uz uslov da ista sadrži tehno- ekonomsku analizu i predmjer i predračun za mjere koje su predmet prijave;

1 U skladu sa Zakonom o poticanju razvoja male privrede (Službene novine FBiH broj 19/06 i 25/09) podjela subjekata male privrede je definisana na sljedeći način:

- Mikro subjekti male privrede - fizička i pravna lica koja zapošljavaju prosječno godišnje manje od 10 osoba i čiji je ukupni godišnji prihod ili ukupna vrijednost poslovne imovine na kraju poslovne godine manja od 400.000 KM;

- Mali subjekti male privrede - fizička i pravna lica koja zapošljavaju prosječno godišnje manje od 50 osoba i čiji je ukupni godišnji prihod ili ukupna vrijednost poslovne imovine na kraju poslovne godine manja od 4.000.000 KM;

- Srednji subjekti male privrede - fizička i pravna lica koja zapošljavaju prosječno godišnje manje od 250 osoba i čiji godišnji promet ne prelazi 40 miliona KM i/ili čiji godišnji bilans stanja ne prelazi 30 miliona KM.

U slučaju da, zbog sukoba kriterija broja zaposlenih sa finansijskim pokazateljima, nije jasno u koju od postojećih kategorija spada subjekt male privrede, odlučujući kriterij je broj zaposlenih. Za potrebe ovog Javnog poziva podaci o broju zaposlenih lica utvrđuju se na osnovu liste/a osiguranih lica (zbirno osnovne jedinice i svih podružnica/poslovnih jedinica, ako ih ima). Obrti i ostale samostalne djelatnosti nemaju pravo učešća u ovom javnom pozivu.

- Ukoliko podnose prijavu za mjeru 6. iz tačke 1.2. da imaju vlasništvo nad objektom na kojem se postavlja fotonaponska elektrana, da je isti priključen na distributivni sistem maksimalnog naponskog nivoa od 1 kV, te da imaju izrađenu projektno tehničku dokumentaciju i ishodovane sve potrebne saglasnosti i dozvole;

- Da osiguraju vlastito učešće najmanje u procentu definiranom za Lot na koji se prijavljuju;

- Da prihvate uslove učešća definisane javnim pozivom;

- Da na javni poziv prijavljuju samo jedan projekat/objekat;

- Da na javni poziv prijavljuju projekat isključivo za vlastite potrebe;

- Da na javni poziv podnose prijavu sa mjerom (mjerama) koja je cjelovita (npr. toplotna izolacija samo jednog vanjskog zida i sl. nije prihvatljiva);

- Da na Javni poziv podnose prijavu sa mjerama (mjere od 1. do 3. iz tačke 1.2.) koje zadovoljavaju minimalne tehničke propise, standarde i uslove definisane važećim zakonskim i podzakonskim aktima na području Federacije BiH iz oblasti toplotne zaštite objekata, tehničkih sistema grijanja i hlađenja, građenja/građevinarstva, sigurnosti na radu kao i drugih relevantnih propisa, kako je dato u Prilogu 1 ovog Poziva;

- Da će mjere koje su predmet prijave realizovati u roku od pet (5) mjeseci od datuma potpisa ugovora;

- Da podnesu kompletiranu prijavu na Javni poziv, odnosno da ista sadrži svu potrebnu obaveznu dokumentaciju, u skladu sa tačkom 2. ovog Poziva;

- Da ispunjavaju i druge uslove utvrđene Javnim pozivom.

 

Objekti koji nisu prihvatljivi za sufinansiranje putem Javnog poziva su:

- Objekti koji su devastirani;

- Objekti koji su strukturno neispravni, tj. imaju veća strukturalna oštećenja koja mogu ugroziti integralnu stabilnost objekta nakon implementacije mjera poboljšanja energijske efikasnosti;

- Objekti koji su u fazi izgradnje u trenutku objave Javnog poziva.

 

Na Javni poziv ne mogu se prijaviti subjekti:

- Čija je osnovna djelatnost: proizvodnja ili promet oružjem i municijom; proizvodnja ili promet alkoholnih napitaka (isključujući pivo i vino); proizvodnja ili promet proizvoda od duhana; kocka, kasino i ekvivalentne djelatnosti; proizvodnja ili promet radioaktivnih materijala;

- Čije su šifre osnovne djelatnosti iz područja D grane 35.1 po KD BIH iz 2010. godine;

- Kojem su po javnom pozivu prethodno odobrena sredstva kroz budžetsku pomoć EU;

- Koji su ostvarili de minimis pomoć po osnovu člana 7. Uredbe o uslovima i postupku za dodjelu pomoći male vrijednosti - de minimis pomoć (Službene novine FBiH br. 27/18) u ukupnom iznosu većem od 200.000,00 € u prethodne dvije i tekućoj fiskalnoj godini;

 

- Koji su registrovani kao obrti i ostale samostalne djelatnosti.

 

2. OBAVEZNA DOKUMENTACIJA

Prijavljivanje na Javni poziv podnosilac prijave obavlja elektronski (e-prijavom) i to elektronskim popunjavanjem Prijavnog obrasca uz koji je potrebno izvršiti „učitavanje" (upload) kompletne obavezne dokumentacije na način opisan u tački 3. ovog Poziva. Obaveznu dokumentaciju čine opšta obavezna i tehnička obavezna dokumentacija.

 

2.1. Opšta obavezna dokumentacija za Lot 1 i Lot 2

1. Ovjerena Izjava odgovornog lica podnosioca prijave - Izjava I čiji je obrazac dostupan u Prilogu 2 Poziva:

- o osiguranju sredstava za zatvaranje finansijske konstrukcije projekta

- o prihvatanju uslova učešća datih u Javnom pozivu

- da po izvršenoj ugradnji opreme koja je predmet sufinansiranja, ista neće biti predmet prodaje, niti poklona, 3 godine od dana završetka projekta (ukoliko je predmet prijave)

-da će se mjere koje su predmet prijave realizovati u roku od pet (5) mjeseci od datuma potpisa ugovora

-da će omogućiti licima koje ovlasti Fond pristup objektu od momenta podnošenja prijave do godinu dana nakon realizacije mjera, radi verifikacije;

2.Ovjerena Izjava odgovornog lica podnosioca prijave o primljenim de-minimis pomoćima i drugim državnim pomoćima - Izjava II čiji je obrazac dostupan u Prilogu 3 Poziva;

3.Ovjerena Izjava odgovornog lica podnosioca prijave da će proizvedena električna energija iz fotonaponske elektrane biti korištena samo i isključivo za vlastite potrebe - Izjava III čiji je obrazac dostupan u Prilogu 4 Poziva - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 6. iz tačke 1.2. ;

4.Aktuelni izvod iz sudskog registra - datum izdavanja dokaza o registraciji ne smije biti stariji od 3 mjeseca od dana prijave na Javni poziv - original;

5.Obavještenje o razvrstavanju pravnog lica (osnovne jedinice) prema klasifikaciji djelatnosti po KD BiH 2010 - original;

6.Uvjerenja o poreskoj registraciji (osnovne jedinice) i to:

a)ID broj;

bPDV broj, za podnosioce prijave koji su PDV obveznici. Uvjerenja a) i b) se dostavljaju kao originali.

Ako podnosilac prijave nije PDV obveznik, o istom se dostavlja uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje. Datum izdavanja uvjerenja ne smije biti stariji od 3 mjeseca od dana prijave na Javni poziv - original;

7.Ovjerena Izjava odgovornog lica podnosioca prijave da nije pod stečajem ili predmet stečajnog postupka, da nije predmet postupka likvidacije, odnosno da nije u postupku obustavljanja poslovne djelatnosti - Izjava IV čiji je obrazac dostupan u Prilogu 5 Poziva. Izjavu je potrebno nadovjeriti kod nadležnog organa;   

8.Uvjerenje o izmirenim poreskim obavezama nadležnih organa - Poreske uprave i Uprave za indirektno oporezivanje. Ukoliko podnosilac prijave nije PDV obveznik, dužan je dostaviti uvjerenje Uprave za indirektno oporezivanje o istom. Datum izdavanja svih uvjerenja iz ove tačke ne smije biti stariji od 3 mjeseca od dana prijave na Javni poziv - original;

9.Lista osiguranih lica (osnovne jedinice i svih podružnica/poslovnih jedinica ako ih ima) izdata od strane nadležne poreske ispostave, ne starija od datuma objave Javnog poziva - original.

 

2.2. Tehnička obavezna dokumentacija

Lot 1: Mikro preduzeća

1.Foto-dokumentacija vanjskog izgleda objekta koji je predmet prijave na Javni poziv, s prikazom svih fasadnih površina (dostaviti minimalno 4 (četiri) prikaza s kojih će biti vidljive sve strane i spratnost objekta) - dostavlja se za sve prijave, bez obzira na mjeru za koju se podnosi prijava;

2.Foto-dokumentacija postojeće stolarije i bravarije na objektu (svih fasadnih otvora) - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 2. iz tačke 1.2.;

3.Foto-dokumentacija postojeće opreme/tehničkih sistema/rasvjete (kotlovi, peći, uređaji, rasvjeta i sl.) - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjere 3. i 4. iz tačke 1.2.;

4.Detaljni energijski audit/Studiju izvodljivosti sistema/procesa koji sadrži tehno-ekonomsku analizu i predmjer i predračun opreme i radova za mjere koje su predmet prijave - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 5. iz tačke 1.2.;

5Glavni projekat fotonaponske elektrane izrađen i ovjeren od projektantske kuće - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 6. iz tačke 1.2.;

6.Rješenje nadležnog Operatora distributivnog sistema (ODS-a) kojim se izdaje Elektroenergetska saglasnost za proizvodnju električne energije iz fotonaponske elektrane za vlastite potrebe - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 6. iz tačke 1.2. - original;

7.ZK izvadak, građevinska/upotrebna dozvola objekta na kojem će se graditi elektroenergetski objekat, izdata od strane nadležnog organa, kao dokaz o vlasništvu - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 6. iz tačke 1.2. - original;

8.Građevinska dozvola za elektroenergetski objekat (fotonaponsku elektranu) izdata od strane nadležnog organa za građenje kao dokaz o mogućnosti gradnje elektroenergetskog objekta, ili ako je to slučaj, Uvjerenje nadležnog organa za građenje da nije potrebno ishodovanje urbanističkih uslova gradnje/građevinskih dozvola za predmetni elektroenergetski objekat - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 6. iz tačke 1.2. - original;

9.Predračun(i) sa detaljnim predmjerom opreme i radova sa jasno naznačenim količinama, jediničnim i ukupnim cijenama i specifikacijom svih materijala/opreme i radova za mjeru/e na koje se odnosi prijava. Predračun mora biti izdat (potpisan i ovjeren) od strane pravnog lica (firme) koja se bavi izvođenjem predmetnih radova, ne stariji od mjesec dana od dana prijave na Javni poziv - dostavlja se za sve mjere od 1. do 6. iz tačke 1.2. za koje se podnosi prijava - original;

Napomena 1: ukoliko se prijava podnosi za više od jedne mjere, potrebno je obezbijediti posebne predračune za svaku pojedinu mjeru!

Napomena 2: u slučaju podnošenja prijave za mjere od 1. do 3. iz tačke 1.2. predračun treba da posvjedoči ispunjavanje tehničkih uslova iz Priloga 1 ovog Poziva. 

 

Lot 2: Mala i srednja preduzeća

1. Detaljni energijski audit objekta sa predmjerom i predračunom opreme i radova mjera koje su predmet prijave. Detaljni energijski audit mora biti urađen od strane pravnog lica ovlaštenog kod Federalnog ministarstva prostornog uređenja - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjere od 1. do 4. iz tačke 1.2.;

2. Detaljni energijski audit/Studiju izvodljivosti sistema/procesa koji može biti izrađen od strane projektantske kuće uz uslov da sadrži tehno-ekonomsku analizu i predmjer i predračun opreme i radova za mjere koje su predmet prijave - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 5. iz tačke 1.2.;

3. Glavni projekat fotonaponske elektrane izrađen i ovjeren od projektantske kuće - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 6. iz tačke 1.2.;

4. Rješenje nadležnog Operatora distributivnog sistema (ODS-a) kojim se izdaje Elektroenergetska saglasnost za proizvodnju električne energije iz fotonaponske elektrane za vlastite potrebe - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 6. iz tačke 1.2. - original;

5. ZK izvadak, građevinska/upotrebna dozvola objekta na kojem će se graditi elektroenergetski objekat, izdata od strane nadležnog organa, kao dokaz o vlasništvu - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 6. iz tačke 1.2. - original;

6. Građevinska dozvola za elektroenergetski objekat (fotonaponsku elektranu) izdata od strane nadležnog organa za građenje kao dokaz o mogućnosti gradnje elektroenergetskog objekta, ili ako je to slučaj, Uvjerenje nadležnog organa za građenje da nije potrebno ishodovanje urbanističkih uslova gradnje/građevinskih dozvola za predmetni elektroenergetski objekat - dostavlja se u slučaju ako se podnosi prijava za mjeru 6. iz tačke 1.2. - original;

7. Predračun(i) sa detaljnim predmjerom opreme i radova sa jasno naznačenim količinama, jediničnim i ukupnim cijenama i specifikacijom svih materijala/opreme i radova za mjeru/e na koje se odnosi prijava. Predračun mora biti izdat (potpisan i ovjeren) od strane pravnog lica (firme) koja se bavi izvođenjem predmetnih radova, ne stariji od mjesec dana od dana prijave na Javni poziv - dostavlja se za sve mjere od 1. do 6. iz tačke 1.2. za koje se podnosi prijava - original;

Napomena 1: ukoliko se prijava podnosi za više od jedne mjere, potrebno je obezbijediti posebne predračune za svaku pojedinu mjeru!

Napomena 2: u slučaju podnošenja prijave za mjere od 1. do 3. iz tačke 1.2. predračun treba da posvjedoči ispunjavanje tehničkih uslova iz Priloga 1 ovog Poziva.

 

3. NAČIN I MJESTO DOSTAVLJANJA OBAVEZNE DOKUMENTACIJE KAO PRIJAVE NA JAVNI POZIV

Prijava na Javni poziv i dostavljanje obavezne dokumentacije vrši se isključivo elektronskim putem, odnosno putem „e-prijave" dostupne na: www.e-prijava.fzofbih.org.ba.

 

Prijavu na Javni poziv podnosilac prijave obavlja elektronskim popunjavanjem Prijavnog obrasca uz obavezno „učitavanje" (upload) obavezne dokumentacije iz tačke 2. Javnog poziva.

 

Po pristupanju „e-prijavi", u svrhu popunjavanja Prijavnog obrasca, podnosilac prijave najprije mora izvršiti registraciju. Registracija predstavlja identifikaciju podnosioca prijave tj. privrednog subjekta, sa osnovnim kontakt podacima. Sva dalja komunikacija sa podnosiocem prijave bit će vršena isključivo putem e-mail adrese koja se navede tokom registracije, te je podnosilac prijave dužan osigurati redovan uvid i provjeru pristigle e-pošte, a sve sa ciljem uspješnog provođenja obrade njegove prijave i realizacije eventualno dodijeljenog Ugovora.

 

Po obavljenoj registraciji, podnosilac prijave pristupa unosu podataka u Prijavni obrazac. U slučaju prihvatanja podnesene prijave, podaci koji se unesu u Prijavni obrazac će biti osnov za sačinjavanje Ugovora o dodjeli sredstava, te je podnosilac prijave odgovoran za tačnost i vjerodostojnost svih unosa u Prijavni obrazac. Unos podataka u Prijavni obrazac podnosilac prijave obavlja kroz četiri grupe informacija: 1.) Podaci o podnosiocu prijave; 2.) Bankovni podaci; 3.) Podaci o objektu; i 4.) Podaci o projektu.

 

Peti (5.) korak u e-prijavi je Dokumentacija u kojem podnosilac prijave vrši „učitavanje" tj. upload obavezne/tražene dokumentacije. Podnosilac prijave će tokom „učitavanja" biti „vođen" e-prijavom, čime je osigurano „učitavanje" svih neophodnih dokumenata na za to predviđeno mjesto.

Obavezni dokumenti iz tačke 2. Poziva, „učitavaju" se na sljedeći način i u sljedećoj formi:

Opšta obavezna dokumentacija:

-Dokumenti pod rednim brojem 1., 2., 3. i 7.: Obrasci Izjava I, II, III i IV dostupni su u Prilozima 2, 3, 4 i 5 Poziva. Obrasce izjava je potrebno isprintati, popuniti, potpisati i opečatiti, te ovjeriti kod nadležnog organa. Ovjerene izjave potrebno je skenirati ili fotografisati (na način da je vidljiva ovjera), te u PDF ili JPEG formatu „učitati" na traženo mjesto u e-prijavi.

-Dokumenti pod rednim brojem 4., 5., 6., 8. i 9.: Sve stranice originala dokumenata potrebno je skenirati ili fotografisati (na način da je vidljiva ovjera), te u PDF ili JPEG formatu „učitati" na traženo mjesto u e-prijavi.

 

Tehnička obavezna dokumentacija

Lot 1. - mikro preduzeća:

-Dokumenti pod rednim brojem 1., 2. i 3.: Svaku napravljenu fotografiju, u JPEG formatu potrebno je pojedinačno „učitati" na traženo mjesto u e-prijavi;

-Dokumenti pod rednim brojem 4. i 5.: Elektronske verzije detaljnih energijskih audita i studija izvodljivosti (kompletnog sadržaja) u PDF formatu „učitati" na traženo mjesto u e-prijavi;

-Dokumenti pod rednim brojem 6., 7., 8. i 9: Sve stranice originala dokumenata potrebno je skenirati ili fotografisati, te u PDF ili JPEG formatu „učitati" na traženo mjesto u e-prijavi.

Lot 2. - mala i srednja preduzeća:

- Dokumenti pod rednim brojem 1. i 2.: Elektronske verzije detaljnih energijskih audita i studija izvodljivosti (kompletnog sadržaja) u PDF formatu „učitati" na traženo mjesto u e-prijavi;

-Dokument pod rednim brojem 3.:

-Elektronsku verziju glavnog projekta (kompletnog sadržaja) u PDF formatu „učitati" na traženo mjesto u e-prijavi;

-Stranicu glavnog projekta na kojem je vidljiva njegova ovjera potrebno je skenirati ili fotografisati (na način da je vidljiva ovjera), te u PDF ili JPEG formatu „učitati" na traženo mjesto u e-prijavi;

-Dokumenti pod rednim brojem 4., 5., 6. i 7.: Sve stranice originala dokumenata potrebno je skenirati ili fotografisati, te u PDF ili JPEG formatu „učitati" na traženo mjesto u e-prijavi.

 

Napomena: Proces popunjavanja Prijavnog obrasca i „učitavanja" dokumenata ne mora biti okončan tokom jednokratnog pristupa e-prijavi. Sve do potvrđivanja „pošalji prijavu", registrovani podnosilac prijave može se u više navrata „vraćati" svojoj započetoj e-prijavi, dopunjavati je, ili u slučaju potrebe korigovati eventualno pogrešne unose.

Po završetku svih unosa i „učitavanja" svih dokumenata, podnosilac prijave u koraku 6.) Pregled obrasca, treba obaviti kontrolu i pregled svih unesenih podataka i dokumenata, te potvrditi svoju saglasnost za podnošenje prijave. Prilikom pregleda „učitanih" dokumenata posebnu pažnju potrebno je obratiti na provjeru vidljivosti sadržaja svih dokumenata, te je podnosilac prijave dužan osigurati da svi učitani dokumenti budu jasni i čitljivi. Da bi prijava na Poziv bila validna i pohranjena u e-prijavu, svi traženi unosi moraju biti ispravno izvršeni i svi traženi dokumenti „učitani" kako je zahtijevano.

Odabirom „pošalji prijavu" podnosilac prijave vrši verifikaciju i zvanično podnošenje svoje prijave.

Nakon okončanog podnošenja prijave, podnosilac prijave će putem e-mail adrese navedene u procesu registracije primiti povratnu informaciju kojom se potvrđuje zaprimanje njegove prijave.

Javni poziv je otvoren do raspodjele sredstava ili objave odluke o zatvaranju istog, a najkasnije do 31.12.2023. godine. Prijave se mogu podnositi od dana objave Javnog poziva do zatvaranja istog.

 

4. USLOVI SUFINANSIRANJA I PRIHVATLJIVI TROŠKOVI

Vrijednost projekta koja se navodi u Prijavnom obrascu mora odgovarati iznosu iz Predračuna opreme i radova izdatom od strane pravnog lica koji se bavi izvođenjem predmetnih radova.

Jedinične cijene po pojedinačnim mjerama za pojedine materijale, opremu i ugradnju, da bi bile prihvatljive za sufinansiranje, moraju biti u skladu sa trenutnim tržišnim cijenama kada se predmetne mjere implementiraju. Fond zadržava pravo odbacivanja finansijski precjenjenih prijava.

Ukoliko podnosilac prijave podnosi prijavu za mjeru za koju je obavezna projektna dokumentacija, podnosilac prijave je obavezan izraditi istu o svom trošku.

Iznos sredstava od strane Fonda, koji se prema dostavljenoj prijavi odobri, predstavlja maksimalan iznos koji podnosilac prijave može ostvariti u skladu sa opravdanim troškovima. Korisnik sredstava će biti dužan opravdati utrošak ukupnih sredstava predviđenih za realizaciju projekta, kako vlastitih tako i sredstava Fonda. Svako naknadno povećanje troškova realizacije mjera snosi podnosilac prijave. Ukoliko ukupni opravdani troškovi na kraju realizacije projekta budu manji od onih odobrenih prijavom, Fond će finansijski učestvovati u skladu sa procentualnim učešćem prema uslovima iz Javnog poziva, ali ne više od maksimalnog iznosa učešća Fonda odobrenog po prijavi.

Nakon što realizuje mjere, a prije isteka ugovorom definisanog roka, Korisnik je dužan dostaviti Fondu dokumentaciju iz tačke 6. Javnog poziva. Po prihvatanju iste, te provjere na terenu, Fond će, korisniku jednokratno isplatiti sredstva po osnovu potpisanog Ugovora.

Fond neće priznavati zahtjeve za isplatu sredstava, niti će odobrena sredstva biti isplaćena, ukoliko dokumentacija iz tačke 6. Javnog poziva bude dostavljana nakon roka definisanog Ugovorom.

Opravdani troškovi po ovom Pozivu su troškovi izvođenja radova, što uključuje obavezno i nabavku i ugradnju (tvornički novih materijala, tehničkih sistema i opreme koji se prvi put stavljaju u upotrebu), nastali nakon objave Poziva. Vrijeme nastanka troška utvrđuje se datumom izdavanja faktura od strane izvođača/dobavljača. Nisu prihvatljivi troškovi samo nabavke materijala/opreme.   

Fond neće priznavati troškove nabavke i ugradnje korištenih/polovnih materijala i opreme, niti će priznavati troškove realizovanih mjera ukoliko iste ne zadovoljavaju tehničke propise. Ispunjenje tehničkih propisa utvrđuje se uvidom u fakturu izvođača, izdatu u skladu sa tačkom 6. Poziva.

Fond neće priznavati troškove djelimične provedbe pojedinačnih mjera, što znači da će se sredstva isplaćivati samo za mjere koje su provedene u cjelosti (npr. toplotna izolacija svih vanjskih zidova objekta). Cjelovitost provedbe mjera dokazuje se foto-dokumentacijom, te provjerom na terenu.

Fond neće priznavati troškove realizovanih mjera ukoliko iste nisu izvršene u skladu sa Ugovorom. Ispunjenje ovog uslova, te utvrđivanja namjenskog utroška sredstava Fond će izvršiti terenskim obilaskom putem ovlaštenih predstavnika.

 

5. OBRADA PRIJAVA

Pregled pristiglih prijava na Javni poziv, vršit će Komisija koju imenuje direktor Fonda. Komisija pregleda prijave primljene na bazi Javnog poziva kontinuirano po prispijeću, odnosno prema redoslijedu zaprimanja, cijeneći ispunjenost uslova datih u Javnom pozivu kao kriterija za odobravanje, u skladu sa Programom utroška sredstava.

Neblagovremene i/ili nepotpune, prijave koje nisu dostavljene u traženoj formi (na način opisan u tački 3. Javnog poziva), kao i prijave koje ne sadrže svu traženu dokumentaciju neće biti uzete u razmatranje i biće odbačene.

Za sve prijave koje su zadovoljile uslove javnog poziva, Fond će, putem ovlaštenih predstavnika, izvršiti terensku posjetu i provjeriti usklađenost zahtjeva iz prijave sa trenutnim stanjem.

Neusklađene, odnosno prijave za koje se utvrde odstupanja u odnosu na stvarno stanje bit će odbačene.

Za sve prijave Komisija izrađuje Izvještaj o ispunjenosti uslova, na temelju kojeg direktor Fonda donosi Odluku u roku od 10 dana od dana zaprimanja prijave. Obavijest o Odluci sa instrukcijom o daljem postupanju se dostavlja podnosiocima prijave.

Podnosioci čije prijave na Javni poziv budu odbijene zbog određenih nedostataka, u toku trajanja Javnog poziva mogu ponovo izvršiti prijavu.

 

6. REALIZACIJA PRIHVAĆENIH PRIJAVA

Fond će po osnovu Odluke, s odabranim korisnikom sklopiti Ugovor o dodjeli sredstava. Ugovor se dostavlja odabranom korisniku elektronskom poštom. Odabrani korisnik dužan je u roku od 5 dana od zaprimanja Ugovora dostaviti Fondu potpisane primjerke Ugovora poštom ili lično na adresu:

Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine

Hamdije Čemerlića 39a

71 000 Sarajevo

Nedostavljanje potpisanih Ugovora u navedenom roku, smatrat će se odustajanjem korisnika od korištenja sredstava.

Sklapanjem Ugovora korisnik prihvata uslove zajedničkog sudjelovanja u sufinansiranju, te se obavezuje uložiti vlastita sredstva u realizaciju mjera energijske efikasnosti. 

 

Ugovorom se posebno uređuje:

-predmet Ugovora;

-iznos odobrenih sredstava;

-način i uslovi isplate dodijeljenih sredstava na bankovni račun korisnika;

-vremenski rok provedbe mjera energijske efikasnosti i dostave potpune dokumentacije za isplatu, a koji ne može biti duži od 5 mjeseci od sklapanja Ugovora;

-način praćenja i kontrole namjenskog trošenja dodijeljenih sredstava;

-ostala međusobna prava i obaveze.

Nakon sklapanja Ugovora nije moguće mijenjati ugovorne odredbe kojima su regulisani rokovi i učešće Fonda u sufinansiranju, kao niti odredbe vezane uz uslove Poziva. Iznimno, iz Fondu opravdanih razloga i/ili u skladu s posebnim propisima odnosno aktima nadležnih tijela, moguće je po prethodno donesenoj poslovnoj odluci direktora Fonda i pod jednakim uslovima za sve korisnike regulirati ugovorne odredbe vezane uz rok provedbe predmeta Ugovora.

Nakon potpisa Ugovora, korisnik pristupa realizaciji mjera iz Ugovora, te je iste obavezan okončati u Ugovorom definisanom roku. Nakon realizacije mjera, a prije isteka Ugovorom definisanog roka, korisnik Fondu dostavlja Zahtjev za isplatu sredstava.

 

Dostavljanje Zahtjeva za isplatu sredstava korisnik obavlja kroz sljedeće korake:

1.Popunjavanjem elektronskog obrasca Zahtjeva za isplatu sredstava putem platforme za e- prijavu, uz koji vrši „učitavanje" (upload) dokumentacije kojom dokazuje realizaciju mjera na način i u skladu sa uslovima iz Javnog poziva po kojem je izvršena prijava. Dokumentacija koju je uz Zahtjev potrebno „učitati":

-Fakture sa fiskalnim računima izvođača radova/dobavljača opreme s detaljnim troškovnikom, sa jasno naznačenim količinama, jediničnim i ukupnim cijenama i specifikacijom svih materijala/opreme i radova, a kojom se svjedoči ispunjavanje traženih tehničkih uslova (Prilog 1 Javnog poziva) - originalne primjerke svih faktura je potrebno skenirati ili fotografisati te u PDF ili JPEG formatu „učitati" na traženo mjesto;

-Fotodokumentacija objekta/sistema nakon realizacije mjera, kojom se dokazuje novo stanje objekta/sistema - svaku napravljenu fotografiju u JPEG formatu potrebno je „učitati" na traženo mjesto.

2. Nakon elektronske popune Zahtjeva za isplatu sredstava, korisnik vrši ispis (print) popunjenog Zahtjeva, potpisuje ga, ovjerava i dostavlja putem pošte ili lično na adresu: Fond za zaštitu okoliša Federacije Bosne i Hercegovine

Hamdije Čemerlića 39a 71 000 Sarajevo

Napomena: Uz printani Zahtjev za isplatu sredstava koji se dostavlja na adresu Fonda, nije potrebno dostavljati fakture ni fotodokumentaciju koji su elektronski „učitani" uz Zahtjev.

 

Nakon zaprimanja Zahtjeva, Fond će putem ovlaštenih predstavnika izvršiti terenski obilazak u cilju utvrđivanja namjenskog utroška sredstava odnosno realizacije mjera u skladu sa Ugovorom.

 

 

Po prihvatanju dokumentacije kojom se zahtjeva isplata sredstava, te potvrđivanju stanja na terenu, a u roku od 30 dana od zaprimanja iste, Fond će korisniku na bankovni račun isplatiti sredstva jednokratno.

Fond zadržava pravo pratiti namjensko korištenje sredstava što uključuje i kontrolu uslova koje je trebao ispunjavati odabrani korisnik, a koji su bili temelj za odobrenje sredstava i sklapanje Ugovora.

 

7. OPĆE ODREDBE

Fond ne snosi nikakve troškove nastale pripremom, sačinjavanjem i dostavljanjem prijave, te podnosilac prijave nema prava na naknadu bilo kakvih troškova po osnovu učešća na ovom Javnom pozivu.

Fond ne učestvuje u ugovaranju poslovnih odnosa korisnika sredstava i ostalih sudionika u realizaciji mjera (izvođača radova, dobavljača i sl.), te ne može učestvovati u rješavanju eventualnih sporova i potraživanja koji u tim odnosima mogu nastati.

Pravo učešća na Javnom pozivu nemaju pravna lica ukoliko su su/osnivači, su/vlasnici, lica ovlaštena za zastupanje, članovi upravnog odbora, nadzornog odbora, skupštine, uprave ili menadžmenta tog pravnog lica radnici Fonda, članovi Upravnog i Nadzornog odbora Fonda, članovi Radne grupe formirane Rješenjem o imenovanju radne grupe za izradu kriterija za dodjelu grant sredstva i praćenje realizacije budžetske podrške Evropske unije za energetske potrebe u Federaciji Bosne i Hercegovine („Službene novine Federacije BiH", broj 11/23; broj 42/23 i broj 74/23), ili članovi njihovih domaćinstava.

Za dodatne informacije zainteresovani podnosioci prijava se mogu obratiti radnim danom (ponedjeljak-petak), putem kontakt telefona: +387 (0)33 723 680 ili putem e-mail adrese eprijava.mmsp@fzofbih.org.ba.

 

v.d. direktor

Marijan Klaić

 

Prilozi:

Prilog 1 - Tehnički uslovi

Prilog 2 - Obrazac Izjave I

Prilog 3 - Obrazac Izjave II

Prilog 4 - Obrazac Izjave III

Prilog 5 - Obrazac Izjave IV

 

 

U nastavku su tekst Javnog poziva i prilozi:

Javni-poziv-JP-BPEU-MMSP-2023-1Preuzmi

Prilog-1-_Tehnicki-uslovi-JP-BPEU-MMSP-2023-1

Prilog-2_Izjava-I-JP-BPEU-MMSP-2023-1

Prilog-3_Izjava-II_de-minimis-JP-BPEU-MMSP-2023-1

Prilog-4_Izjava-III_energija-za-vl.potrebe-JP-BPEU-MMSP-2023-1

Prilog-5_Izjava-IV_stecaj-i-likvidacija-JP-BPEU-MMSP-2023-1

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

PODIJELI: