Tražite informaciju iz privrede – na pravom ste mjestu

Paket Tender obuhvata sve objavljene tendere, javne nabavke, dodjele ugovora, javne pozive, odluke o pokretanju, licitacije, stečajeve/likvidacije, planove nabavki i slične informacije sa područja Bosne i Hercegovine.

Cijena paketa Tender na godišnjem nivou je 400 KM + PDV.

Datum objave: 20.05.2016. 10:39

Javni natječaj za odabir korisnika kreditnih sredstava po Programu Kreditni poticaj razvoja poduzetništva i obrta za 2016. godinu

Izvor: Dnevni Avaz, 20.05.2016.

Na temelju Odluke o odobravanju utroška sredstava s pozicije - ostala domaća pozajmljivanja, Proračuna Federacije Bosne i Hercegovine za 2016. godinu Federalnom ministarstvu razvoja, poduzetništva i obrta („Službene novine Federacije BiH" broj 26/16) i Odluke o realizaciji Programa „Kreditni poticaj razvoja, poduzetništva i obrta" u 2016. godini broj 01-14-205/16-3 od 11.05.2016. godine Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta raspisuje:

 

JAVNI NATJEČAJ

za odabir korisnika kreditnih sredstava po Programu

„Kreditni poticaj razvoja poduzetništva i obrta" za 2016.godinu

 

I. PREDMET NATJEČAJA

Predmet Javnog natječaja je prikupljanje prijava za odabir korisnika kreditnih sredstava, iz sredstava koja su na računu namjenskog depozita Vlade Federacije BiH - Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta kod Razvojne banke Federacije Bosne i Hercegovine (u daljnjem tekstu: Banka), a radi realizacije Programa „Kreditni poticaj razvoja, poduzetništva i obrta" za 2016. godini.

Kreditni program ima za cilj pružiti financijsku potporu subjektima malog gospodarstva za produktivnije poslovanje i rast gospodarskih aktivnosti, a neophodna su im dodatna ulaganja u stalna sredstva. Dodatna ulaganja omogućit će pokretanje nove i održavanje postojeće proizvodnje, pružanja usluga, veće iskorištenje kapaciteta, održavanje postojećih radnih mjesta, očuvanje postojećeg broja subjekata malog gospodarstva, prevazilaženje negativnih učinaka gospodarske krize i novo zapošljavanje.

 

Kreditna sredstva će se plasirati putem Banke, s rokom povrata sredstava na račun Banke do sedam godina, grace periodom do dvije godine, uključenim u rok povrata sredstava i kamatnom stopom od 1,5%.

 

Minimalan iznos kredita po korisniku može iznositi 20.000 KM, a maksimalan iznos kredita određen je u ovisnosti od broja zaposlenih osoba u subjektu malog gospodarstva i to na sljedeći način:

- do 200.000 KM za subjekte malog gospodarstva koji imaju od 2 do 9 zaposlenih,

- do 300.000 KM za subjekte malog gospodarstva koji imaju od 10 do 49 zaposlenih,

- do 400.000 KM za subjekte malog gospodarstva koji imaju od 50 do 249 zaposlenih.

Odobrena kreditna sredstva mogu se koristiti najmanje u 70%-nom iznosu za financiranje stalnih sredstava, a najviše do 30% odobrenih kreditnih sredstava subjekti malog gospodarstva moći će koristiti za nabavku repromaterijala/sirovina.

 

Odobreni kredit osigurava se u skladu s bankarskom procedurom sljedećim instrumentima, osiguranja:

a) nekretnine: vrijednost nekretnine u omjeru minimalno 1,50:1 u odnosu na visinu odobrenog iznosa kredita, realno procijenjena,

b) pokretne stvari: vrijednost pokretnih stvari u omjeru minimalno 2:1 u odnosu na visinu odobrenog iznosa kredita, realno procijenjena,

c) jamstvo druge banke,

d) polica osiguranja naplate potraživanja kod ovlaštenog i za Banku prihvatljivog osiguravajućeg društva,

Pokretna imovina može biti prihvaćena kao instrument osiguranja naplate kredita samo u kombinaciji s nekretninama, uz upis hipoteke prvog reda nad ponuđenim nekretninama.

 

Uputa o minimalnom sadržaju nalaza sudskog vještaka za procjenu predmeta zaloga kao instrumenata osiguranja naplate kredita je dostupna na web stranici Banke (www.rbfbih.ba).

Nekretnine i pokretne stvari koje se založe trebaju biti osigurane od standardnih rizika kod osiguravajućeg društva za cijelo vrijeme trajanja otplate kredita, a polica osiguranja vinkulirana u korist Banke.

 

Odobrena kreditna sredstva koristit će se na temelju dostavljene dokumentacije u skladu s odobrenom namjenom, izravnim plaćanjem, s transakcijskog računa korisnika kreditnih sredstava otvorenog u Banci, na transakcijske račune dobavljača korisnika kreditnih sredstava.

Za odobrena kreditna sredstva korisnici kreditnih sredstava su u obavezi platiti jednokratnu naknadu za obradu kreditnog zahtjeva, prije puštanja kredita u tečaj (0,75% od odobrenog iznosa kredita).

 

II. KORISNICI KREDITA - PRAVO SUDJELOVANJA

Korisnici kreditnih sredstava: subjekti malog gospodarstva definirani po Zakonu o poticanju razvoja malog gospodarstva Federacije BiH („Službene novine Federacije BiH" br. 19/06 i 25/09) i Zakonu o obrtu i srodnim djelatnostima („Službene novine Federacije BiH" br. 35/09 i 42/11) čije je sjedište na području Federacije BiH, koji posluju najmanje godinu dana te imaju minimalno 2 zaposlenika na neodređeno vrijeme, a nalaze se u većinskom vlasništvu državljana Bosne i Hercegovine.

 

NAPOMENA:

Pravo sudjelovanja na ovom Javnom natječaju nemaju subjekti malog gospodarstva:

- koji nisu opravdali ranije dobivena financijska sredstva Federalnog ministarstva razvoja, poduzetništva i obrta (u daljnjem tekstu: Ministarstvo), kao i izvršili druge preuzete obveze u skladu s odobrenim sredstvima do zaključivanja ovog Javnog natječaja;

- koji koriste sredstva Ministarstva po programima s bankama, nemaju pravo sudjelovanja na ovom Javnom natječaju do izvršenja ugovora koji su zaključili s bankama.

 

Subjekti malog gospodarstva mogu ostvariti pravo na dodjelu financijskih sredstava samo po jednom javnom natječaju koji raspisuje Ministarstvo u kalendarskoj godini.

 

 

III. SADRŽAJ PRIJAVE POTREBNE ZA PRELIMINARNU OBRADU KREDITNOG ZAHTJEVA

Prijava mora biti urađena sadržajno po elementima zahtijevanim u potrebnoj dokumentaciji. Povjerenstvo će razmatrati prijavu za sudjelovanje samo ako se dostavi:

 

1. Zahtjev za dodjelu kredita

Obrazac zahtjeva za dodjelu kredita, mora biti potpuno i uredno popunjen. Obrazac se može preuzeti na web stranici Ministarstva (www.fmrpo.gov.ba).

 

2. Prilozi

Popis dokumentacije za preliminarnu obradu zahtjeva za pojedine kategorije korisnika dat je u Tabeli br. 1

 

Tabela br.1

 

R/b

Dokumentacija-Prilozi

1.

Aktualni izvod iz sudskog registra za pravne subjekte (ne stariji od 30 dana), a za obrtnike rješenje nadležnog općinskog organa za obavljanje obrtničke djelatnosti

2.

Uvjerenje o poreznoj registraciji

3.

Obavijest o razvrstavanju subjekta prema djelatnosti (Zavod za statistiku)

4.

Uvjerenje o PDV registraciji (ukoliko je obveznik po Zakonu o porezu na dodanu vrijednost u sustavu)

5

Uvjerenje o izmirenim obvezama po osnovu PDV-a (ukoliko je obveznik po Zakonu o porezu na dodanu vrijednost u sustavu)

6.

Uvjerenje od Porezne uprave Federacije BiH o izmirenim porezima i doprinosima (PIO/MIO i zdravstveno) s brojem ili popisom osiguranih osoba za obveznika

7.

Uvjerenje o ne-stečaju/likvidaciji za pravne subjekte, a za obrtnike uvjerenje o neprestanku obavljanja obrtničke djelatnosti

8.

Potvrda o prebivalištu za vlasnika subjekta malog gospodarstva (Obrazac PBA-3 koji izdaje CIPS)

9.

Potvrda o prebivalištu za odgovornu osobu (Obrazac PBA-3 koji izdaje CIPS)

10.

Izjava o korištenim potporama male vrijednosti (može se preuzeti na web stranici Ministarstva www.fmrpo.gov.ba)

11.

Izjava o neosuđivanosti i nevođenju postupka po osnovu gospodarskog kriminala (može se preuzeti na web stranici Ministarstva www.fmrpo.gov.ba)

12.

Izjava o nesudjelovanju u koruptivnim radnjama (može se preuzeti na web stranici Ministarstva www.fmrpo.gov.ba)

 

Svi zahtijevani prilozi - dokumenti iz Tabele 1. moraju biti izdani od strane nadležnih sudskih ili upravnih organa, izuzev izjava pod brojevima 10, 11 i 12.

Priloženi dokumenti ne smiju biti stariji od 30 dana od dana objavljivanja ovog Javnog natječaja u „Službenim novinama Federacije BiH", izuzev onih dokumenata čiji datumi izdavanja po prirodi stvari moraju biti stariji od naprijed navedenog roka. Sve priložene kopije dokumenata moraju biti ovjerene od strane nadležnih upravnih organa ovjerom ne starijom od 30 dana od dana objavljivanja Javnog natječaja u „Službenim novinama Federacije BiH".

Svi zahtijevani prilozi - dokumenti trebaju biti poredani po rednim brojevima kako je naznačeno u gornjoj tabeli.

 

IV. KRITERIJI ZA UTVRĐIVANJE RANG LISTE POTENCIJALNIH KORISNIKA KREDITA

Kriteriji za utvrđivanje rang liste potencijalnih korisnika kredita su:

- vrsta djelatnosti;

- namjena utroška sredstava;

- povećanje zaposlenosti;

- izvori - način financiranja;

- broj zaposlenih;

- ravnomjerniji regionalni razvoj (stupanj nezaposlenosti);

- dosadašnji poticaji od strane Ministarstva.

 

V. NAČIN OBRADE KREDITNIH ZAHTJEVA - IZBOR KONAČNIH KORISNIKA KREDITA

Zahtjevi za dodjelu kredita podnose se Ministarstvu. Preliminarnu obradu zahtjeva vršit će Povjerenstvo koje imenuje federalni ministar razvoja, poduzetništva i obrta. Imenovano Povjerenstvo, na temelju kriterija iz poglavlja IV. ovog Javnog natječaja, utvrđuje rang listu potencijalnih korisnika kredita.

S utvrđene rang liste potencijalnih korisnika kredita, Ministarstvo dostavlja Banci podnesene Zahtjeve za dodjelu kredita sa svim prilozima - dokumentima (iz poglavlja III., točka 2., od rednog broja 1 do 12), do visine raspoloživih kreditnih sredstava te o tome informira sve podnositelje zahtjeva.

Daljnju obradu zahtjeva za dodjelu kredita vršit će Banka u skladu sa svojim procedurama.

 

Popis dokumentacije koju podnositelj zahtjeva podnosi Banci u roku od 15 dana po dobivanju obavijesti od strane ovog Ministarstva, dat je u Tabeli br.2.

 

Tabela br. 2.

 

R/b

Potrebna dokumentacija/Podnositelj prijave

d.d.i

d.o.o.

obrti

1.

Investicijski program - za investicijske dugoročne kredite, za iznose preko 200.000 KM i Poslovni plan sa pripadajućim tabelama: plan utroška kreditnih sredstava, projekcija bilance uspjeha i projekcija novčanih tokova za period financiranja (Metodologija izrade investicijskog projekta kao i Obrazac poslovnog plana s pripadajućim tabelama su dostupni na web stranici www.rbfbih.ba)

*

*

2.

Sudska registracija, Aktualni izvod iz sudskog registra, ne stariji od 30 dana, Statut društva, dokument o osnivanju, Izvod iz Registra vrijednosnih papira FBiH sa popisom dioničara (za d.d.) izdan od strane Registra za vrijednosne papire FBiH ne stariji od 30 dana

*

 

3.

Set financiiskih izviešća za prethodna tri obračunska perioda i Izvješće neovisnog revizora o poslovanju za posljednji revidirani period (u skladu s aktualnim zakonom o računovodstvu i reviziji FBiH), ukoliko isti posjeduje podnosilac kreditnog zahtjeva,

*

 

4.

Analitička bruto bilanca za mjesec koji prethodi podnošenju kreditnog zahtjeva, sa tabelarnim pregledom ročne strukture potraživanja od kupaca i obaveza prema dobavljačima (ročna struktura 30, 60, 90 i preko 90 dana),

*

 

5.

Specifikacije za utvrđivanje dohotka od samostalne djelatnosti i godišnje prijave poreza na dohodak za prethodne tri godine poslovanja ili potvrda Porezne uprave o mjesečnom iznosu poreza za paušalne obveznike, Evidencija potraživanja i obaveza i dugotrajne imovine

 

*

6.

Odluka nadležnog organa/vlasnika obrta za zaduženje i ponudu zaloga za kredit

*

*

7.

Ponuda instrumenata osiguranja kredita: original procjena ovlaštenog sudskog vještaka (ne starija od šest mjeseci), za nekretnine, original ZK izvadak i kopija katastarskog plana (ne stariji od 30 dana), pismo namjere osiguravajućeg društva za izdavanje police osiguranja od rizika nenaplate kredita, pismo namjere komercijalne banke za izdavanje jamstva na ime osiguranja kredita

*

*

8.

Ugovor o zakupu ili dokaz o vlasništvu poslovnog prostora, ugovor o zakupu ili dokaz o vlasništvu poljoprivrednog zemljišta

 

*

9.

Izjava o osobnoj imovinsko-financijskoj situaciji vlasnika obrta (obrazac dostupan na web stranici www.rbfbih.ba)

 

*

10.

Ovjerena kućna lista tražitelja kredita

 

*

11.

Potvrda/Uvjerenje   o   stanju   poreskih   obveza,   obveza po doprinosima za PIO/MIO, zdravstveno osiguranje i osiguranje od nezaposlenosti, izdana od strane nadležne Porezne uprave, s listom osiguranika, ne starijom od 30 dana, Potvrda/Uvjerenje o stanju obaveza po osnovu PDV-a, izdana od strane nadležnog Regionalnog centra Uprave za neizravno oporezivanje, ne starija od 30 dana.

*

*

.12

Ovjerene kopije osobnih iskaznica/ličnih karata vlasnika i ovlaštenih osoba za zastupanje podnositelja i povezanih osoba; ovjerene kopije osobnih iskaznica/ličnih karata vlasnika obrta i punoljetnih članova domaćinstva sa CIPS prijavama

*

*

13.

Pisma namjere, aktualni pred/ugovori o poslovnoj saradnji (s pregledom realizacije istih),

*

*

14.

Dokumentacija koja se odnosi na namjenu kredita*

*

*

15.

Kopije ugovora o kreditima kod financijskih institucija, ugovori o pozajmicama

*

 

16.

-Kopije ugovora o kreditima kod financijskih institucija

 

*

17.

Suglasnost za pristup u Centralni registar kredita, za pravnu osobu/obrt,  vlasnika i sve punoljetne članove domaćinstva: Obrazac br. 1 i Obrazac br. 1A, Izjava o povezanim osobama (obrasci dostupni na web stranici www.rbfih.ba). Za povezane pravne osobe, ukoliko postoje, dostaviti: statusno-pravnu dokumentaciju, financijska izvješća za posljednja tri obračunska perioda, analitičku bruto bilancu za mjesec koji prethodi podnošenju  kreditnog  zahtjeva,   tabelarni pregled međusobnih ulaganja, potraživanja i obveza za sva povezana pravna lica, konsolidirana bilanca stanja i uspjeha (u skladu s aktualnim Zakonom o računovodstvu i reviziji Federacije BiH). Ako je povezana osoba obrtnik potrebno je dostaviti: statusno-pravnu dokumentaciju, specifikacije za utvrđivanje dohotka od samostalne djelatnosti i godišnje prijave poreza na dohodak za prethodne tri godine poslovanja ili potvrdu Porezne uprave o mjesečnom iznosu poreza za paušalne obveznike, evidencija potraživanja i obaveza, dugotrajne imovine.

*

*

18.

Ostali dokumenti za koje se ocijeni da mogu biti od značaja za ocjenu kreditnog zahtjeva.

*

*

 

Dokumentacija koja se odnosi na namjenu kredita:

a) za financiranje kupovine objekta, potrebno je dostaviti:

• predugovor/ugovor o kupovini (kupoprodajni ugovor ovjeren od strane notara, prije puštanja kredita u tečaj),

• kopiju katastarskog plana,

• ZK izvadak objekta koji je predmet kupoprodaje, ne stariji od 30 dana

b) za  financiranje  izgradnje/dogradnje/rekonstrukcije/adaptacije objektapotrebno je dostaviti:

• izvedbeno-projektnu dokumentaciju,

• građevinsku dozvolu/dopunu građevinske dozvole, izdanu od strane nadležnih organa (izuzev za adaptaciju, za koju je prihvatljiv ZK izvadak objekta, jer se adaptacijom ne mijenjaju gabariti objekta),

• predmjer i predračun radova, ponude za izvođenje radova,

• kopiju katastarskog plana,

• ZK izvadak za zemljište, ne stariji od 30 dana,

• dinamički plan izvođenja radova,

• ostale dozvole izdane od strane nadležnih organa neophodne za realizaciju projekta.

c) za financiranje kupovine zemljišta, potrebno je dostaviti:

• predugovor/ugovor o kupovini, (kupoprodajni ugovor ovjeren od strane notara, prije puštanja kredita u tečaj),

• kopiju katastarskog plana,

• ZK izvadak za parcelu koja je predmet kupovine, ne stariji od 30 dana.

d) za financiranje kupovine opreme, potrebno je dostaviti pro/fakturu i/ili ponude dobavljača i/ili predugovor o kupovini opreme.

e) za financiranje repromaterijala/sirovina,  potrebno je dostaviti ponude/predračune dobavljača.

 

Dokumentaciju je potrebno dostaviti u originalu ili ovjerenim kopijama, osim dokumentacije koja se odnosi na osiguranje traženog kredita koju je potrebno dostaviti u originalnim primjercima. Eventualno dostavljena dokumentacija na stranom jeziku treba biti prevedena na jedan od službenih jezika Bosne i Hercegovine, od strane ovlaštenog sudskog tumača

Svi zahtijevani prilozi - dokumenti iz Tabele 2. moraju biti izdani od strane nadležnih sudskih ili upravnih organa. Priloženi dokumenti ne smiju biti stariji od 30 dana od dana obavijesti podnositelja zahtjeva od strane Ministarstva o odabiru rang liste potencijalnih korisnika sredstava, izuzev onih dokumenata čiji datumi izdavanja po prirodi stvari moraju biti stariji od naprijed navedenog roka. Sve priložene kopije dokumenata moraju biti ovjerene od strane nadležnih upravnih organa ovjerom ne starijom od 30 dana od dana objavljivanja Javnog natječaja u „Službenim novinama Federacije BiH".

Svi zahtijevani prilozi - dokumenti moraju biti poredani po rednim brojevima kako je naznačeno u Tabeli 2.

Konačne odluke o dodjeli kreditnih sredstava donosi federalni ministar razvoja, poduzetništva i obrta.

Ugovore o dodjeli kredita s korisnicima kredita zaključivat će Banka. Ugovorom će se definirati međusobne obveze i prava ugovornih strana te način korištenja kredita.

Ministarstvo će vršiti nadzor i provjeru namjenskog utroška kreditnih sredstava od strane korisnika kreditnih sredstava u suradnji s Bankom.

Konačna lista korisnika kreditnih sredstava objavljuje se u „Službenim novinama Federacije BiH" i na web stranici Ministarstva.

 

NAPOMENA:

Ministarstvo će pismenim putem obavijestiti svakog podnositelja zahtjeva za dodjelu kredita o utvrđenoj rang listi potencijalnih korisnika kredita, s uputom o daljnjim radnjama koje treba poduzeti u vezi s podnesenim zahtjevom. Naziv programa i namjena utroška kredita ne mogu se promijeniti u tijeku postupka obrade kreditnog zahtjeva bez pismene suglasnosti Ministarstva.

 

VI. NAČIN PODNOŠENJA PRIJAVE

Prijave s odgovarajućim prilozima iz poglavlja III., šalju se preporučeno poštom u zapečaćenim kovertama na adresu:

 

Federalno ministarstvo razvoja, poduzetništva i obrta,

dr. Ante Starčevića bb, (Hotel „ERO"), 88000 Mostar

 

s naznakom:

 

Ne otvarati -po Javnom natječaju za Program

„Kreditni poticaj razvoja poduzetništva i obrta" za 2016.godinu

 

Na poleđini koverte obvezno navesti:

-  naziv - ime podnositelja prijave;

- adresu i kontakt telefon:

- ovjeriti pečatom poslovnog subjekta

 

Prijave se dostavljaju do (petka) 17.06. 2016. godine.

 

Neblagovremene prijave, prijave koje nemaju sve potrebne elemente kao i prijave koje ne ispunjavaju uvjete ovog Javnog natječaja bit će odbačene.

U postupku Javnog natječaja Ministarstvo ne snosi nikakve troškove sudionicima na natječaju te zadržava pravo da u slučaju opravdanosti poništi Javni natječaj.

Prispjela dokumentacija se neće vraćati.

 

VII. OSTALE ODREDBE

Sve dodatne informacije vezane za ovaj javni natječaj mogu se dobiti putem elektronske pošte, na: kredit2016@fmrpo.gov.ba  ili svakim radnim danom u vremenu od 10-14 sati na brojeve telefona: 036/449-128, 036/449-141, 036/449-608 i 036/449-114.

 

PRIKAŽI VIŠE TEKSTA

PODIJELI: