Mirisni osvježivači za automobile iz Laktaša osvajaju domaće tržište

06.08.2019. 12:26 / Izvor: Akta.ba

U ovom momentu njihovi proizvodi se mogu naći u nekoliko maloprodajnih lanaca marketa i benzinskih pumpi.

Porodična firma SV Company iz Laktaša koja ima desetogodišnju tradiciju posredovanju u trgovini komunalnom opremom i specijalnim mašinama, prošle godine je a na ideju dvadesetčetvorogodišnjeg Nikole Simića i njegovog brata, odlučila proširiti svoju djelatnost i osnovati novu firmu.

Idejom ovih mladih ljudi nastala je firma Sinikom koja se na tržištu profilisala u proizvodnji kvalitetnih mirisnih osvježivača za automobile od meke plastike, odnosno od takozvanog gumiranog materijala.

Nikola Simić je za Akta.ba kazao kako je firma prije svega osnovana sa ciljem da se diverzifikuje rizik poslovanja, s obzirom na činjenicu da se njihova matična firma godinam bavi posredovanjem u trgovini komunalnom opremom i specijalnim mašinama. Samo godinu dan od osnivanja bilježe svoje prve rezultate i tržištu plasiraju visokokvalitetne osvježivača za automobile.

"U ovom momentu kompanija se, pored proizvodnje mirisnih osvježivača pod brendom Sideo, bavi i uslugama brizganja plastike za poznatog kupca. U narednom periodu se očekuje usvajanje još dva nova proizvoda. Riječ je o visokokvalitetnim tečnim mirisnim osvježivačima za automobile u bočicama sa jedne strane i još jednom proizvodu od plastike", rekao je Simić.

Sinikom posjeduje vlastiti pogon smješten u Laktašima koji raspolaže sa šest mašina, od kojih su četiri za brizganje plastike.

"Što se tiče mirisnih osvježivača za automobile, koje nudimo u četiri mirisa - vanilija, jabuka, bazooka i narandža, kapaciteti su poprilično veliki i kako bi napravili značajan iskorak na inostranom tržištu u smislu prodatih količina, organizovali smo rad u više smjena, kapaciteti sa trenutnim mašinama su veći od 500.000 na godišnjem nivou", govori Simić.

Trenutno imaju pet zaposlenih radnika, ali na tome neće stati.

Sirovine za izradu mirisnih osvježivača za automobile nabavljaju iz zemalja Evropske unije.

Simić naglašava da mirisi koji se koriste u procesu proizvodnje posjeduju sve certifikate o ispravnosti i usklađenosti sa evropskim standardima. Pored toga, proizvodi posjeduju certifikate o zdravstvenoj ispravnosti i pravu na distribuciju u Bosnu i Hercegovinu, izddate od strane Instituta za javno zdravstvo Republike Srpske.

Iako je tržište zasićeno ovakvim proizvodima iz uvoza, Simić kaže da oni imaju svoje tržište i kupce, bez obzira što pojedini uvozni proizvodi imaju značajno bolje kanale distribucije i bolje pozicije u maloprodajnim objektima.

"Jasno je da postoje dosta kvalitetniji uvozni proizvodi koji se nalaze značajno duže na tržištu u odnosu na nas i posjeduju bolje pozicije u prodajnim kanalima. Isto tako je i činjenica da postoji dosta više loših uvoznih proizvoda koji, istina, zauzimaju manji dio tržišta, ali i dalje otežavaju posao za domaći proizvod. Čak i pored svega toga, ova proizvodnja može biti profitabilna, uz napomenu da je potreban duži vremenski period kako bi se kupac upoznao sa proizvodom i kako bi tržište uopšte bilo popujeno proizvodom", kaže Simić, dodajući da se većina domaćih proizvođača suočava sa sličnim problemom, tržište je slobodno i uvoz proizvoda konstantno raste.

Kao ključni problem sa kojim se susreću Simić izdvaja kratko vrijeme postojanja, što im ne nudi priliku da prezentuju proizvoda kupcima odnosno da dobiju povjerenje od maloprodajnih kanala da kako kaže "okače" proizvod na njihove rafe.

"Radimo iz dana u dan na tome da ovaj domaći proizvod dobije priliku da se prezentuje potrošačima i uspjevamo da pravimo male korake prema naprijed. Ono što nas izdvaja od drugih jeste materijal od kojeg se rade mirisni osvježivači za automobile, koji je značajno bolji od kartonskog materijala. Pored toga, činjenica da možemo da radimo reklamne odnosno brendirane mirisne osvježivače za automobile po zahtjevu klijenta, npr. sa njihovom promotivnom porukom, u velikoj mjeri nam omogućava da budemo konkurentiniji na tržištu", govori Simić.

U ovom momentu njihovi proizvodi se mogu naći u nekoliko maloprodajnih lanaca marketa i benzinskih pumpi.

Simić naglašava da konstantno rade na proširenju toga broja lanaca.

"Suočavamo se u tim nastojanjima sa određenim problemima, međutim, mišljenja smo da možemo uspješno da preprodimo pomenute probleme i dugoročno napravimo jednu zdravu i održivu priču sa tendencijom širenja na tržišta kako regiona, tako i šire", dodaje on.

Dalji planovi ove mlade firme su usmjereni na proširenje proizvodnog asortimana, pri tom ne misle samo na mirisne osvježivače za automobile.

"Mogućnosti u ovoj branši su velike, potrebno je samo adekvatno istražiti tržište i osposobiti se za zadovoljavanje uočenih potreba. Naravno, taj posao nije lak, dugotrajan je, međutim težnja za proširenje asortimana, u ovom momentu je jako bitna za nas, kao novoformiranu firmu u ovoj branši. Kao što sam rekao, u narednom periodu od mjesec dana, planirano je uvođenje dva nova proizvoda. Ideja je da se sa tečnim mirisnim osvježivačima za automobile proširi asortiman i poveća mogućnost ulaska u maloprodajne lance, dok je drugi proizvod jednostavno uočena tržišna praznina, koju ćemo nastojati popuniti i profitirati na osnovu toga", govori Simić.

Kroz dalji rast u planu su im i nova zapošljavanja, zavisno od dinamike uvođenja novih proizvoda kao i rasta prodaje trenutnih. Simić kaže da definitivno ne bježe od toga, i da će težiti novim zapošljavanjima.

Za kraj Simić kaže da bez podrške matične firme, koja se na našem tržištu profilisala kao jedan od najuspješnijih ponuđača u pomenutim oblastima, održavanje proizvodnje i davanje svih uslova koji zahtjevaju distributeri i drugi partneri, bilo bi zaista značajno teže.

I.M.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti