Coca-Cola doprinosi oko 0,5 posto BDP-u Bosne i Hercegovine

08.10.2020. 14:52 / Izvor: Akta.ba
Coca-Cola doprinosi oko 0,5 posto BDP-u Bosne i Hercegovine

Coca Cola direktno zapošljava 296 radnika, što je osam posto više nego 2017. godine, a ukupno podržava gotovo 5.200 radnih mjesta.

Coca-Cola u Bosni i Hercegovini predstavila je danas vrituelno treću Studiju o socio-ekonomskom uticaju Coca-Cole u BiH u 2019. godini, koju je izradila konsultantska kompanija Steward Redqueen. Studija je obuhvatila direktan uticaj i doprinos Coca-Cole HBC B-H d.o.o. Sarajevo, ali i indirektan doprinos koji se ostvaruje saradnjom s partnerima, tačnije poslovanjem sa 381 lokalnim dobavljačem i 14.297 kupaca.

Ukupna vrijednost direktnog i indirektnog utjecaja Coca-Cole u obliku plata, poreza i dobiti u 2019. godini iznosila je 186 miliona KM, što čini 0,5% BDP-a Bosne i Hercegovine. Coca-Cola direktno stvara 40 miliona KM dodane vrijednosti, odnosno svaka konvertibilna marka koju stvara Coca-Cola podržava stvaranje još 4 KM dodane vrijednosti u bosanskohercegovačkoj ekonomiji. Osim toga, Coca-Cola indirektno podržava još 146 miliona KM u ekonomiji Bosne i Hercegovine.

Direktno i indirektno podržava stvaranje 97 miliona KM poreznih prihoda države, odnosno 52% ukupnog doprinosa dodane vrijednosti Coca-Cole u Bosni i Hercegovini su porezi.

Kao takva, ova kompanija daje znatan doprinos ekonomiji i društvu BiH.

Generalna direktorica Coca-Cole HBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju Ruža Tomić Fontana izjavila je da je Coca-Cola više bosanskohercegovačka nego što mislimo i da je uvijek nosila jedinstveni i neponovljivi duh Bosne i Hercegovine.

"Kroz decenije našeg rada i uključenosti u zajednicu svakodnevno pokazujemo da smo dio velikog međunarodnog sistema, ali i integralni dio lokalne ekonomije. Unapređenjem sustava kroz lanac vrijednosti, pokazali smo da smo dio lokalne zajednice poslujući na načelima društvenosti i ulaganjem u razvoj zaposlenika", dodala je Tomić Fontana, dodajući da svi oni koji posluju BiH trebaju raditi na jednoj boljoj poslovnoj klimi.

Kako je kazala, studijom su željeli pokazati kako Coca-Cola proizvodnjom i prodajom svojih proizvoda u BiH značajno pridonosi razvoju bh. privrede i društva.

"Utjecaj Coca-Cole, ali i drugih kompanija poput naše, širi je od samog direktnog doprinosa i obuhvata i doprinos koji se realizira kroz partnerstva s našim dobavljačima i kupcima. Studijom smo posebno željeli naglasiti kako je Coca-Cola, podjednako koliko je dijelom velikog međunarodnog sistema, tako i bh. kompanija, duboko integrirana u lokalnu zajednicu", istakla je ona.

 

Na početku predstavljanja Studije navela je da je Coca-Cola distribuciju proizvoda u BiH počela u 1969., a da je punionica počela s radom 1975. godine. Danas ova kompanija u BiH proizvodi 88 posto bezalkoholnih pića koje plasira na bh. tržištu, odnosno 107 miliona litara.

Coca Cola direktno zapošljava 296 radnika, što je osam posto više nego 2017. godine, a ukupno podržava gotovo 5.200 radnih mjesta.

"Ulaganja Coca-Cole u projekte u zajednici u kojoj posluje od 2015. do 2019. iznosila su 713.000 KM", kazala je Tomić Fontana.

Prezentaciju je pratio i ministar vanjske trgovine i ekonomskih odnosa BiH Staša Košarac koji je kazao da se zalaže za politiku zaštite domaće proizvodnje, zbog čega želi naglasiti činjenicu da Coca-Cola gotovo 90 posto proizvoda koje plasira na bh. tržištu proizvodi u BiH. 

"Ulaganja velikih kompanija poput Coca-Cole imaju velik utjecaj na naše društvo i našu ekonomiju. Iskustva i znanja multinacionalnih kompanija dragocjena su za poboljšanje poslovanja bh. kompanija", kazao je Košarac i dodao da je Coca Cola postala značajan segment lokalne zajednice i jedan od jačih igrača na bh. tržištu.

Učesnici panel diskusije "Široki utjecaj, široka odgovornost", koja je uslijedila nakon predstavljanja ključnih rezultata, razgovarali su o uticaju koji kompanije poput Coca-Cole imaju na ekonomski i socijalni napredak društva u cjelini, šta poslovanje Coca-Cole donosi ekonomiji Bosne i Hercegovine, šta njenim poslovnim partnerima i svima koji se nalaze u Coca-Colinom dobavljačkom lancu, te koliko je za društvo bitno imati firme koje nisu tu samo zbog vlastite dobiti, već i dobiti zajednice u kojoj posluju. 

Ujedno su se osvrnuli i na značaj saradnje privatnog, vladinog i civilnog sektora u smjeru stvaranja pozitivnog poslovnog okruženja, koje bi omogućavalo veći doprinos velikih kompanija razvoju društva.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti