Primjedbe realnog sektora uvrštene u prijedlog novog Zakona o javnim nabavkama

08.12.2020. 12:16 / Izvor: Akta.ba
Primjedbe realnog sektora uvrštene u prijedlog novog Zakona o javnim nabavkama

Prijedlog novog Zakona o javnim nabavkama BiH dobio je podršku nadležne institucije.

Članovi Radne grupe i predstavnici Komora (PPK BL i FPK BiH) predstavili su 3. decembra 2020. godine Prijedlog novog Zakona o javnim nabavkama BiH pred predsjedavajućim Savjeta ministara BiH, Zoranom Tegeltijom i članovima Kolegijuma Savjeta. Sastanku su prisustvovali i v.d. direktora Agencije za javne nabavke, te predstavnici Delegacije Evropske unije.

Prijedlog novog Zakona o javnim nabavkama BiH dobio je podršku nadležne institucije. 

Nakon web prezentacija primjedbe upućene iz realnog sektora uvažene i uvrštene u gore pomenuti Prijedlog Zakona, potvrdili su iz komore.

"Smatramo potrebnim da javnost, a posebno privredne subjekte kao ugovorne organe i ponuđače ovim putem upoznamo sa sadržajem naše inicijative za donošenjem novog zakona, odnosno osnovnim sadržajem prijedloga Zakona o javnim nabavkama koji bi, ako se inicijativa prihvati prošao sve potrebne procedure preko nadležne Agencije za javne nabavke BiH", navodi se u saopćenju koje potpisuju Predsjednik Područne privredne komore Banja Luka Goran Račić i potpredsjednik Privredne/Gospodarske komora FBiH Mirsad Jašarspahić.

-   Ovaj Prijedlog sačinjen je od ekspertske radne grupe, zajednički ustanovljene od strane Privredne komore Federacije BIH i Područne privredne komore Banja Luka.

-   Predstavlja samo inicijativu i podsticaj boljem uređenju pravnog područja javnih nabavki. 

-   Predstavlja Prijedlog konkretnih rješenja kojima će se riješiti problemi koji su otežavali primjenu Zakona u praksi.

-   Inicijativa bez prijedloga ili nacrta teksta bila bi paušalna i apstraktna. 

-   Radnoj grupi nisu davani bilo kakvi nalozi i upustva, isključena je svaka mogućnost političkog uticaja. Naš cilj je bio poboljšati tekst zakona, prvenstveno u cilju jasnoće teksta (što prema opštem mišljenju za sadašnji važeći tekst nije slučaj), jačanje odgovornosti i transparentnosti, te efikasnosti sistema javnih nabavki.

-  Prijedloga Zakona metodološki je sačinjen na podlozi :

  1. Trenutno važećeg Zakona o javnim nabavkama ( „Službeni glasnik BiH“, broj 39/14) i
  2. Anticipirajući tekst Izmjena i dopuna Zakona predložen od strane Agencije za javne nabavke BiH.

Predloženi konačni tekst predstavlja korekciju i dopunu postojeće podloge u svrhu boljeg uređenja, veće jasnoće samog pravnog okvira, kao i jednostavnije primjene, efikasnije javne nabavke i razumljivijeg teksta. U pravnoj zaštiti su dopunjene odredbe o instituciji žalbenog tijela, i žalbenog postupka. Odredbe i rješenja iz prijedloga Izmjena i dopuna ZJN koja nisu mijenjana, nađena su funkcionalnim i dobro uređenim uz neznatne korekcije koje se odnose samo na jasnoću teksta. 

Prijedlog novog Zakona ne predstavlja cjelovito implementiranje EU zakonodavstva. Međutim, smatralo se da su osnovni instituti javnih nabavki predviđeni direktivama već preuzeti, tako da nije bilo potrebe znatnije intervenisati u tom pogledu. U tom smislu novine se odnose samo na jasnoću teksta. Osnovne vrste postupaka, opšti principi javnih nabavki, pravna zaštita i provedena tijela u svemu su u skladu s direktivama EU. Instituti koji nisu preuzeti odnose se na neke postupke za koje se smatralo da ih u ovom trenutku nije potrebno preuzeti (partnerstvo za inovacije,takmičarski postupak uz pregovore).

U obrazloženju predloženog teksta jasno je navedeno da u pogledu inspekcijskog nadzora nema primjedbi u pogledu njegove usklađenosti sa Direktivama, ali da je do sada to bilo pitanje koje nije imalo opštu saglasnost subjekata koji učestvuju u donošenju zakona. 

Radna grupa je zauzela stav da je to više političko i finansijsko pitanje (kadrovsko jačanje Agencije za javne nabavke-povećanje broja izvršilaca/inspektora), te je u tom smislu ovo ostavila otvorenim za dogovore nadležnih. 

Takođe, naglašeno je da se o nekim pitanjima (vrijednosni pragovi, rokovi zabrane učešča ponuđača koji izigravaju postupak nabavke, visine naknade, ko plaća naknadu ukoliko izgubi postupak po žalbi ponuđač, oštri kriteriji za imenovanje u Ured za razmatranje žalbi) treba još odrediti, cijeneći naš privredni i politički okvir u kojem će se primjenjivati zakon. 

Sve gore navedeno dato je u tekstu Prijedloga Zakona i obrazloženo u prezentacijama koje su do sada održane. 

Isključiva namjera privrednih komora je bila da se ovom inicijativom "pokrenu s mrtve tačke" ove aktivnosti, a ujedno stvori efikasniji, transparentniji sistem javnih nabavki koji će na ravnopravnoj osnovi obezbijediti bolji pravni okvir za privredne subjekte (ugovorne organe i ponuđače), a državnim organima i institucijama jasniji pristup svim segmetima trošenja javnih sredstava.

"Privredne komore su jasno izrazile spremnost da se predložena rješenja eventualno dorađuju ako ova inicijativa odnosno prijedlog uđe u proceduru razmatranja koja naravno može ići samo preko nadležne Agencije za javne nabavke i stoji na raspolaganju u cilju pojašnjenja predloženog", ističe se u saopćenju.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti