U Unsko-sanskom kantonu počela digitalizacija sistema obrazovanja
E-nastavnik, e-dnevnik, e-učenik i e-roditelj, definicija je digitalizacije kojoj je osnovna svrha kvalitetniji obrazovni sisitem.
U elektronskoj platformi na interenetu bit će dostupni svi podaci o svim učenicima, a bit će dostupni ministarstvu, direktorima, nastavnicima i naravno roditeljima učenika koji će biti upoznati sa svakom novom ocjenom svoga djeteta.
E-nastavnik, e-dnevnik, e-učenik i e-roditelj, definicija je digitalizacije kojoj je osnovna svrha kvalitetniji obrazovni sisitem.
"Ono što mi očekujemo je da ta nova vrsta administracije gdje ćemo imati bolju komunikaciju sa odgojno-obrazovnim ustanovama što se tiče nastave, e-dnevnik i podaci o uposlenim i učenicima", rekao je Almin Hopovac, ministar obrazovanja USK.
Jedini je ovo projekt koji je odobren iz Fonda generalnog sekretara UN za pomoć pri oporavku od covida s ciljem da, ukoliko opet budemo trebali online nastavu, budemo spremniji.
"Da pomognemo ministarstvu da se podigne nivo kvalitete obrazovanja i da im pomognemo u procesu digitalizacije. Ovdje se govori o e-nastavniku, e-roditelju, e-učitelju i svima će bit lakše", istakao je Siniša Šešum, šef Kancelarije UNESCO-a u BiH.
Bit će uspostavljena platforma koja će biti dostupna svim akterima u procesu obrazovanja, gdje će nastavnik imati direktnu komunikaciju i sa učenicima i sa roditeljima.
"Da učenicima elektronski objavi sadržaje koje trebaju učiti, da objavi zadatke, naravno ti zadaci kada budu završeni od strane učenika mogu bit postavljeni na platformu, nastavnik ima uvid a platforma nudi model za provjere znanja gdje će moći provjeriti znanje učenika, a Ministarstvo će imati uvid u sve to", pojašnjava Admir Šehidić, direktor kompanije Break point.
Prvi korak podrazumijeva imenovanje koordinatora koji će nakon završene obuke educirati sve uposlenike u svojim školama, što je na sastanku predstavnika ministarstva sa Aktivom direktora škola ocjenjeno kao težak posao koji treba biti adekvatno plaćen.
"Koordinator će imati obavezu da unutar svog kolektiva educira uposlene kad je u pitanju sama platforma. Radi se o koordinatorima koji su organizirali online nastavu, do dana današnjeg im nije vrednovan rad. Ogroman je teret prešao i preko njih", kaže Enes Škrgić, direktor Gimnazije Cazin.
"Da podignemo bazu podataka, mislim da je to najveći dio posla u početku. Nama će trebati stručni kadar iz škola. Mi ćemo gledati da pedagoškim standardima definišemo da im se taj rad uklapa u okviru norme ili 40-satne sedmice", dodao je Hopovac.
Platforma bi trebala biti postavljena do kraja godine. U obrazovnom sistemu HNK gdje je postavljena prije tri godine prva je akademska godina bila teška, ali se sada, ističu realizatori ovog projekta, u tamošnjim školama korisiti bez problema.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.