Granica

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Sitnim koracima do bržeg prelaska granice

Ulazak Hrvatske u Šengen dodatno će otežati posao prevoznicima iz BiH koji već muku muče sa dugim čekanjem na graničnim prelazima i Zakonom o carinskoj politici BiH čija primjena još ne daje željene rezultate.

12.09.2022. 08:50 / Izvor: Glas Srpske

Ulazak Hrvatske u Šengen dodatno će otežati posao prevoznicima iz BiH koji već muku muče sa dugim čekanjem na graničnim prelazima i Zakonom o carinskoj politici BiH čija primjena još ne daje željene rezultate. 

Kazao je to za “Glas Srpske” predsjednik Udruženja prevoznika za unutrašnji i međunarodni transport Nikola Grbić, istakavši da su čekanja na granici i dalje do 48 sati.

"Uskoro nam dolazi još jedan veliki problem jer Hrvatska ulazi u Šengen. Tada će vjerovatno čekanja biti i duža od dva dana zbog procedura koje će on donijeti sa sobom. To će biti detaljni pregledi kako putničkog, tako i teretnog saobraćaja, što je dodatno zadržavanje", rekao je Grbić.

Prema njegovim riječima, ni Zakon o carinskoj politici BiH još nije ubrzao procedure na carinskim terminalima u mjeri u kojoj prevoznici priželjkuju. Ipak, Grbić podsjeća da je taj Zakon u primjeni mjesec i po, te da je potrebno još vremena da ubrza proceduru carinjenja.

"U svakom slučaju nešto je bolje, ali šta vrijedi kad nas čeka gužva na granicama. Za novi sistem potrebno je očigledno još vremena da se sve uhoda da bi bilo kako treba. Čekanja su bespotrebna za prevoznike, problem je što carina radi do 20, a fitosanitarni inspektor do 17 časova i onda se stvaraju gužve", dodaje Grbić.

On kaže da i kada se završi na carinskom terminalu, dolaze na granični prelaz, a tu su prevoznici osuđeni na čekanje.

"Granica je najveći problem, na terminalima ide lakše, završavaju se papiri, jer i prilikom utovara svaka firma to pošalje i elektronski pa je ubrzan proces, ali šta vrijedi ako je na granici gužva", kazao je  Grbić.

Primjena novog Zakona o carinskoj politici BiH počela je od 1. avgusta ove godine, od kada je na snazi novi kompjuterizovani provoz (NCTS).

Načelnik Odjeljenja za komunikacije u Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH Ratko Kovačević kaže da primjena Zakona o carinskoj politici BiH obuhvata veći broj izmjena, ali je najznačajnija uvođenje prve elektronske usluge odnosno transevropskog sistema NCTS - novog kompjuterizovanog provoznog (tranzitnog) sistema.

"Primjena i rad u pomenutom transevropskom sistemu je protekla dobro sa minimalnim zastojima na granicama, a posebno nas raduje činjenica da smo prva carinska administracija koja je počela sa korištenjem NCTS faze pet. Međutim, nakon prvog mjeseca primjene ne možemo još navesti koliko su smanjene gužve na granicama jer svaka implementacija novog postupka i sistema zahtijeva i vrijeme u kojem se svi učesnici prilagođavaju, ali veće smanjenje gužvi se očekuju nakon pristupanja Konvenciji o zajedničkom provozu", dodao je Kovačević.

Olakšice

Prema riječima Ratka Kovačevića, NCTS donosi olakšice uvoznicima, izvoznicima, zastupnicima u carinskom postupku, ali i prevoznicima.

Osim toga, biće omogućeno jednostavnije sprovođenje i brže okončanje postupka provoza, smanjenje troškova, zaduženje i razduženje garancija za proceduru provoza u stvarnom vremenu, te automatizaciju poslovnih procesa.

PODIJELI:
TAGOVI:

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti