Alma Ras bilježi rekordnu godinu u svim segmentima i otvara novu fabriku u Banovićima

12.12.2022. 14:12 / Izvor: Akta.ba

Alma Ras zadržala je poziciju brend lidera na bh. tržištu. Rekordan rezultat s povećanjem prihoda i najveći broj uposlenika u historiji kompanije, te kontinuirani rast korisnika Alma Ras proizvoda, obilježili su ovu 2022. godinu.

Unatoč brojnim promjenama na tržištu, adekvatnim upravljanjem, kvaliteti i kontinuiranim inovacijama, Alma Ras zadržala je poziciju brend lidera na bh. tržištu, rečeno je na današnjoj press konferenciji kompanije.

"Rekordan rezultat s povećanjem prihoda i najveći broj uposlenika u historiji kompanije, te kontinuirani rast korisnika Alma Ras proizvoda, obilježili su ovu 2022. godinu. Kao lider u tekstilnoj industriji promovišemo održivo poslovanje u svim sferama. Alma Ras je svjesna svoje važne uloge u društvu i nastojimo da svojim djelovanjem unapređujemo kvalitet proizvoda i usluga, ali i razvoj ekonomije i promocije tekstilne industrije u BiH i svijetu", istakao Rasim Memagić, generalni direktor i predsjednik Uprave kompanije Alma Ras.

Sve ove rezultate postižu zahvaljujući saradnji sa svjetskim liderima kao što su Triumph, Calzedonia, Hugo Boss za koje rade oko 15 godina sa obostranim poštovanjem i razumijevanjem. Od ove godine s ponosom ističu dva nova kupca švicarska Calida i Armani.

"To je kupac koji ima visoke standarde i zahtjeve i jako smo ponosni na činjenicu da smo dobili takav brend u našem portfoliju", istakao je.

U ovoj godini proizveli su preko 21 milion komada, uspješno su razvili nove proizvode kao garant daljeg rasta i razvoja. 

 

alma ras press

Rast prihoda u 2022. 

Memagić navodi da su posljednje četiri godine poslovanja bile veoma intenzivne, izazovne sa puno promjena i teških svakodnevnih odluka.

"Uprkos promjenama na globalnom nivou koje su vezane za Covid, rat u Ukrajini, problemi u lancu nabavke, inflacija, rast kamatnih stopa, firma se od 2019. godine do danas kontinuirano razvijala i rasla. Veći dio dobiti smo reinvestirali u opremu, razvoj kadrova i infrastrukturu, softverska rješenja i druge aktivnosti koje su nam omogućile da se razvijamo", poručio je. 

Shodno tome, ukupni pokazatelji poslovanja pokazuju rast od 21. posto. Od prihoda sa 59,7 miliona KM 2019. godine, Alma Ras 2022. godinu završava sa rekordnih 73 miliona KM

Dakle, kada je riječ o domaćem tržištu u 2022. godini kompanija Alma Ras je zadržala lidersku poziciju u kategoriji donjeg rublja i spavaćeg programa. Pored rasta prihoda, bilježe i rast maloprodaje u iznosu od 60 posto. 

"Na maloprodaju smo se fokusirali jer smo tu najbliži kupci i razumijemo njegove potrebe. Ponosni smo na tu poziciju najviše zbog velikog povjerenja koje nam se pruža", istakao je on. 

Kako navodi, kao nagradu za lojalnost u ovoj godini, odobreno je preko 500.000 KM za članove kluba lojalnosti, jer je zadovoljstvo kupaca jedan od strateških ciljeva ove kompanije.

Pored kupaca, ističe i zaposlenike bez kojih svi ovi rezultati ne bi bili mogući. Kako je kazao, oni su ti koji prate cijeli napredak u smislu vlastitog znanja i unapređenja vještina.

"Dodir koji volim" - slogan i vodilja 

Sedina Memagić, kreativna direktorica i članice Uprave govorila je realiziranim kampanjama u protekloj godini. Kako je kazala kupci prepoznaju kvalitet i rado biraju Alma Ras proizvode.

"Slogan "Dodir koji volim" je poruka za koju se veže brend Alma Ras, ali je i vodilja u načinu na kojim postupaju prema uposlenicima, partnerima i potrošačima iz čega je proizašlo nekoliko kampanja koje su obilježile i ostavile trag u ovoj godini", kazala je.

Posebnu pažnju privukle su kampanje S ljubavlju sašila" gdje su kupcima pokazali ko su uposlenici i koje su njihove životne priče koje ih vode kroz posao koji rade. Druga kampanja na koju su ponosni jeste divna priča uz podršku Maëlys de Rudder Tanović, koja je imala održivi aspekt i sa kojom su pomogli jednom malom biznisu, zanatu kojem prijeti zaborav, i sve to kroz promociju endemskih, ugroženih prirodnih bogatstava u BiH. Cijelu priču zaokružili su pošumljavanjem Pančićeve Omorike koju žele ostaviti generacijama koje dolaze. I unikatna ideja “Moj Ćeif” u saradnji s Martinom Sairom koja je probudila posebne emocije kod roditelja gdje je mašta njihove djece pretvorena u djelo, a njima ostaje kao trajna uspomena. 

"Održivost je dugoročni pravac u svim aspektima poslovanja kompanije Alma Ras jer želimo biti odgovorni prema društvu i zajednici, a potrošačima ponuditi uvijek vrijednost više", istakla je Sedina. 

sedina

 

Alma Ras ovu godinu završava s 1350 uposlenika

"Svjesni važnosti uposlenika, konstantno unapređujemo uslove rada kroz različite benefite, poseban i privlačan ambijent rada. Posebno smo ponosni i na program Internshipa, gdje pružamo priliku mladim ljudima da steknu prvo formalno radno iskustvo, te drugim modelima zapošljavanja putem kojih smo zaposlili novih 55 ljudi", riječi su Kemala Hadžića, direktor HR-a i SCM-a i člana Uprave.

U toku 2022. godine organizovano je blizu 80 edukacija kroz njihov ARcademy centar, te je preko 300 zaposlenika dobilo priliku za profesionalno usavršavanje i nadogradnju znanja. Većina njih je postala i interni edukator koji svoje znanje nesebično i profesionalno prenose. Kompanija Alma Ras ovu godinu završava s 1350 uposlenika, prosječne starosti 35 godina, te titulom najpoželjnijeg poslodavca u prodaji i retailu nekoliko godina zaredom.

Milion KM u održivo poslovanje

U cilju unapređenja i održivosti kvaliteta proizvoda, konstantno mjerimo zadovoljstvo kupca, riječi su Merime Omanović - Husić, menadžerice kvalitete. 

Ističu da se nadzor kvaliteta provodi kroz internu kontrolu kvaliteta: od ulazne kontrole, samokontrole u procesima, završnih kontrola, statističke kontrole do internih audita i kroz eksternu kontrolu koju provode certificirane kuće, kupci i samo tržište.

Kontinuiranim unapređenjem poslovanja i posebnog radnog ambijenta, te značajnim certifikatima u djelu tekstilne industrije održavaju saradnju s postojećim B2B kupcima: Triumph, Calida, Calzedonia, Armani, Mey i Hugo Boss, a i stvaraju nove poslovne prilike. Tako se posebno izdvojio GOTS certifikat koji je globalni standard za proizvodnju organskog pamuka i podrška u segmentu održivog poslovanja. Alma Ras je među rijetkim kompanijama u BiH i regiji koja posjeduje ovaj certifikat vrlo važan za dalje širenje i razvoj održivog poslovanja.

Svjesni značaja održivog poslovanja, u prethodnom periodu implementirali su i finansirali projekte za kompletnu društvenu zajednicu. Drugu godinu zaredom objavili konkurs na temu eko projekata i do sada uspješno realizirali 6 eko projekata u šest različitih gradova, te dali doprinos u društveno odgovornim kampanjama vrijednosti oko 300.000 KM.

U cilju smanjenja potrošnje električne energije i povećanja konkurentnosti instalirali su solarne panele u Visokom i Olovu. U ovu investiciju uloženo je preko 800.000 KM.

Kupaći kostimi iz Banovića za Calzedoniju

Generalni direktor najavljuje velike planove za narednu godinu i pored toga što je sasvim izvjesno da će godina biti neizvjesna i puna promjena.

"Mi u Alma Ras kompaniji želimo da razmišljamo pozitivno i da prigrlimo sve te promjene i iskoristimo ih kao prednost", smatra direktor Memagić, dodajući da planiraju povećanje izvoza i otvaranje novih tržišta.

Naredne godine u planu je otvaranje nove fabrike u Banovićima i samim time otvorenje radnih mjesta za različita zanimanja. "U prvoj godini planirano je da uposlimo 80 radnika, a u tri godine planiramo da uložimo 4,8 miliona KM i zaposlimo 200 radnika. Očekujemo potpisivanje novog ugovora sa kupcem Calzedonia i u Banovićima će se proizvoditi isključio ženski kupaći kostimi", kazao je. 

Kako navode, ulaganje u kadar i edukaciju, te razvoj kompetencija uposlenika biće u fokusu i 2023. godine. 

"Planiramo ulaganja u kadrove, zatim investicije u softverska rješenja, marketinške kampanje, te posebne linije proizvoda koje će biti namijenjene samo za online prodaju. Također, planiramo daljnja ulaganja u fotonaposku elektrane i svaki artikal koji bude dolazio u narednom periodu bit će isporučen u zelenoj energiji", poručuju iz uprave.

Uprkos rastu kamata i skeptizicmu na evropskom tržištu po pitanju potražnje i dalje žele zadržati lidersku poziciju. U cilju stabilnosti poslovanja radit će na beskompromisnom kvalitetu i ultimativnom odnosu s kupcima. Ipak, ističu neophodnu potrebu za unapređenjem poslovnog ambijenta gdje se puno stari sporo dešava.

"Zakoni i država ne prate razvoj kompanija. Brojni zakoni iz tekstilne industrije se godinama nalaze u parlamentarnim procedurama i to se mora riješiti. Nećemo moći isplaćivati veće plate i nećemo biti u mogućnosti da sačuvamo postojeća, niti otvorimo nova radna mjesta", zaključio je direktor kompanije Alma Ras.

Apelovao je na hitno usvajanje zakona o doprinosima koji nestrpljivo očekuje 30.000 tekstilaca u BiH. Bez tog zakona upitno je kakvo će stanje biti u ovom sektoru u poslovno neizvijesnoj 2023. godini.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti