Važan izvor prihoda

Uloga logistike u turizmu

22.06.2023. 10:58 / Izvor: Akta.ba
Avion

Turizam - važan izvor prihoda.

Rezultati istraživanja Svjetskog savjeta za putovanja i turizam (WTTC) pokazuju da udio turizma u BDP-u Bosne i Hercegovine čini gotovo 10%, čime se BiH pozicionira na sredinu rang liste europskih zemalja po ovisnosti o turizmu (Landgeist.com). Nakon pandemijskih godina, tokom kojih je  globalni turistički sektor osjetio veliko smanjenje obima poslovanja, u Bosni i Hercegovini ponovo, već drugu godinu zaredom, raste broj turista i broj noćenja. Primjerice, u martu ove godine  broj turista u Bosni i Hercegovini povećao se za 52,3% u odnosu na isti period protekle godine, a špica sezone tek je pred nama. Navedene brojke svakako su razlog za optimizam kada je u pitanju prihod od turizma.

Kako osigurati da turistička sezona funkcionira?

Zahvaljujući bogatoj historiji i iznimnim prirodnim ljepotama, Bosna i Hercegovina jednako privlači turiste u urbane  sredine (na popisu najposjećenijih gradova su Sarajevo, Mostar, Tuzla, Banja Luka, Trebinje) kao i na destinacije gdje je naglasak na avanturističkim i ekstremnim sportovima (rafting, planinarenje) te nacionalne parkove (poput Kozare,  Sutjeske I Une) i parkove prirode (Hutovo blato, Blidinje itd.). Najviše noćenja ostvaruju gosti iz Srbije, slijede Hrvati, a na trećem su mjestu turisti iz Slovenije,  dok su po dužini boravka na prvom mjestu Estonci, potom gosti iz dalekog Katara, a slijede ih Irci i turisti iz Kuvajta, što dokazuje da Bosna i Hercegovina ima svoju vidljivost i prepoznatljivost kao globalna turistička destinacija. Ali kako osigurati kvalitetnu ponudu turistima koji odluče svoj odmor provesti u Bosni i Hercegovini?

Glavni izazovi su osigurati kvalitetnu radnu snagu kao i sigurne i optimizirane lance snabdijevanja koji su stubovi neometanog poslovanja, osobito u dinamičnom periodu kao što je špica turističke sezone.

cargo

Bez kvalitetne logistike nema ni dobrih rezultata u turizmu

S povećanim brojem turista dolazi do povećane potražnje za smještajem, hranom, prijevozom  i drugim uslugama. Logistički sektor mora biti spreman za ove izazove kako bi se osigurala glatka isporuka traženih dobara  i  usluga. Uz sve navedeno turistička sezona donosi i povećano opterećenje prometne infrastrukture (veće gužve), stoga je jednako važno pravovremeno planiranje poslovanja kao i odabir kvalitetnih i pouzdanih distributera. U kontekstu važnosti jake turističke sezone za ukupni razvoj gospodarstva, posebno treba istaknuti tzv. turističku potrošnju odnosno određene finansijske pokazatelje koji pokreću turizam. S ciljem povećanja turističke potrošnje, osim kvalitetne usluge, treba osigurati potrebnu količinu robe koja svojom kvalitetom zadovoljava širok krug potrošača. Tako turistički centri ujedno postaju i distribucijski centri, a logističke mreže (cestovnog, željezničkog, avionskog i pomorskog transporta) do tih gradova zapravo su žile kucavice koje svakodnevno pokreću sve druge mehanizme. Poznato je da Bosna i Hercegovina veliki dio potrebne robe uvozi (neki podaci pokazuju da se uvozi više od 90 % hrane) te je odabir kvalitetnog logističkog partnera strateški važna odluka o kojoj može ovisiti hoće li roba biti isporučena na vrijeme, s optimalnom cijenom i kvalitetom usluge. A budući da špica sezone zapravo traje tek nekoliko sedmica godišnje, svaki izgubljeni dan može imati ozbiljne reperkusije na poslovne bilanse.

cargo_22

 

Kompanija cargo-partner, odlučujuća prednost za klijente

Kompanija cargo-partner osigurava kompletna logistička rješenja; od organizacije transporta i neprekinutog hladnog lanca „od vrata do vrata“ za temperaturno osjetljivu robu, preko skladištenja i distribucije svih vrsta robe (uključujući širok raspon prekomorskih prijevoza rashlađene i smrznute robe iz bilo kojeg polazišta u Svijetu). Tako i osjetljivija roba, koja zahtijeva posebnu pažnju i stručno rukovanje poput voća, povrća, mesa i mliječnih proizvoda, uz logistička i distribucijska rješenja kompanije cargo-partner na turistička odredišta stiže redovito i zdravstveno ispravna jer se za njihovu ispravnost brinu stručnjaci koji prate strogo kontrolirane procese i protokole (što je dokazano i ISO, IFS i QEP certifikatima).  A budući da se svake godine povećava i broj turista koji na odmor vode svoje kućne ljubimce, važno je napomenuti da se cargo-partner specijalizirao i za  transport životinja i kućnih ljubimaca (Live Animals transportation), te je stoga idealan partner za one koji svom ljubimcu žele priuštiti ugodno i sigurno putovanje.

O cargo-partneru

cargo-partner je privatni pružalac usluga infologistike punog opsega koji nudi sveobuhvatan portfolio rješenja za avionski, pomorski, cestovni transport i skladištenje. Sa 40 godina stručnosti u informacionoj tehnologiji i optimizaciji lanca snabdijevanja, kompanija dizajnira usluge po mjeri za širok spektar industrija kako bi stvorila konkurentne pogodnosti za svoje kupce širom svijeta. Osnovan 1983. godine, cargo-partner je ostvario promet od 1.8 milijardi EUR u 2021. godini i trenutno zapošljava 4.000 ljudi širom svijeta.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti