"Poslovni prostor BH" - inicijativa za bolji poslovni ambijent

28.11.2014. 10:09 / Izvor: eKapija.ba
'Poslovni prostor BH' - inicijativa za bolji poslovni ambijent

Poticaj poduzetništva, rasterećenje privrede u vidu smanjenja doprinosa i olakšice prilikom plaćanja PDV-a, samo neki su od zadatih ciljeva inicijative "Poslovni prostor", koju je pokrenuo Institut za razvoj mladih KULT

Poticaj poduzetništva, rasterećenje privrede u vidu smanjenja doprinosa i olakšice prilikom plaćanja PDV-a, samo neki su od zadatih ciljeva inicijative "Poslovni prostor", koju je pokrenuo Institut za razvoj mladih KULT.

U Sarajevu, predstavljena je inicijativa i predstavnicima privrednog sektora, vladinim institucijama, i udruženjima koji su svjesni da je otvaranje radnih mjesta pitanje svih pitanja u BiH.

"Potrebno je kreirati efikasna rješenja neophodna, ne samo za razvoj, već i za opstanak ionako krhke i opterećene privrede. Inicijativa predviđa, između ostalog, povećanje budžeta za preduzetništvo i njihovo bolje preusmjeravanje za razvoj perspektivnih privrednih grana, a analiza će pokazati koje su to privredne grane najperspektivnije u svakoj regiji. Također, svjesni smo opterećenja privrede, i predložit ćemo rješenja u kontekstu olakšica kod plaćanja PDV-a, te smanjenje doprinosa. To jeste osjetljivo pitanje, ali predložit ćemo određene olakšice, oslobađanje od plaćanja doprinosa ili možda subvencioniranje doprinosa za novozaposlene, kao i oslobađanje raznih parafiskalnih nameta", istakao je voditelj projekta Rusmir Pobrić.

Dvadesetosmogodišnji Predrag Borojević iz Gradiške, shvatio je da samo priča o zapošljavanju ne otvara radna mjesta, te je odlučio da ispred nevladine organizacije „Most“, nakon rezultata ankete u kojoj je većina mladih ocijenila da je nezaposlenost najveći problem, otvori pogon za dizajn i proizvodnju odjeće FG Gropu te brend Funky Guerrilla, koji se pojavio na tržištu 6. oktobra.

"Za pokretanje posla treba hrabrosti, a kada krenete u to, onda vidite da vam je trebalo i nešto ludosti. Dakle i jednog i drugog. Mi za sada imamo pet zaposlenih, a dizajnere zapošljavamo honorarno. Polovinom prihoda od prodaje, pokrivamo troškove proizvodnje, a ono pola usmjeravamo u rad udruženja", kaže Borojević.

Početna sredstva od 30 hiljada KM dobili su preko projekta za zapošljavanje mladih (YEP), a koji je finansirala Švajcarska razvojna agencija (SDC).

Premda su svjesni da poslovni ambijent u BiH i nije baš najbolji, planiraju uskoro plasman svoje odjeće u maloprodajne objekte u Mostaru i Tuzli, kasnije u Sarajevo i Tuzlu te zemlje regije.

"Ključno je rasterećenje privrede. Ja sam skrenula pažnju da se previše priča o javnom sektoru, zapošljavanju, problemima, ali bez privatnog, neće biti ni javnog sektora. I kada se nešto predloži iz privatnog sektora, uvijek nešto čekamo. Međutim, mi više nemamo šta čekati jer smo ugušeni sa svih strana", kaže Aida Zejčinović iz firme za posredovanje u zapošljavanju "Bolji posao“.

Inicijativa "Poslovni prostor BH" provodi se u okviru Projekta održivosti civilnog društva u BiH (CSSP), koji realiziraju Centri civilnih inicijativa (CCI) i Centar za promociju civilnog društva (CPCD), a podržavaju ga USAID i vlada Velike Britanije.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti