Kompanija Nobel proslavila 18 godina uspješnog rada

07.09.2017. 09:03 / Izvor: Manager.ba

U posljednje dvije godine ime Nobel se mnogo puta spominjalo u medijima, portalima, vijestim.

U svijetu je svake godine praksa da fondacija Nobel dodjeljuje nagrade najuspješnijim pojedincima i organizacijama iz različitih oblasti. Jedino u Bosni i Hercegovini je slučaj da Nobel dobiva nagrade. Ali ne onaj svjetski, već naš domaći, bosanskohercegovački, Nobel Corporation koji je 01.09. obilježio 18. godina poslovanja na tržištu BiH.

U posljednje dvije godine ime Nobel se mnogo puta spominjalo u medijima, portalima, vijestima…

"Kada smo sklopili ugovor sa američkim Xylemom, mislili smo da nas ništa u ovoj godini više ne može iznenaditi", prisjeća se početka 2016. Boris Bošnjak, vlasnik Nobela.

Xylem je svjetski lider u oblasti tretiranja vode, posluje u 150 država svijeta, upošljava 13.000 djelatnika i pravi godišnji promet oko 5.000.000.000 US dolara. Dva najveća sistema za dezinfekciju i ozonizaciju vode na svijetu su proizvedena u Xylem-ovoj tvornici Wedeco, i instalirani su u Brazilu i Novom Zelandu. Nobel je postao partner američkog diva nakon višemjesečnih testova i provjera.

"Zahvaljujemo se gospodi iz slovenske kompanije MAK CMC-a koji su prepoznali naš potencijal i predložili nas za Xylemovog partnera. MAK CMC je partner Xylema za Sloveniju". Nobelovi djelatnici su već nekoliko puta bili na školovanju u trening centru u Xylem-ovoj tvornici Wedeco na sjeveru Njemačke. 

"Samo dva mjeseca kasnije, na sajmu Grames u Banjoj Luci u ožujku 2016., dobili smo Zlatnu libelu, prvu nagradu sajma u oblasti elektroindustrije. Nagradu smo dobili za pametni radijator ATLANTIC TATOU. Radi se o radijatoru koji grije efektom sunčeve toplote, samostalno smanjuje grijanje ako izlazite iz prostorije ili ste otvorili prozor. U njemu je integriran tjedni program za upravljanje, koji možete programirati po Vašem režimu života, kao i uvezati sa ostalim radijatorima. Atlantic je globalna kompanija koja iz 20 tvornica robu izvozi u 110 zemalja svijeta, među njima i u Kinu. Posljednje tri godine Atlantic je najbolji poslodavac u Francuskoj. U 2016. smo napunili 20 godina neprekidnog partnerstva s Atlanticom", objašnjava Bošnjak nagradu sa sajma građevine kroz suradnju sa strateškim partnerom, s kojim su postavili novi standard u oblasti gradnje i grijanja stambenih i poslovnih prostora.

Nakon svega tri tjedna, ime Nobel se ponovo spominje u hotelu Sheraton u Dubrovniku, na kongresu 300 gospodarstvenika iz regije. Naš poslovni portal www.manager.ba je dobio Nagradu i Priznanje za promociju poduzetništva u JI Europi.

"Dobiti nagradu u društvu gospode Branka Roglića iz Orbica, Nikice Gabrića, vlasnika poliklinike Svjetlost, zatim vlasnika Metalca, vinarije Tikveš, luke Portomontenegro, koncerna Agram i mnogih drugih za Nobel i Manager.ba je bila izuzetna čast."

Manager.ba je naš iskorak u svijet medija, ali opet na poseban način. To je prvi poslovni portal u regiji koji ne objavljuje loše vijesti i vijesti iz politike. Za kratko vrijeme postao je nezaobilazan partner mnogim menadžerima i poslovnim ljudima. Posebnu pažnju Manager.ba posvećuje mladim osobama koje tek ulaze u poduzetničke vode, i kojima je svaki vid podrške dobrodošao. Manager.ba ne fakturira svoje usluge i medijski prostor i po tome je jedinstven u regiji, barem kada su poslovni portali u pitanju. Za manje od dvije godine na portalu je intervju dalo skoro 150 vlasnika ili direktora kompanija iz regije.

Europski način poslovanja i ekološko opredjeljenje kojem težimo dva desetljeća je ponovo prepoznat početkom ljeta 2016. Povodom obilježavanja Dana Europe, Europski pokret Nobel-u dodjeljuje Nagradu za najveći doprinos zaštiti vode i okoliša u BiH. Nobel je ponovo u društvu najboljih - Damir Beljo, Amel Tuka, Milan Bandić...

Već nekoliko godina Nobel je zvanični partner francuske ambasade u BiH. Povodom Dana Bastille, francuskog nacionalnog praznika, 14.07.2016. u Sarajevu, Nobel je uz Peugeot i Lactalis pred nekoliko stotina veleposlanika, diplomata, biznismena, časnika mnogih europskih armija bio domaćin gostima iz poslovnog i akademskog svijeta. Ove kompanije su među osnivačima i prvim članovima Francusko - BiH poslovnog kluba.

U listopadu 2016., u organizaciji francuskih ambasada iz BiH, Hrvatske i Srbije na poslovnoj konferenciji u Sarajevu vodeći ljudi Peugeota, Lactalisa i Nobela su kao partneri ambasade predstavljali poslovnu klimu u BiH grupi uglednih francuskih investitora.

Početkom obrazovne godine, u jesen 2016., grupa stručnjaka iz oblasti ekologije uz pomoć Nobela i Nobelovih inozemnih partnera, predstavlja knjigu „Uvod u okolišno-održivi razvoj“. Izdavač je mostarsko sveučilište, a knjiga/udžbenik je obvezno štivo studentima ekologije, agronomije i građevine.

"Knjiga sadrži izuzetno korisne informacije i tekstove o pojmovima i procesima koji su postala naša svakodnevnica, a to su ekologija, zaštita okoliša i smanjenje štetne emisije CO2", objašnjava Bošnjak.

Na samom kraju 2016., Nobel zaokružuje najuspješniju godinu od početka poslovanja. Na manifestaciji proglašenja najuspješnijih kompanija u BiH u Banjoj Luci, naš direktor prodaje Sanjin Topić, je osobno preuzeo nagradu "Najbolji menadžer u prodaji", a u ime kompanije Nobel nagradu Najkompanija BiH u oblasti elektroindustrije i filtriranja vode.

Trend dodjele nagrada za nas se nastavlja i u 2017. godini. Na drugoj Leadership Business konferenciji, 09.03. u sarajevskom hotelu Hills, Nobel je dobio nagradu Zvijezda bonitetne pouzdanosti, koji dodjeljuje LRC. Kao rezultat dugogodišnjih analiza, LRC je ustanovio da u BiH postoji svega 13% kompanija koje su bonitetno pouzdane prema institucijama i partnerima.

Nositelj Certifikata o vrhunskoj financijskoj uspješnosti je gospodarski subjekt, čije poslovanje prema stručnim kriterijima odražava iznad prosječne performanse i rezultate na polju ekonomije za područje Bosne i Hercegovine. Prema kriterijima kreditne rejting agencije, nositelj Certifikata se nalazi u elitnoj skupini najpouzdanijih gospodarskih subjekata u Bosni i Hercegovini i predstavlja jednu od najboljih na području BiH. Nobel je jedan od njih.

Vlasnik Nobel-a dodatno pojašnjava što je prethodilo ovoj nagradi: „U Nobel-u nastojimo sve ove godine da održimo uvijek istu i u okviru mogućeg poboljšamo kvalitetu ukupnog poslovanja. To podrazumijeva odnose s djelatnicima i partnerima, kvalitetu usluga, financijsku disciplinu. Kvalitetu proizvoda ne spominjem jer sve nabrojano ne vrijedi ako nemate kvalitetne proizvode. Značajan dio naših aktivnosti i sredstava je usmjerene u humanitarne aktivnosti. Ova nagrada je stvarna nagrada za sve naše napore, i ona nije došla na osnovu našeg ponašanja samo u ovoj godini.

Često me poslovni partneri i prijatelji znaju upitati: „Kako uspijevate održati visoki nivo usluga, kvalitete, naplate“?

Odgovor je jednostavan: Ne znam i ne želim raditi drugačije. Tako se ponašam od samog početka mog poslovnog puta. Kao što je nekima nezamislivo naplatiti robu avansno (a to svi žele), i meni je nezamislivo da nam distributer plaća s odgodom, a dobio je vrhunski kvalitetne proizvode po prihvatljivoj i zajednički dogovorenoj cijeni, s odličnim rabatima, bez potrebe za lagerom i količinskim ograničenjem, besplatnom dostavom za 24 sata, marketinškom podrškom, servisom koji je na raspolaganju bukvalno 24 sata, obukama, treninzima za njihove prodavače i svim onim što svakodnevno ulažemo da bi zadržali lidersku poziciju.

Sve navedeno predstavlja konstantno financijsko opterećenje od strane banaka, jer je Nobel navikao svoje partnere da u skoro svakom trenutku godine ima dovoljno robe na raspolaganju za sve svoje distributere i kupce. Financijska pouzdanost je samo odraz ukupnog poslovanja i stanja unutar naše kompanije. U protekle četiri godine uveli smo sistem upravljanja učinkom, napravili redizajn vizualnog identiteta u offline i online poslovanju, potvrdili lidersku poziciju na tržištu električnog grijanja i filtriranja vode kroz reference iz svih oblasti industrije, ponudili tržištu nove proizvode, kao i stare proizvode na novi način, angažirali interne i vanjske konzultante za ljudske resurse, organizaciju i financije, sklopili ugovore s nekim novim dobavljačima u oblasti tretiranja vode, pokrenuli vlastiti poslovni portal, podmladili ljudske resurse sa mladim ljudima različite struke, od ekonomije, marketinga, novinarstva, kemije…

Pred nama je težak zadatak da od tih osoba kojima formalno obrazovanje ne pruža nikakve garancije uspjeha pokušamo napraviti djelatnike i stručnjake koji će održati kvalitetu poslovanje koji je sve ove godine standard u Nobelu. Najveću ulogu u ovoj nagradi ali i cijeloj kompaniji imaju djelatnici Nobel-a. Bilo koja uputa, ideja ili način poslovanja je mrtvo slovo na papiru ako se ne sprovede u praksi, i što je najvažnije cijelo vrijeme nakon uvođenja održavati istu kvalitetu usluge ili odnosa. To nije nimalo lako, zahtijeva maksimum angažmana, tolerancije i razumijevanja, ali ispod toga se ne ide. Imam 25 godina staža kao vlasnik privatne firme, i 50 godina u obitelji, jer je moj pokojni otac bio privatnik od 1966. godine. Od njega sam usvojio jednostavno pravilo, u pozitivnoj i negativnoj opciji "Učini drugom ono što želiš da tebi netko učini. Ne čini drugima što ne želiš da tebi drugi učini." Isto pravilo je i prije 2.000 godina zagovarao i najveći, današnjim rječnikom coach, svih vremena. Ako ga primijenite u svakodnevnom životu i poslovanju rezultati se moraju vidjeti na mnogim poljima.

Istaknuo bih još jednu stvar, ako na taj način nekome mogu pomoći da kao i Nobel doživi koju godinu više na tržištu koje je nemilosrdno i koje ne dozvoljava popravni ispit. Stvar koju mnogi naši poduzetnici, vlasnici firmi i kompanija izbjegavaju, ili nisu prepoznali. To je pomoć od strane stručnih osoba, iz oblasti ekonomije, financija, komunikacija, ljudskih resursa, prava… Ne smijemo se ustručavati potražiti pomoć kada je u pitanju organizacija firme, osobito ako ste osnivač. Mogu sada nabrojati 50 – 70 poznatih firmi koje su prije 10-15-20 godina nešto ili puno značile, a danas ih nema. Nikome od njih nije bio problem napraviti posao, ali napraviti firmu i održati je su shvatili olako i zato su nestali. Veoma često ne gubi se samo firma, već i obitelj, prijatelji, a bilo je i slučajeva s najgorim ishodom, jer vlasnici nisu mogli izdržati pritisak s raznih strana. Zašto da za otprilike jednu mjesečnu plaću više rizikujemo sve ono što smo stvarali dugo godina. Često je najveći problem u nama samima, jer mislimo da nas činjenica da smo osnovali kompaniju čini i najvećim stručnjacima za svaku oblast. Možda netko i jeste, ali problem nastupi kada smatramo i da naša djeca, samim tim što su „naša“ djeca i završili su „dobar fakultet“ idealan izbor da preuzmu kompaniju. Od 100 firmi to može uspjeti u samo 20, a i tih 20 moraju uložiti jako puno u svoj razvoj da bi uspjeli provesti promjenu.“

Krajem ožujka 2017. Manager.ba je kao partner IFC-a, organizirao trening za osnivače kompanija iz Hercegovine, s predavačima iz Washingtona i naše regije. Teme su bile pažljivo odabrane, i više nego ozbiljne i potrebne, a to je upravljanje kompanijama, razdvajanje vlasništva i operativnog rada, prelazak sa osnivača na nasljednike...

Dolaskom novog francuskog ambasadora, gospodina Guillaumea Roussona nastavlja se partnerstvo s francuskom ambasadom. Na proslavi Dana Bastille, francuskog nacionalnog praznika, 14.07. ove godine Nobel je ponovo prisutan sa svojim gostima i partnerima.

Naš najnoviji projekt je suradnja sa Sarajevo Film Festivalom. Prije par dana naš portal Manager.ba je kao partner SFF-a bio organizator Otvorenog kina. Dvije kino predstave na otvorenom u centru grada su oduševile najmlađe i malo starije Mostarce.

O „društvenoj odgovornosti“ se kod nas ne govori puno, ali u svojih 18 godina sudjelovali smo u stotinama humanitarnih akcija u BiH i regiji, a u mnogim od njih kao organizatori. "To nije nešto s čime bi se trebali hvaliti, već se mi trebamo zahvaliti što nam je omogućeno da sudjelujemo", kazao je Bošnjak.

U budućnosti nastavljamo započetim kursom. U sljedećem mjesecu Manager.ba će se pojaviti u novom dizajnu i s kvalitetnijom tehničkom podrškom. Nobel-ovi planovi sa Xylem-om u BiH su ozbiljni i dugoročni. Radi se o tehnički jako zahtjevnim sistemima za tretiranje vode čija je primjena neupitna u vodovodima, industriji hrane i pića, ugostiteljstvu, industriji…

Uskoro se očekuju novi proizvodi iz Atlantica, s tehničkim i dizajnerskim iskoracima koji će ponovo podići ljestvicu za cijelu konkurenciju.

U planu za sljedeću godinu je suradnja s par fakulteta, kako bi se studenti već kroz školovanje upoznavali s najnovijim trendovima u oblasti tretiranja vode i zaštite okoliša.

"Kada smo 2008. godine prvi put dobili nagradu za Najbolju kompaniju BiH u malom biznisu, odlučili smo da tim putem i nastavimo. Izgleda da nam za sada uspijeva", završava Boris Bošnjak priču o Nobel-u povodom 18. rođendana.

"Zahvaljujem se našim kupcima, korisnicima filtera, partnerima i prijateljima, a osobito svim sadašnjim i bivšim djelatnicima, njihovim i našim obiteljima. Bez sviju njih koji su nas svojim povjerenjem, radom ili podrškom pratili Nobel sigurno ne bi postao punoljetan."

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti