Maja Čulig: Kreativnost u vizualima postaje sve bitnija

19.09.2018. 10:07 / Izvor: Akta.ba
Maja Čulig: Kreativnost u vizualima postaje sve bitnija

Maja Čulig za Akta.ba je govorila o procesu repozicioniranja i rebrendiranja jedne banke na našim tržištima.

Maja Čulig, direktorica marketinga Addiko Grupe za Srednju i Jugoistočnu Europu i Ivanka Mabić Gagić, Head of international business u reklamnoj agenciji Bruketa&Žinić&Grey održale su panel na nedavno održanoj Kreativnoj republici u Bihaću.

Njih dvije su imale ključnu ulogu u stvaranju i promociji brenda Addiko banke. 

Addiko banka je prošla proces rebrandinga i repozicioniranja etablirajući se pritom u vrlo kratkom razdoblju kao moderna, inovativna i digitalno napredna te profitabilna banka.

Maja Čulig za Akta.ba je govorila o procesu repozicioniranja i rebrendiranja jedne banke na našim tržištima.

Da li ste i ranijih godina bili učesnik Kreativne republike i kakvi su utisci?

- Prvi put sam na Kreativnoj republici i drago mi je da su me pozvali da učestvujem, što doživljavam kao potvrdu kreativnosti Addiko banke – u komunikaciji, marketingu i oglašavanju. Pogotovo jer su, u današnjem moru raznih kampanja, više nego ikad prije, kreativnost, originalnost i usklađenost presudni faktori uspjeha.  Od učesnika ranijih zasjedanja sam čula samo lijepe riječi, a i moji utisci su veoma pozitivni. 

Koliko je značajno održavanje jedne ovakve konferencije za ovaj kraj koji nije baš poznat po velikim reklamnim dostignućima?

- Ideja i koncept Kreativne republike su mi super. Organizatori su se potrudili da konferenciju krasi originalni duh, a učesnici konferencije bili su u prilici upoznati se sa mnoštvom zaista dobrih kampanja i slušati stručnjake iz različitih segmenata kreativne industrije koji su podijelili svoja bogata iskustva. Ovo nije neka velika konferencija, poput Rovinja ili nekih drugih konferencija,  ali to je na neki način i komparativna prednost jer imate više prilika popričati i podružiti se s kolegama i razmijeniti mišljenja. 

Recite nam nešto više o panelu kojem ste učestvovali?

- Prezentacija i panel su bili na temu rebrandinga i saradnje na relaciji klijent - agencija kao i svih zavrzlama s kojima smo se putem susreli. Ivanka Mabić Gagić iz agencija Bruketa&Žinić&Grey i ja, uz moderatorsku palicu sveprisutnog marketinškog barda Ekrema Dupanovića, dale smo svoj osvrt na našu saradnju tokom zaista izazovnog procesa rebrandinga, kroz koji je Addiko banka prošla. Naime, u iznimno kratkom roku napravili smo ogroman posao, proveli sistemske i temeljite promjene, te uspješno izgradili i pozicionirali jedan potpuno novi bankarski brand na naših šest tržišta. Za taj posao dobili smo i više međunarodnih priznanja i nagrada poput onih The Financial Branda za jedan od najljepših financijskih brendova ili čak šest Transform Awards Europe nagrada za odlično odrađen rebranding. Kada smo predstavili Addiko banku, predstavili smo i novu filozofiju koju banka zastupa, a to je da svojim klijentima želi pružiti jednostavno, jasno i direktno bankarstvo – straightforward banking. Taj je posao bio veoma izazovan, posebno u kreativnom smislu jer to nisu bile karakteristike koje su ljudi poistovjećivali s bankama, ali danas, dvije godine kasnije mogu ustvrditi da smo odradili dobar posao, a još važnije je što to vide i osjete i klijenti. Vjerujem da bi bio i nezamisliv bez snažnog partnera na strani agencije. Ključna stvar je blisko saradnja i međusobno povjerenje – bez toga ne ide. 

Od samog lansiranja novog brenda Addiko ostvaruje sjajne rezultate, pogotovo kada su u pitanju originalna kreativna rješenja? Kolika je zapravo uloga kreativnosti u digitalnim kampanjama?

- Naš pristup je od samog početka bio drugačiji, netipičan za bankarski sektor. Ovaj nam je pristup donio izvanredne rezultate, kako u procesu promjene vizualnog identiteta, tako i u prodajnim rezultatima. Kreativnost u vizualima, ali i samom načinu djelovanja postaje sve bitnija, jer su današnji kupci u bilo kojem segmentu izloženi ogromnoj količini različitih poruke, znatno više nego je to slučaj bio ranije. Samim tim, teže je doprijeti do njihove pozornosti i podstaći ih na djelovanje. Da bismo to uspjeli, moramo se zaista potruditi biti što kreativniji. Kreativna rješenja, ali i kreativan pristup komunikaciji omogućava nam da se izdvojimo i da naša poruka bude primjećena. S time da nikako nije dovoljno biti samo kreativan – to je samo jedna od bitnih komponenti. Svi smo svjedocima kako se način kako poslujemo, komuniciramo te u konačnici i živimo svakodnevno mijenja. Digitalne tehnologije diktiraju tu promjenu i to je veliki izazov s kojim se svi mi svakodnevno susrećemo. Ključno je pritom prepoznati i zadovoljiti preferencije korisnika. U digitalnoj eri nije riječ samo o tome da se privuku “digitalni” klijenti već je nužno osigurati superiorno korisničko iskustvo. Kao marketingašu osobno smatram da je upravo to ključan diferencijator koji razlikuje dobru banku kao što je Addiko, od samo još jedne banke na tržištu. Danas je od fizičkih karakteristika proizvoda i usluge važniji doživljaj. 

Bankarska industrija postala je iznimno aktivna u posljednjih nekoliko godina iz koje dolaze vrlo kreativne kampanje. Kako se izdvojiti s obzirom na vrlo slične poruke koje se šalju?

- Bankarska komunikacija je ranije bila stereotipna i vrlo konzervativna. U nekim je bankama još uvijek takva, ali se generalno tržište mijenja.  Mi smo odlučili ići drugim putem, puno drugačijim, ali zaista jedinstvenim. Vodeći se našim principima jednostavnosti u komunikaciji, fokusiranosti na bitno i efikasnosti, razvili smo i razvijamo kreativna rješenja koja su našim klijentima lako razumljiva, jednostavna i simpatična. Nema teških poruka i dubokih misli, već samo jednostavna i vesela komunikacija. Klijenti ne žele da budu zatrpani informacijama, već žele čuti samo onoliko koliko im je potrebno da se odluče za kupovinu ili neku drugu akciju. Mi se trudimo da naša komunikacija zaista i bude takva. Mi ne želimo samo ponuditi uslugu kao i drugi, nego svojim klijentima biti prvi koji će im ponuditi novo iskustvo, jasnu, jednostavnu I izravnu uslugu. Time im osiguravamo dodatnu vrijednost, gradimo  vrijednost i opravdavamo njihovo povjerenje.

Možete li izdvojiti jedan projekt na koji ste najviše ponosni?

- Svaki projekat koji smo napravili je posebna priča, dio jedne velike slagalice zvane Addiko, tako da je veoma teško izdvojiti samo jedan. Ipak, ako insistirate, onda je to pokretanje Addiko Chat Bankinga na Viberu. To je zaista vrlo uspješna, globalna priča. Ponosna sam jer smo bili prvi u regionu i među prvima u svijetu koji su ponudili bankarske usluge na ovoj popularnoj platformi. Bilo je zaista izazovno, jer smo ušli u potpuno novi komunikacijski kanal, sa brojnim neizvjesnostima, ali smo uspjeli. Ovu smo priču tokom prošle godine pomalo širili sa novim mogućnostima, da bismo danas imali stabilan komunikacijski kanal s pozitivnim trendom rasta. Također, tu je uvijek i projekt rebrandinga, ali i kampanja za Pakete za koju smo se ove godine našli u finalu renomiranog Euro Effie-ja. I to kao  jedina financijska institucija i jedina tvrtka s ovih područja. 

Razgovarala: Seida Bijedić 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti