Vijesti

Pet preduzeća preuzima gazdovanje nad svim zgradama u Mostaru: Za održavanje 6 mil KM

26.02.2009. 10:37 / Izvor: Dnevni list

Više od 22.000 vlasnika stanova, garaža i poslovnih prostora s područja Mostara plaćat će godišnje više od 5 miliona KM upraviteljima zgrada za održavanje prostora. U Gradskoj upravi još nemaju tačne podatke o broju stanova, ali kažu da se radi od 22.000 do 26.000 stanova, garaža i poslovnih prostora. Tako će građani Mostara mjesečno morati za održavanje zgrada izdvojiti od 420 do 480 hiljada KM, a godišnje će se moći prikupiti 5 do 6 miliona KM.

Spomenuta sredstva, prema riječima načelnika Odjela za društvene djelatnosti Grada Mostara Bože Ćorića, idu na posebne račune koje će imati svaka zgrada, a gradska administracija neće imati niti jedan pfening od tih sredstava. Zakon o upravljanju i održavanju zgrada donijela je Vlada HNK-a, a Grad je tek implementator.

"Sredstva će biti iskorištena isključivo za održavanje zgrada i plaćanje usluga upraviteljima. Svi građani će moći imati uvid u stanje na računu neke zgrade, urađene radove i utrošena sredstva. Ako im se jedan od pet upravitelja, koji su im na raspolaganju, ne bude sviđao, mogu ga promjeniti", kaže Ćorić.

Za upravitelje zgrada Gradska uprava je odabrala pet preduzeća, koja će gospodariti svim mostarskim zgradama. To su "Tempo-Vranica", ZT "Tehnozaštita", "Euro-invest", "Amitea" i "Contec" svi iz Mostara.

Prema kantonalnom zakonu do 17 % od prikupljenih sredstava dobivaju upravitelji, dok ostatak novca ide na održavanje. Prema ovome pet upravitelja dijelit će sigurnu dobit od oko 70.000 KM, tj. svaki će dobiti više od 14.000 KM mjesečno, ako svako dobije isto posla, odnosno ako budu podjednako traženi kod stanara.

Važno je spomenuti da će građani, što je prema svima apsurdno, održavanje zajedničkih prostorija plaćati tako što će im biti obračunata površina stana. Tako će se za održavanje zajedničkih prostorija plaćati do 0,30 KM mjesečno po kvadratnom metru stana. Stanari koji žive u stanu od 100 kvadratnih metara za održavanje zajedničkih prostorija plaćat će 30 KM, a još nije posve jasno hoće li u ovu cijenu biti uračunato i čišćenje stubišta.

Početak naplate i provođenje zakona, prema sadašnjim informacijama trebalo bi zaživjeti od 1. maja.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti