Period transformacije

Kineska automobilska industrija i potencijal za avionski transport

21.03.2023. 09:13 / Izvor: Akta.ba
Cargo

Foto: Copyrights cargo-partner

Kineska automobilska industrija trenutno prolazi kroz period transformacije, čineći da kineski brendovi igraju sve važniju ulogu na globalnom automobilskom tržištu - naročito u oblasti električnih vozila.

Kineska automobilska industrija trenutno prolazi kroz period  transformacije, čineći da kineski brendovi igraju sve važniju ulogu na globalnom automobilskom tržištu - naročito u oblasti električnih vozila. U tekstu koji slijedi analiziraćemo kakav uticaj  ova transformacija ima na avionski transport robe.

Prema Kineskom Udruženju putničkih automobila, ova zemlja je prošle godine zauzela drugo mjesto – odmah iza Njemačke – po broju izvezenih automobila. Stručnjaci procjenjuju da će do 2025. godine, sadašnji lider u proizvodnji automobila - Europa, uvoziti više automobila nego što će izvoziti.

Koliko su  ozbiljne namjere kineskih proizvođača, govori činjenica da su neki od njih naručili vlastite brodove kako bi obezbijedili potpunu kontrolu lanca snabdijevanja. Naime, kompanija BYD, koja proizvodi samo električne i hibridne automobile, u oktobru 2022. godine naručila je šest brodova, od kojih svaki može da preveze 7.700 automobila. Državna kompanija SAIC Motor Corporation već upravlja petom po veličini svjetskom pomorskom flotom za transport automobila.

Za proizvodnju automobila i ulazak na nova tržišta veoma važan dio slagalice je logistika, sa posebnim akcentom na transport. Bilo da se radi o vatrootpornim transportnim kontejnerima ili hitnim transportima nekoliko osnovnih vijaka – izazovi koji mogu nastati u tom procesu su brojni.

Kineska automobilska industrija

Kineski brendovi automobila su već lideri na nekoliko tržišta Bliskog istoka i Latinske Amerike, dok u Europi prodajom dominiraju Tesla i bivši europski brendovi u kineskom vlasništvu kao što su Polestar (Volvo) i MG, kao i europski modeli automobila kao što su Dacia Spring ili BMV iKs3, koji se proizvode isključivo u Kini. Brendovi kao što su BYD, NIO, AIWAYS, LYNK izlaze na europsko i američko tržište sa izuzetno velikim ambicijama, ali kako im je prepoznatljivost u Europi za sada još uvek mala, čeka ih naporan rad na izgradnji brenda. Raniji napori kineskih brendova da uđu na europsko tržište uglavnom su završavali neuspjehom, ali ovog puta kineska stručnost mogla bi biti odlučujuća konkurentna prednost.

avion

Copyrights cargo-partner

Novi strateški pristup električnim vozilima

U prošlosti, ni američki ni europski proizvođači nisu uspjeli da prilagode cijene električnih automobila potrošačima sa nižim i srednjim prihodima, dok je Kina posljednjih godina značajno smanjila cijenu istih. Uprkos činjenici da kineski proizvođači automobila nisu posebno cijenjeni u Europi i SAD, ove okolnosti sada daju Kini priliku da osvoji značajan udio na tržištu. Dok su u Kini troškovi električnog automobila u prosjeku iznosili oko 32.000 eura u prvoj polovini 2022. godine, cijena u Europi je oko 56.000 eura. Ova prednost u pogledu troškova vjerovatno će izazvati zabrinutost zapadnih proizvođača.

Veliki potencijal za avionski transport

Kada je riječ o skupim i osjetljivim dijelovima kao što su baterije, kompjuterski čipovi, senzori ili druge elektronske komponente koje su od vitalnog značaja u automobilskoj industriji, transport avionom je najčešće, ali i optimalno rešenje.

Poseban certifikat za baterije

Situacija se nedavno promijenila nakon što je IATA Centar izvrsnosti za nezavisne validatore (CEIV) uveo certifikaciju  litijumskih baterija. Ovo je najnoviji IATA-in CEIV certifikat i u skladu je sa sličnim certifikatima za rukovanje farmaceutskim proizvodima, kvarljivim proizvodima i živim životinjama. Kao i drugi certifikati, on ima za cilj da poboljša bezbjednost u rukovanju i transportu posebne robe u cijelom lancu snabdijevanja.

Isporuke litijumskih baterija – bilo same ili u gotovim proizvodima – moraju ispunjavati utvrđene globalne bezbjednosne standarde za proizvodni proces, testiranje, pakovanje, obilježavanje i dokumentaciju. Ovi zahtjevi su ključni za IATA propise za isporuku litijumskih baterija (LBSR) i IATA propise o opasnim teretima (DGR), koji kombinuju regulatorne i operativne aspekte na osnovu preporuka stručnjaka iz industrije i državnih regulatora.

Od februara 2023. godine, samo dvije avio-kompanije su dobile odgovarajući certifikat, pri čemu je LATAM Cargo prvi na svijetu, a Qatar Airways drugi. Pored toga, Qatar Aviation Services je prva kompanija koja je na globalnom nivou certifikovana za manipulaciju ovom robom.

Cargo divizija Qatar Airways-a već je najavila potpunu zamjenu svojih više od 10.000 ULD kontejnera sa novorazvijenim modelom kompanije Safran Cabins. Njihovi ULD kontejneri su dizajnirani da izdrže požar litijumskih baterija do šest sati.

industrija

Copyrights cargo-partner

Hitni transporti su ključni za automobilsku industriju

Avionska transportna rješenja su posebno važna za automobilsku industriju kada kompanije lansiraju nova vozila. Tehničke promjene se često vrše na vozilima nakon lansiranja na tržište kako bi se riješili problemi kvaliteta. U ovom slučaju, avio transport može biti presudan i odlučujući faktor u blagovremenom obezbjeđivanju rezervnih dijelova. Zaustavljanje pokretne trake u fabrici je daleko skuplje za kompaniju od hitnog transporta – čak i ako se radi o nekoliko kutija  specijalnih vijaka.Obzirom da Kina jača svoju ulogu na globalnom automobilskom tržištu i teži ka „najvišoj poziciji“, to bi moglo dovesti do novih razvoja lanaca nabavke u automobilskoj industriji. Zemlja je već postala drugi najveći izvoznik dijelova za vozila, a većina kineskih automobila se proizvodi direktno u zemlji. Za avionski transport, ovo znači veliki potencijal za transport između proizvođača i dobavljača rezervnih dijelova za proizvodnju (električnih) vozila do i iz Kine.

Cjelokupan tekst, ali i slične zanimljivosti iz industrije možete pročitati na cargo-partner Trendletter sekciji, gdje se možete i prijaviti za obavještenja o mjesečnim aktuelnostima.

cargo-partner EMERGENCY transport

Kada je svaka sekunda bitna, cargo-partner tim nudi fleksibilnija rješenja za vremenski osjetljive pošiljke, pružajući hitne otpreme, brzo carinjenje, čarter letove i pratnju kurira na letu. Naši eksperti će odmah obraditi vašu narudžbu i ponuditi precizno definisana tranzitna vremena.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti