Pritisak na ekskluzivne brendove

Pad cijena akcija luksuznih brendova u svijetu, čak i Chanel u izazovima

06.06.2024. 08:05 / Izvor: Bloombergadria.com
brendovi

Akcije luksuznih kompanija su bile nestabilne ove godine, a upozorenja su dolazila od raznih kompanija.

Luksuzne akcije su u nedjelji za nama pretrpjele udar u Evropi nakon što je Chanel upozorio da je industrija spremna za teža vremena, a analitičari kažu da vide sve veći pritisak na profitne marže u ekskluzivnom brendu.

Indeks Euro Stoxx Luxury 10 pao je za čak 1,9 posto, najviše za otprilike mjesec dana, nakon što je Chanel Ltd. objavio finansijske rezultate za 2023. godinu.

Dok je poznata modna, kozmetička i juvelirska kuća zabilježila dvocifreni rast prodaje i profita, pažnja je usmjerena na upozoravajući ton za poslovanje u perspektivi.

Bloomberg

"Poslije tri godine izuzetnog rasta naše industrije, sada ulazimo u izazovnije okruženje", rekao je Philippe Blondiaux, finansijski direktor Chanela.

Akcije luksuznih kompanija su bile nestabilne ove godine, a upozorenja su dolazila od raznih kompanija. Firma Kering SA zabrinula je investitore komentarom da potrošači dvaput razmisle prije nego što počnu trošiti. Oporavak nakon pandemije na ključnom kineskom tržištu je posustao.

Ni rast valuacija nije pomogao, jer sektor trguje iznad historijskog prosjeka odnosa cijene i buduće zarade (engl. forward price to earnings ratio) i uz ogromnih 100 posto premije u odnosu na šire tržište.

Hermes International je u istom periodu oslabio čak 4,3 posto, dok je Kering pao 2,4 posto, LVMH Moet Hennessy Louis Vuitton SA 2,1 posto, a Richemont 1,9 posto.

Nasuprot tome, akcije proizvođača kozmetičkih proizvoda L’Oreal SA porasle su za 1,7 posto, kako je Chanel rekao da je njegovo odjeljenje za mirise i ljepotu zabilježilo "veoma snažan rast" u svim kategorijama. Do ovoga je doveo kontinuirani povratak kupovine prilikom putovanja i daljnje povećanje potražnje lokalnih kupaca, navodi se u saopćenju kompanije.

Analitičar CIC Market Solutions David da Maia smatra da je poslovni prihod Chanela pao za više od 100 baznih poena zbog povećanja potrošnje na marketing od 20 posto.

"Grupa se poziva na nepovoljnije tržišno okruženje u 2024. i ne daje nikakve naznake - za razliku od prethodnih godina - o svom učinku posljednjih mjeseci, što sugeriše da je njen rast jasno usporen od početka godine, zajedno sa sektorom kao cjelinom", rekao je Da Maia u komentarima.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti