Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Elektronski pristup podacima omogućit će efikasniji rad inspekcija

12.12.2016 / Izvor: Akta.ba

Da bi se BiH pridružila EU mora imati efikasnu administraciju i povećati mogućnost zapošljavanja. To je glavni cilj Refomske agende kao i strategije Svjetske banke za podršku BiH, kazala je Tatiana Proskuryakova, šefica ureda Svjetske banke za BiH, na inicijalnom sastanku o početku realizacije uspostavljanja informacijskog sustava za interoperabilnost u Bosni i Hercegovini.

Dodaje da se mnogo priča o jačanju efikasnosti administracije i stvaranju boljih mogućnosti za razvoj privatnog sektora, ali da sve to ostaje na riječima dok se ne pretoči u konkretne projekte.

"Inteoperabilnost informacijskog sustava je takav projekt. To je značajan korak u stvaranju okruženja za poslovne subjekte i dostupnosti informacija koje već negdje postoje i olakšavnje rada za inspekcije", kazala je Proskuryakova.

Predrag Tomić, direktor Republičke uprave za inspekcijske poslove Republike Srpske, navodi da će ovaj projekt pomoći u radu svih sudionicika u ovom projektu, a naročito inspektoratima.

''Ono sa čim oba inspektorata imaju realnih problema je rad na crno. S ovim projektom svaki inspektor koji odlazi na teren će već imati potpuno akualan prikaz svih prijavljenih radnika u kompaniju koju kontrolira. Tako da se isključuju sve mogućnosti da se recimo radnik prijavi naknadno i sl.'', navodi Tomić.

Dodaje da sa elektronskom bazom podataka, kojoj će imati pristup, inspektori na licu mjesta znati što je uplaćeno radnicima od doprinosa, a što nije. 

"Na ovaj način inspekcije će vrlo lako dolaziti do informacija koje su im neophodne za njihov rad. Također, ovim će biti uspostavljena kontrola nad dodjelom poticaja za zapošljavanje. Naime, bilo je situacija da se kompaniji dodijeli poticaj za zapošljavanje, a ljudi za koji je on dodijeljen, ostanu na Zavodu za zapošljavanje, a kompanija uzme poticaj", navodi Tomić. 

Anis Ajdinović, direktor Federalne uprave za inspekcijske poslove, navodi da razmjena podataka veoma bitna u radu inspekcija. "Kroz ovaj projekt bit će olakšan pristup bazama podataka drugih institucija. Tako da će, recimo, inspektori jednim klikom moći pristupiti fito registru i drugim registrima kako bi recimo provjerili poticaje u poljoprivredi", navodi Ajdinović.

Tomić je upitan da li će novi sustav također kontrolirati rad inspektora naveo da što se tiče inspektora ovih uprava one su u potpunosti modernizirane zahvaljujući upravo donacijama i SIDE i Svjetske banke. Tomić navodi da svi njihovi automobili imaju GPS praćenje, a izrada zapisnika ide preko laptopa, automatski, i ne može se mijenjati tako da oni u svakom trenutku znaju što inspektor radi i gdje se nalazi.

Navodi da za druge inspekcije, kao što su općinske inspekcije, poreske inspekcije i dr., nisu u njihovoj nadležnosti. 

"Tokom sastanaka je istaknuto da je interoperabilni informacioni sistem od ključne važnosti u uspostavljanju boljeg investicionog okruženja, jer će poboljšati inspekcijske sisteme i elektronsku razmjenu podataka između relevantnih institucija", izjavila je Marie Bergstrom, iz Švedske ambasade. "On će doprinijeti povećanju efikasnosti javne uprave, poboljšati kvalitet administrativnih usluga, smanjiti troškove poslovanja i optimizirati nivo informacione integracije uprave. Današnji sastanak je doprinio boljem razumijevanju novog sistema od strane nadležnih institucija, kao i pravnog okvira koji ga omogućava".

Podsjetimo, Svjetska banka je u suradnji s entitetskim inspektoratima–Federalnom upravom za inspekcijske poslove i Republičkom upravom za inspekcijske poslove Republike Srpske i uz podršku Švedske agencije za međunarodnu razvojnu saradnju (Sida) danas organizirala inicijalni sastanak povodom početka uspostavljanja Interoperabilnog informacijskog sustava u Bosni i Hercegovini. 

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Aktuelno