ZNAČAJAN PROJEKAT

Projekat izgradnje kabinske žičare Hrasnica-Veliko Polje Igman na javnom uvidu

19.04.2023. 11:47 / Izvor: Akta.ba
žičara hrasnica

Objekat žičare namjenjen je za prevoz osoba i prtljaga tokom cijele godine i u svome sastavu imaće više objekata, otvorenih i zatvorenih, za različite namjene.

Federalno ministarstvo okoliša i turizma stavilo je na javni uvid Zahtjev za prethodnu procjenu utjecaja na okoliš za Projekat izgradnje kabinske gondole/žičare Hrasnica-Veliko Polje Igman, u općini Ilidža, investitora Općina Ilidža.

Projekat izgradnje kabinske gondole/žičare Hrasnica Veliko polje Igman, kao najvažniji elemenat budućeg savremenog turističko sportsko-rekreacionog centra, planiran je da se gradi na planini Igman i to od Hrasnice, kao početne stanice, sve do Bajekinog brda, ukupne dužine 6135 m (pojas širine 5,8 m, površina područja 7 ha), kao njene krajnje izlazne stanice.

TRI GLAVNA OBJEKTA

Osnovni objekti su polazna stanica (Hrasnica-Megare), međustanica (Hrasnički stan), i izlazna stanica (Veliko polje Igman).

Prema studiji na javnom uvidu, polazište je planirano ispod planine Igman, Hrasnica u blizini stadiona Famos-a (pored rječice Megara, 520 m.n.v.). Na ovom prostoru gradit će se čvrsti objekat spratnosti podrum+P+1, namjenjen za smještaj mehanizacije žičare i pratećih sadržaja, osoblja za održavanje te mehanizacije i sadržaja koji će koristiti posjetitelji u ljetnom i zimskom periodu (podzemne garaže, centralna kuhinja, prostori sa ski opremom i garderobama, restorani, poslovni prostori, ambulanta, komunikacije, sanitarni čvor i slično).

Planirano je da se izgradi i jedna međustanica na lokalitetu Hrasnički stan. Plato međustanice (Hrasnički stan) je na koti 1321,0 m.n.v. Međustanica je tipa ulazno-izlazna i objekat spratnosti podrum+P+1 u kojem će biti smještena mehanizacija žičare, komunikacije, restorani, terase, sanitarni čvor i drugo.

Krajnja stanica (izlazna) je tipa zatezna stanica (Igman-Bajekino selo), tu će biti objekat spratnosti P+1 u kojem će biti smještena mehanizacija žičare, poslovni prostori, terase, restorani, ski oprema sa garderobama, ambulanta i slično) nalazi se na koti 1227,70 m.n.v.

Izlazna stanica se nalazi u blizini glavne saobraćajnice koja ide pored Velikog polja i povezuje Babin do sa Hadžićima, a u drugom pravcu sa Bjelašnicom.

Nalazit će se na sredini puta između hotela Igman i hotela Babin do. Do stanice vodi poseban put paralelan sa glavnom saobraćajnicom. Neposredno uz stanicu predviđeno je 28 parking mjesta za automobile, dok bi se veći broj automobila i autobusa parkirali na drugim lokacijama na Velikom polju.

Za potrebe gradnje objekata žičare biće obuhvaćen prostor od oko 5000 m2 (trajni gubitak zemljišta). Područje kroz koji će prolaziti trasa žičare je šumsko područje.

KABINE ZA 8 OSOBA

Osnovna namjena žičare je transport skijaša, izletnika i gostiju iz Sarajeva do skijaških terena, odnosno hotela na Igmanu i Bjelašnici.

Žičara je velikog kapaciteta i brzine. Predstavlja centralnu žičaru u sistemu budućih žičara u turističkom centru Igman-Bjelačnica.

U Studiji navode da je kabinska žičara sa isklopivim hvataljkama kapaciteta 1800 osoba/h, sa kabinama za 8 osoba, i bit će povezana u hotelsko-turistički sistem planina Igman i Bjelašnica, odnosno preko Hrasnice sa općinom Ilidža.

Objekat žičare namjenjen je za prevoz osoba i prtljaga tokom cijele godine i u svome sastavu imaće više objekata, otvorenih i zatvorenih, za različite namjene.

Žičara će se pokretati pomoću elektromotora, koji ne zagađuju okolinu, ali u toku dana jedno kraće vrijeme se koriste i termički motori koji prilikom rada izbacuju izduvne gasove koji mogu da zagade okolinu. Žičara se pogoni pomoću tri elektromotora koji se nalaze u međustanici. Duž čitave trase praktično bešumno klize kabine preko kolotura koje su smještene na stubovima i koje su obložene specijalnom gumom.

U staničnom objektu polazne stanice predviđena je kotlovnica za potrebe grijanja. Kotlovnica je na lož-ulje. Na polaznoj i završnoj stanici postoji javna gradska infrastrukturna mreža i objekti će biti priključeni na istu. Na međustanici će biti potrebno projektovanje septičke jame.

S obzirom da je žičara transportno sredstvo za prevoz putnika zračnim putem uz pomoć vučnog užeta, neophodna je ugradnja mjernih uređaja za kontrolu brzine i pravca vjetra. Svaka sekcija žičare, kao i žičara u cjelini treba biti snabdjevena autonomnom telefonskom linijom.

Nosilac izrade studije je JNU ''Institut za zaštitu i ekologiju Republike Srpske'' Banјa Luka.

Podsjećamo, Općinsko vijeće Općine Ilidža prošle godine je podržalo odluku o utvrđivanju javnog interesa za izgradnju kabinske gondole/žičare Hrasnica – Igman. Ovim su stvoren preduslovi za početak izgradnje žičare.

I.R.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije