GFK istraživanje: Konzum i Bingo najviše rasli u 2011. godini
U godini u kojoj je je rast BDP iznosio 2%, inflacija 2%, nezaposlenost 28%, u kojoj nam je kupovna moć iznosila svega 17% europskog prosjeka, neki trgovački lanci profitirali su više od drugih i zabilježili rast tržišnog udjela.
Konzum i Bingo zabilježili su najveći rast tržišnog udjela (oko 20%) a jedan od razloga uspjeha je zasigurno širenje maloprodajne mreže tj. investicije u nove prodajne objekte.
Dok je Konzum intenzivnije rastao u Federaciji, Bingo svoj rast duguje ponajprije povećanju tržišnog udjela u Republici Srpskoj, navodi se u GFK istraživanju.
Maloprodajno tržište u BH sve se više koncentrira sljedeći obrasce u drugim europskim zemljama. Tako naprimjer Top 10 trgovaca u 2011. uzima 45% tržišnog udjela što je 8% povećanje u odnosu na prethodnu godinu, te čak 40% povećanje u zadnjih 5 godina.
U utrci malih i velikih, veliki pomalo ali kontinuirano potiskuju male tradicionalne trgovine, a tome u prilog najbolje govori podatak da su hipermarketi i supermarketi u zadnjih 5 godina povećali svoj udio za čak 50%.
Inače, GfK Consumer Panel ili Panel kućanstava je kontinuirano istraživanje u kojemu se podaci prikupljaju na temelju dnevnika kupovine kojeg ispunjava reprezentativan uzorak 1000 kućanstava u BH.
Misija GfK Consumer Panela je pružiti klijentima informacije o ponašanju potrošača te ih savjetovati na temelju otkrivenog insighta.
izvor: GFK BH
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.