Henkel ispunio finansijske ciljeve za 2013. godinu

21.02.2014. 10:56 / Izvor: eKapija.ba
Henkel ispunio finansijske ciljeve za 2013. godinu

Rast organske prodaje, iz kojeg su isključeni učinci međunarodne razmjene i akvizicije/deinvestiranja, dostigao je 3.5%. Ovaj rast je generisan kako cijenom, tako i obimom, s rastućom stopom tokom cijele godine.

“2013. godina je za poslovanje Henkela bila iznimno uspješna. Uprkos izazovnom i kompetitivnom tržištu, postigli smo finansijske ciljeve i značajan napredak u implementiranju naše Strategije - 2016,” kazao je Kasper Rorsted, direktor Henkela, dodavši: “Postigli smo profitabilan rast i povećali udio na tržištu svih naših poslovnih jedinica. Kao i prethodnih godina, rastuća tržišta pokazuju vrlo snažan razvoj.”

Osvrćući se na fiskalnu 2014. godinu, Rorsted je kazao: “Ekonomsko okruženje je i dalje puno izazova i očekujemo stalni učinak međunarodne razmjene, posebno u prvoj polovini ove godine. Zato ćemo nastaviti s pojednostavljivanjem i poboljšanjima naših procesa i struktura, što će nas činiti fleksibilnijim i efikasnijim. Fokusirani smo na implementaciju Strategije s ciljem postizanja naših ambicioznih finansijskih ciljeva za 2016. godinu”, istakavši da očekuje rast organske prodaje između 3 i 5%, te rast prilagođene EBIT marže na cca 15.5%.

Prodaja i zarada u 2013. godini

Sa 16,355 miliona €, prodaja je u fiskalnog godini 2013. godini ostala blago ispod nivoa prethodne godine. Rast organske prodaje, iz kojeg su isključeni učinci međunarodne razmjene i akvizicije/deinvestiranja, dostigao je 3.5%. Ovaj rast je generisan kako cijenom, tako i obimom, s rastućom stopom tokom cijele godine. Organski rast u prvoj polovini godine iznosio je 3.2%, te porastao na 3.8 % u drugoj polovini.

Prodaja je organski rasla u svim poslovnim jedinicima, kao i udjeli na relevantnim tržištima. Poslovna jedinica Deterdženti & kućna hemija postigla je vrlo snažan rast prodaje od 5.7%. Stabilnu organsku prodaju od 3.0% postigla je poslovna jedinica Beauty Care. S 2.7% i poslovna jedinica Adhezivi tehnologije je također pokazala rast organske prodaje.

Nakon što su dopušteni vanredni troškovi, vanredni prihodi i troškovi restrukturiranja, prilagođeni operativni profit (EBIT) zabilježio je rast od 7.8 % s 2,335 miliona € na 2,516 miliona €. Doprinos rastu su dale sve tri poslovne jedinice. Prijavljeni operativni profit (EBIT) iznosio je 2,285 miliona € u poređenju s 2,199 miliona € proteklih godina. Zabilježen je rast prilagođenog povrata na prodaju (EBIT marža) od 1.3%, sa 14.1% na 15.4%. Prijavljeni povrat na prodaju iznosio je 14.0% u poređenju s 13.3% iz prošle godine.

Finansijski rezultati su poboljšani za 68 miliona € i iznose 113 miliona €, zahvaljujući prevashodno jačoj neto finansijskoj poziciji i unapređenim rezultatima zaštite valute/strategije izbjegavanja ili umanjenja nastupa rizika. Nadalje, došlo je do pada neto troškova za penziona izdvajanja. Stopa poreza je bila 25.2% u poređenju s 24.4% iz prošle godine.

Nakon smanjenja nekontroliranog udjela manjinskih dioničara, zabilježen je rast prilagođenog neto prihoda od 12.1% - s 1,573 miliona € na 1,764 milion €. Prijavljeni neto prihod povećan je za 6.5%, s 1,526 miliona € u prošloj godini na 1,625 miliona €. Nakon odbitka nekontroliranog udjela manjinskih dioničara od 36 miliona €, neto prihod iznosi 1,589 miliona € (prošla godina: 1,480 miliona €). Prihod po preferiranom udjelu (EPS) je porastao s 3,42€ na 3,67€. Prilagođena brojka iznosi 4,07€ u poređenju s 3,63€ iz prošle godine. Prije primjene revidiranih Međunarodnih standarda poslovanja - IAS19, brojka iz prošle godine je iznosila 3,70€, te je prilagođena zarada po preferiranom udjelu povećana za 10.0%.

Omjer neto obrtnog kapitala i prodaje ponovo je značajno poboljšan, te je godina okončana s 2.3% - 1.5% procentnih bodova nivoa na kraju 2012. godine. Zaključno s 31. decembrom 2013. godine, neto financijska pozicija se promijenila s neto duga na neto gotovinsku poziciju od 959 miliona €. Neto dug je 31. decembra 2012. godine iznosio 85 miliona €.

Predviđanja za Henkel Grupu 2014. godine

Henkel očekuje da će generirati rast organske prodaje od 3 do 5 posto u fiskalnoj 2014. godini te očekuje da svaki poslovni sektor ostvari rast organske prodaje unutar svojih okvira. U skladu sa Strategijom za 2016. godinu, Henkel očekuje blagi porast u udjelu prodaje sa svojih tržišta u nastajanju. U poređenju s 2013. godinom, Henkel očekuje da će se prilagođeni povrat od prodaje (EBIT) povećati na oko 15,5% i povećanje prilagođene zarade po preferencijalnoj dionici na visoke jednoznamenkaste brojeve.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital