Karijera / TIPS AND TRICKS

Što čini dobrog IT profesionalca?

18.04.2014. 16:06 / Izvor: MojPosao

Posao informatičara često je težak i nezahvalan – uvijek moraju biti na raspolaganju, rješavati sve moguće i nemoguće probleme korisnika ali i kolega, a kada nešto krene naopako, uvijek su na prvoj crti.

Svijet IT-a je velik, i postoji veliki broj različitih tipova ljudi koji rade u tom sektoru. Neki su dobri, neki su loši, postoje osrednji, no postoje oni koji su briljantni u onome što rade. Isto tako, postoje oni koji ne gledaju računalo kao najboljeg prijatelja, nego iste pronalaze u kolegama s kojima rade u odjelu ali i izvan njega.

Ono što je IT profesionalncima zajedničko je strast prema onome što rade. Moglo bi se reći da za njih to nije posao, nego način života.

Oni jedu, žive i dišu za IT, posebno u dijelovima za koja su specijalizirani. Zapravo, za IT profesionalce radno vrijeme od 8 sati nije dovoljno – za njih je njihov posao život, zabava ali i određeni vid relaksacije.

Moglo bi se reći da se njihov posao svodi na rješavanje problema, ponekad istih problema nekoliko puta. Rješavanje problema često se stavlja u određene vremenske okvire, jer u poslu je vrijeme novac., pa se često nađu pod velikim pritiskom rokova.

Često se govori o vještinama koje su poželjne u poslovnom svijetu, a ovo su vještine važne za svakog tko radi u IT-u:

1. Slušanje

Vještina slušanja je važna, te redovito treba raditi na aktivnom, konstruktivnom slušanju. Bit slušanja nije samo klimati glavom kada vam sugovornik nešto govori, nego je bitno razumijeti.

Kada vam kolega iz odjela Marketinga objašnjava problem s kojim se susreće iz dana u dan, te traži od vas rješenje, nemojte samo pasivno slušati i reći – ‘vidjet ću što možemo učiniti.’ Pokušajte postaviti što više pitanja, te razumjeti koji je točno problem i kako možete to riješiti u što kraćem roku. Uz to, uvijek se potrudite dati svoje viđenje situacije te predložite rješenje.

2. Suradnja

Suradnja, odnosno sposobnost rada s drugim ljudima izrazito je važna, pogotovo ako se zajednički želi doći do boljih rezultata.

Svaki odjel unutar firme radi svoj dio posla, svatko je zadužen za neko područje, i rijetko kada jedan odjel radi sam za sebe bez komunikacije s drugim kolegama unutar firme. Do problema u poslovanju često može doći zbog loše komunikacije između nekoliko odjela. 

Odjel IT-a nerijetko je povezan sa svim odjelima u firmi, te svaki odjel od IT-a treba nešto. Surađujte, komunicirajte kako biste brže rješavali probleme i zajednički dolazili do rješenja ali boljih poslovnih ideja koje bi mogle pozitivno utjecati na poboljšanje poslovnih rezultata.

3. Osnove poslovnih financija

IT profesionalac ne mora razumijeti bilancu, tijek gotovine ili većinu financijskih pokazatelja. Ali treba znati tumačiti profit i gubitak te biti upoznat s povratom na uloženo (engl. ROI). Odnosno, trebali bi razumjeti zašto novac naredne godine ima manju vrijednost od novca kojeg imamo danas. Također, važno je razumijevanje amortizacije, razlike između kapitalnih i operativnih troškova, te osim toga razumijeti je li rad na kojem radite vrijedan truda i ulaganja.

4. Razumjeti poslovni model kompanije

Kako je razumijevanje poslovnog modela kompanije važno za svakog zaposlenika u tvrtki, tako je isto važno za osobe zaposlene u odjelu IT-a. Ako znate viziju i misiju kompanije, što kompanija želi postati i u kojem se smjeru kretati, lakše ćete doći do novih ideja, predlagati bolja rješenja te kontinuirano raditi na poboljšanju sadašnjeg sustava.

Ukoliko niste sigurni da znate u kojem smjeru se kompanija kreće, ili vam nitko tu važnu informaciju nije iskomunicirao, pokucajte na vrata nadređenom i dogovorite kratak sastanak u kojem ćete postaviti pitanja koja bi vam u budućnosti mogla pomoći da bolje razumijete koja je vaša svrha u kompaniji i što možete učiniti da budete bolji danas, odnosno izvrsni sutra.

5. Razvijena empatija

Empatija, sposobnost razumijevanja i identificiranja potreba drugih ljudi je jedna od kvaliteta koju mora posjedovati svaki IT profesionalac.

Ako se možete ‘staviti u cipele’ kolege iz drugog odjela koji se svakodnevno susreće s određenim problemom, lakše ćete mu moći pomoći te mu ponuditi kvalitetno rješenje kako bi svoj posao obavljao kvalitetnije, brže i bio efikasniji.

6. Komunikacija

Nije svaki čovjek rođen kao komunikativna osoba. Zapravo, mnogi od nas nisu. Efikasno izražavanje misli, ideja i mišljenja na radnom mjestu – bilo opće prihvaćenih ili kontrovernih – izazov je za mnoge.

Važno je imati na umu, bilo da ste veliki govornik ili tihi slušač, da je komunikacija dvosmjerna ulica. Iako većinu dana provodite za svojim računalom, nemojte zaboraviti da je isto tako važno da komunicirate sa svojim kolegama, bilo u kuhinji uz kavu ili putem telefona.

Uspostavite kontakt, uključite se, sprijateljite se, tako ćete bolje surađivati ali i zajednički doći do dobrih ideja.

Osim toga, ukoliko napravite neke promjene u sustavu koje bi mogle pomoći kolegama u boljem obavljanju svakodnevnih poslova, obavijestite ih o tome. Isto tako, na vrijeme upozorite na poteškoće s kojima bi se mogli susretati jer ste npr. mijenjali servere ili određene postavke.

Komunikacija je važna, imajte to na umu.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber 060 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera