FBI metoda

Uvijek težak zadatak: Kako dati konstruktivnu kritiku i feedback bez da se iko uvrijedi?

30.04.2024. 11:38 / Izvor: Akta.ba
savjeti

Koji je to najbolji način da date povratne informacije bez narušavanja morala i bez mogućnosti uvrede?

Bilo da trebate dati ili dobiti feedback, situacija uvijek može iz bezazlene preći u konfliktnu a bez ikakve realne potrebe.

Ako ste ikada morali da izgovorite "Molim te daj mi feedback",  znate da ono što slijedi može biti ozbiljno stresno "hodanje po konopcu".

Vaš kolega/ica "drži" svaku vašu riječ dok im otkucaji srca rastu i oni se pripremaju za "udar".

U međuvremenu, pričate o ljusci jajeta, dajući sve od sebe da budete konstruktivni, a da ne srušite moral ili uvrijedite nekoga.

Ali, istina je da davanje negativnih povratnih informacija ne mora biti tako teško.

Najbolji feedback

Dakle, koji je najbolji način da to učinite?

Pa, kratak odgovor je da povratnim informacijama treba da pristupite sa samosvjesnošću i osjetljivošću, posebno ako ste na liderskoj poziciji.

U stvari, sve psihološke studije kažu da je od ključne važnosti da lideri budu osjetljivi kada daju povratne informacije zaposlenima, pri čemu mnogi učesnici smatraju da što je povratna informacija oštrija, to se manje potiče osjećaj psihološke sigurnosti.

Ovo, naravno, ima i negativne efekte: stvara radno okruženje sa manje komunikacije, saradnje i otvorenosti.

Ako ne znate odakle početi na svom putu ka boljoj komunikaciji, možete se okušati u FBI metodi. 

Naime, FBI metoda je klasična tehnika ​​koju psiholozi ali i stručnjaci za liderstvo često koriste u svojim aktivnostima jer ta metoda "njeguje" konstruktivne povratne informacije.

Razumijevanje FBI metode

Metoda "FBI" je skraćenica za engleske termine "Feelings-Osjećaji, Behaviour- ponašanje i Influence-uticaj".

Jedna od prednosti FBI metode je njena svestranost.

Ovu metodu možete koristiti za obje vrste povratnih informacija. Možete je koristiti za povratne informacije o rastu, što su zapravo "kritične" povratne informacije.

Na ovaj način možete da inspirišete nekoga da promijeni svoje ponašanje. Ili ga možete koristiti za prepoznavanje, što je također identificirano kao zaista važan oblik povratne informacije.

Ovaj pristup je skrojen da artikuliše povratnu informaciju na način koji je i pronicljiv i empatičan.

Slovo "F" je osjećaj. Kako se osjećate zbog ponašanja ove osobe?

To inicira povratnu informaciju i lično povezivanje s emocionalnim efektom ponašanja.

Slovo "B" u FBI-u označava ponašanje. Koje je specifično ponašanje koje je dovelo do tog osjećaja?

Kada se bavimo stvarnim ponašanjem, to omogućava primaocu povratne informacije da shvati o kojoj se akciji tačno raspravlja. Zvuči očigledno, ali ponekad u našim živcima da bismo dali povratnu informaciju izrezujemo detalje koji mogu biti ključni za poentu razgovora.

Kada se to dogodi, stvarni osjećaj onoga na čemu treba raditi može se "zamutiti".

Slovo "I" je uticaj i odnosi se na posljedice ili efekte koje je ponašanje imalo na tim, projekat ili pojedinačne ciljeve.

Šta je bio veći uticaj ponašanja te osobe? Dakle, kao primjer, koristimo ove povratne informacije: "Prekinuo si me na tom sastanku i potpuno "uništio" moj govor i prezentaciju."

Ovo je "ups" reakcija, iako iskrena. Jezik je abrazivan i optužujući te stvara trenutnu napetost s osobom kojoj dajete tu povratnu informaciju. Šanse su da će prirodno osjetiti potrebu da se (od)brani, a razgovor može vrlo brzo postati neproduktivan.

Ako rekontekstualiziramo ovu povratnu informaciju kroz filter FBI metode, moglo bi zvučati ovako: "Bio sam stvarno razočaran kada si prekinuo moju prezentaciju na tom sastanku da bi iznio svoje neposredno mišljenje, jer nisam mogao objasniti ideju za koju sam bio zaista strastven i ideja je "ugašena" zbog načina na koji je razgovor skrenuo s kolosijeka".

Povratne informacije su sada zasnovane na vašem ličnom iskustvu. Vaša osjećanja se ne mogu poništiti ili osporiti, jer su to vaša osećanja.

Spominjete tačno ponašanje koje je izazvalo problem i uticaj kakvog je to ponašanja imalo na vašu sposobnost da unaprijedite svoj posao kao i na vaš lični moral.

Pristup povratnim informacijama na ovaj način postavlja razoružavajući, kooperativni ton od samog početka i mnogo je vjerovatnije da će dovesti do pozitivnijeg rezultata.

Prednosti efektivne povratne informacije

Sposobnost davanja konstruktivnih povratnih informacija je od vitalnog značaja za zdravu radnu kulturu.

Istraživanja pokazuju da odgovarajuće povratne informacije mogu poboljšati angažman zaposlenika, a Gallupova statistika otkriva da zaposleni koji redovno primaju povratne informacije imaju 3,5 puta veću vjerovatnoću da će biti angažirani na poslu.

Nadalje, studija Zengera i Folkmana sugerira da se 92% zaposlenih slaže da konstruktivne povratne informacije, kada se isporuče na odgovarajući način, mogu efikasno poboljšati učinak.

Učinkovite povratne informacije ne samo da pojašnjavaju očekivanja, već i motiviraju pojedince, podstiču profesionalni rast i jačaju odnose unutar timova promicanjem transparentnosti i povjerenja.

Implementacija FBI metode može značajno poboljšati kvalitet povratnih informacija unutar organizacije.

Ona potiče stil komunikacije s poštovanjem i empatiju, osiguravajući da povratne informacije dovedu do pozitivnih ishoda, a ne do sukoba.

Kako kompanije i lideri nastavljaju da traže načine za podsticanje rasta i poboljšanja, ovladavanje takvim tehnikama postaje neprocenjivo.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Karijera