Izmjena pravilnika
Kancelarijsko poslovanje u FBiH
U Pravilniku o kancelarijskom poslovanju u Federaciji Bosne i Hercegovine
Službene novine Federacije BiH, broj 91/23
Na osnovu člana 153. Zakona o organizaciji organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 35/03), federalni ministar pravde donosi
PRAVILNIK
O IZMJENAMA I DOPUNAMA PRAVILNIKA O KANCELARIJSKOM POSLOVANJU U FEDERACIJI BOSNE I HERCEGOVINE
Član 1.
U Pravilniku o kancelarijskom poslovanju u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", br. 96/19) u članu 2. stav (1) iza riječi "poslovanje" dodaje se zarez i riječi: "uključujući elektronsko kancelarijsko poslovanje".
Iza stava (1) dodaje se novi stav (2) koji glasi:
"(2) Postupanje s aktima u elektronskom obliku vrši se shodnom primjenom radnji iz stava (1) ovog člana.".
Član 2.
U članu 4. dodaje se nova tačka l) koja glasi:
"l) Elektronski sistem za upravljanje dokumentima (Document Managment System - DMS) je sistem kancelarijskog poslovanja u digitalnom obliku, u svim njegovim fazama".
Član 3.
U članu 7. stav (6) mijenja se i glasi:
"(6) Knjige evidencija i obrasci utvrđeni ovim pravilnikom vode se i u elektronskom obliku, s tim da izgled, sadržaj i način vođenja, te tehničke karakteristike odgovaraju uslovima propisanim zakonom, kao i ovim pravilnikom."
Iza stava (6) dodaje se novi stav (7) koji glasi:
"(7) Elektronski sistem za upravljanje dokumentima omogućava ispis knjiga evidencija i obrazaca iz stava (6) ovog člana.".
Član 4.
U članu 11. stav (4) riječi: "član 6." zamjenjuju se riječima: "člana 7. stav (6)".
Iza stava (4) dodaje se novi stav (5) koji glasi:
"(5) Organi i pravne osobe na koje se primjenjuje ovaj pravilnik su dužni na svojoj web stranici objaviti adresu elektronske pošte za primanje akata, te navesti druge načine elektronskog i konvencionalnog prijema akata.".
Dosadašnji st. (5) i (6) postaju st. (6) i (7).
Član 5.
Član 14. mijenja se i glasi:
"Član 14.
(Postupanje sa poštom dostavljenom elektronskim putem)
(1) Akti i podnesci dostavljeni u elektronskom obliku, u skladu sa propisima kojima se uređuje elektronski dokument i potpis, smatraju se svojeručno potpisanim. Elektronskim putem dostavljeni akti i podnesci smatraju se podnesenim organima i pravnim osobama na koje se primjenjuje ovaj pravilnik u trenutku kad je zabilježen na poslužitelju za primanje takvih poruka. Akti i podnesci koji su dostavljeni elektronskim putem u skladu s posebnim propisima smatraju se dostavljenim u trenutku kad je organ stranci poslao potvrdu o prijemu akta ili podneska.
(2) Ako se iz tehničkih razloga ne može pročitati akt ili podnesak primljen elektronskim putem, o tome će se bez odlaganja obavijestiti pošiljalac akta ili podneska elektronskim putem ili na drugi odgovarajući način. U tom slučaju, dužan je ponovo poslati akt ili podnesak u ispravnom elektronskom obliku koji je u upotrebi u organima i pravnim osobama na koje se primjenjuje ovaj pravilnik a u koje se šalje akt ili podnesak ili ga dostaviti na drugi propisani način. Ako i u tom slučaju nije moguće pročitati primljeni akt ili podnesak, smatrat će se da akt ili podnesak nije ni podnesen. O toj činjenici službenik koji je primio akt ili podnesak sačinjava službenu zabilješku i o istom obavještava podnosioca."
Član 6.
U članu 20. stav (2) dodaje se nova rečenica koja glasi: "Na isti način će biti postupljeno i u slučajevima kada se podnesci dostavljaju elektronskim putem."
Član 7.
U članu 29. iza stava (2) dodaje se novi stav (3) koji glasi:
"(3) U slučaju kada je pošta dostavljena elektronskim putem nakon isteka radnog vremena organa i pravnih osoba na koje se primjenjuje ovaj pravilnik ili u dane kada ne rade, ta pošta se zavodi i upisuje u odgovarajuću evidenciju predmeta prvog narednog radnog dana."
Dosadašnji st. (3), (4) i (5) postaju st. (4), (5) i (6).
Član 8.
U članu 39. stav (1) riječi: "adekvatan softver koji je" zamjenjuju se riječima: "pretpostavke koje su".
Stav (3) briše se.
Član 9.
U članu 52. tačka d) riječi: "Na kraju sadržaja teksta" zamjenjuju se riječima: "U tekstu".
Tačka e) mijenja se i glasi:
"e) Na kraju sadržaja teksta arhivskog primjerka akta s lijeve strane ispod oznake "Dostavljeno" upisuje se tekst "Akt pripremio: ime i prezime službene osobe koja je pripremila akt", a ispod ovog teksta tekst "Akt pregledao: ime i prezime službene osobe koja je pregledala akt" i ove službene osobe se svojeručno potpisuju pored imena i prezimena."
Iza tačke e) dodaje se nova tačka f) koja glasi:
"f) Na samom dnu službenog akta mogu se, ispod upisane vodoravne crte, upisati i adresa, sjedište, brojevi telefona, telefaksa, mail i drugi podaci institucije koja je donijela akt.".
Član 10.
U članu 62. stav (1) iza riječi "knjige" dodaje se zarez i riječi: "odnosno putem elektronskog sistema za upravljanje dokumentima. ".
Član 11.
U članu 76. iza stava (1) dodaje se novi stav (2) koji glasi:
"(2) Ukoliko organi i pravne osobe na koje se primjenjuje ovaj pravilnik vrše elektronsko kancelarijsko poslovanje, u slučaju potrebe čuvanja podataka izvan elektronskog sistema za upravljanje dokumentima, organi i pravne osobe na koje se primjenjuje ovaj pravilnik su dužni osigurati zaštitu izvornosti, cjelovitosti, vjerodostojnosti porijekla, čitljivosti i povjerljivosti građe."
Dosadašnji stav (2) postaje stav (3).
Član 12.
U članu 97. stav (2) riječi: "Federalno ministarstvo pravde putem upravne inspekcije" zamjenjuju se riječima: "se u skladu sa Zakonom o organizaciji organa uprave u Federaciji Bosne i Hercegovine ("Službene novine Federacije BiH", broj 35/05).".
Član 13.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenim novinama Federacije BiH".
Broj 01-02-2-3194/23
16. novembra 2023. godine
Sarajevo
Ministar
Vedran Škobić, s. r.
PRIKAŽI VIŠE TEKSTA
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.