Martina Saira Konaković: Moda je jezik kojim pričamo bez riječi

18.07.2014. 10:17 / Izvor: fbl.ba
Martina Saira Konaković: Moda je jezik kojim pričamo bez riječi

Uz prirodnu ljepotu odlikuje se i atraktivnim stilom odijevanja, a njene kombinacije uvijek su zapažene. Smatra da se upornošću, radom i ljubavlju sve može postići.

Direktorica i suvlasnica firme SEE Contact, blogerica i modna kolumnistica, vlasnica fashion butika Alkibia, naša IT djevojka, dvadesetdevetogodišnja Sarajka, Martina Saira Konaković, osim toga što je ambiciozna i uspješna poslovna žena, možemo slobodno reći da je i jedna od utjecajnijih javnih osoba savremene modne i lifestyle industrije u BiH. Uz prirodnu ljepotu odlikuje se i atraktivnim stilom odijevanja, a njene kombinacije uvijek su zapažene. Smatra da se upornošću, radom i ljubavlju sve može postići.

Razgovarali smo s njom o poslu, modi, bh. modnoj sceni i dizajnerima.

Na svim poljima se snalazite odlično, kako uspjevate sve organizirati i uklopiti?

- Uglavnom odvajam privatni i poslovni život, ali u modnoj sferi sam to dvoje uspjela spojiti. Moj glavni posao, telekomunikacija, zahtijeva mnogo discipline, rada i posvećenosti koje sam stekla od svojih roditelja. Radna navika je veoma bitna, a ja sam imala sreće stvoriti je već od malih nogu; dok su se druga djeca igrala na raspustima, ja sam već od trinaeste godine radila kao ispomoć u tatinoj firmi. Po prirodi sam dinamična osoba i volim da su mi dani ispunjeni. Svakom poslu prilazim s ljubavlju i 100 posto posvećenosti. Iskustvo u poslu mi omogućava danas organizirati i više projekata odjednom. Jednostavno, ili jeste ili niste tip za takve stvari. Imam sreću što dodatnu energiju dobijam od svog muža, porodice i prijateljica.

Jako ste sposobni, poslovni, a pri tome super izgledate. Koliko je teško biti uspješna žena u našoj zemlji?

- Žene se obično moraju više dokazivati od muškaraca i zbog toga ponekad kažem kako bih više voljela imati sina nego kćerku. Možda ću nekog uvrijediti u to, tako što ću reći da žene imaju puno više posla od mušakraca, ali ponekad pomislim kako se i ne slažem baš sa svim tim ženskim pravima, nekako, ponekad imam osjećaj da nam je bilo lakše prije! (smijeh) Žena danas mora zarađivati, biti dama, supruga, majka, a pri tom sebi ne treba dozvoliti da “zapusti” izgled. Svakako da je teško, samo treba svaka od nas ispitati šta to zapravu nju usrećuje. Za mene lično, to je porodica i sposobnost da me sitnice nasmiju i naravno, posao.

S jedne strane važan vam je posao, ali s druge strane tu je i moda. Jako puno ste joj posvećeni, pišete modne blogove, kolumne, podržavate nove modne projekte… Jako puno radite na promoviranju mode u BiH. Kako biste opisali našu modnu scenu?

- BiH volim svim srcem. Dugo sam živjela u inostranstvu, ali svaki put kad bih dolazila u Sarajevo imala bih te nestašne leptiriće u stomaku. Promoviram naše, jer želim da to naše više procvjeta, da ljudi nauče cijeniti svoje, jer vani svi cijene prvo svoje, pa sve ostalo, kod nas je to nekako obrnuto. Modna scena, kao i mnoge važnije stvari kod nas, još uvijek nije doživjela uspon. Mislim da treba proći još dosta vremena da se stvari promjene na bolje, prije svega ta promjena mora doći prvo u ljudima. Nedostaje nam hrabrosti raditi nešto novo, nedostaje nam ljubavi prema okruženju i između sebe… Postoje pojedinci na našoj modnoj sceni koji se bore i čiji rad cijenim, poput Kaftan studija, Belme Tvico-Stambol, Amne Kunovac-Zekić i ostalih. Fascinirana sam dizajnericom Ninom Vargom koja je za mene inovativni dizajner, koja u svojoj glavi zna šta želi i upravo od početka do same realizacije ostaje pri tome. Odnedavno je svoj modni studio otvorila i cijenjena dizajnerica Selma Starfinger koja je osvježila ovaj grad.

Vani su blogeri ti koji su jako cijenjeni na modnoj sceni, kod nas je još uvijek situacija puno drugačija.

- Da, jer blogeri su osobe sa stilom kojim mogu, onima koji imaju manje vremena, a nemaju baš osjećaj za oblačenje, ukazati kako to da rade. Tu je i najveća reklama, svjetski blogeri dobijaju jako puno odjeće, koju oni izaberu prezentirati, ali opet ostaju dosljeni sebe. Naša modna blogerica Ajla Hodžić je moj favorit i stil koji ona ima jeste modni jezik na koji bih voljela da djevojke obrate pažnju; zato što je drugačiji.

Više puta ste istaknuli kako Vi zapravo živite modu!

- Za mene je moda puno više, to je ono što mene najviše opušta. Kad imam naporan dan volim da sam super obučena. Moda je produkt lijepoga, odmor za oči, za dušu, po meni žena treba biti uvijek sređena; samouvjerena, jaka osoba. Moda je jezik koji ne govori riječima, a daje prvi utisak o tome ko smo.

S obzirom na to da ističete da je vrlo važan taj prvi dojam, na koji način prosuđujete osobe, koliko je zapravo tačna izreka da odijelo čini čovjeka?

- To je prva impresija, koja ima puno veze sa urednošću i sa stavom. Za stil nije potrebno puno para, bitan je stav. Ispeglana košulja, lijepo počešljana kosa; sve to govori jako puno o nekome. Ja volim tretirati i couture haljine kao i jednostavne pastelne haljine. Unosim sebe u svaki outfit i to je ta osobenost u odijevanju koja nam fali u našoj državi. Djevojke ne žele biti svoje i krenuti drugačije, pa da u jednoj srednjoj školi imamo potpuno različito obučene osobe, da teže ka tome i da se tako ponašaju, da prate svoje ciljeve, pa da se tako i oblače. Po meni je bitno da blogeri, novinari i modni stručnjaci pišu o ljudima koji su svoji, a ne onima koji se utapaju u masu, to bi sigurno pokrenulo i curice da drugačije razmišljaju. Iznenadila sam se kad sam postavkom modne kombinacije na Fashion. Beauty.Love izazvala reakciju jedne srednjoškolke koja je tražila modni savjet.

Kad već pričamo o stilu, kako biste Vi definirali Vaš stil oblačenja?

- Nemam određen stil odijevanja, uglavnom iz svih modnih trendova biram samo ono što meni najviše paše. Niti sam romantična, niti rock djevojka. Moj stil nije strogo definiran, volim da stalno isprobavam i eksperimentišem. Volim se igrati sa odjevnim predmetima i možda se može reći da je moj stil “biti drugačija”.

Toliko zaljubljeni u modu vjerovatno ne možete zadovoljiti svoje shopping potrebe u BiH. Gdje volite kupovati? Najdraži grad za shopping?

- Teško pitanje, ima više gradova! (smijeh) Uglavnom najviše sam kupovala preko net-a-porter.com i volim Milano za shopping. Za neke malo drugačije stvarčice super je alternativni Berlin. New York je odličan, ali me neće sigurno vidjeti neko vrijeme, jer je jako skup! (smijeh) Pariz mi nije baš za shopping, sve mi je nekako too much. London je isto super. I ovdje postoje ljudi s kojima sarađujem, naši dizajneri, nabavim neke stvarčice koje ne mogu nabaviti ni u Milanu ni u Berlinu, pa ta neka kombinacija svega je uvijek dobrodošla. Također, jedan on meni favorite destinacija su buvljaci i vintage shopovi. Također, spomenula bih i MODAMO Concept Store u Mostaru koji ujedinjuje naše dizajnere, to je mjesto gdje sigurno nećete pogriješiti ako tražite unikatnost.

Najdraži komad odjeće koji posjedujete?

- Stvarno ne mogu izdvojiti. Nema šanse! Sve su to moje bebe! (smijeh) Svaka stvarčica je smještena u posebne platnene vrećice. Bila ona 30 KM ili 300 KM, sve su to moje vrijedne stvarčice. Nekad naiđe period kad čistim ormare, ali i tad se teško odvajam od stvari, obično ih podijelim prijateljicama ili dam u humanitarne svrhe.

Najdraži dizajneri?

- Iako će zvučati otrcano, po meni je Chanel žena koja je mnogo toga promijenila i uvijek će biti u vrhu, iako sebi još uvijek ne mogu priušiti Chanel. Ali, ne robujem stvarima u smislu da godinu dana ne jedem kako treba da bih mogla kupiti nešto. Chanel torba je trenutno moj neki cilj koji ću vjerovatno ispuniti sebi kasnije. Donedavno su to bile Manolo Blahnik cipelice, koje sam željela 7 godina. Namjerno sam ih ostavila da mi budu želja, iako sam ih u jednom trenutku i mogla priušiti, a kad sam ih dobila trebali ste vidjeti moje radosti. Od dizajnera volim Acne, Alaia, Bottega Veneta, Chloe, Christopher Kane, i tako bih mogla nastaviti abecednom listom… Postoji još dosta tih manjih dizajnera koji su kod nas uglavnom nepoznati, ali koji pokreću taj modni svijet na svoj posebni način. Pratim ih na Instagramu. Delpozo je savršenstvo, od naših dizajnera Nina Varga mi je trenutno najveća ljubav.

Dugo željene cipelice

Izjavili ste kako sanjate da jednog dana pokrenete svoj modni brend, kakav?

- Da, ali kako ja nisam dizajner, a imam oko za lijepo, to sam zamišljala na način da jednog dana, u dalekoj budućnosti, investiram u brend pod kojim bi radili školovani modni dizajneri. To je jedna od mnogih želja u mom životu, posao koji bi me ispunjavao. Ali vidjet ćemo.

Gdje se vidite za deset godina?

- Želim biti nasmijana, imati svoju ljubav pored sebe i ovu snagu koju imam sada, a sve ostalo će doći samo po sebi.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ličnosti