Veliko otkriće

NASA na egzoplaneti pronašla molekule koje proizvode živi organizmi

20.09.2023. 14:08 / Izvor: Akta.ba
NASA

NASA-in svemirski teleskop James Webb napravio je još jedno otkriće, a ovo bi moglo biti jedno od njegovih najuzbudljivijih do sada. Istražujući egzoplanetu 8,6 puta veću od Zemlje, Web je otkrio da bi to mogao biti Hycean svijet. To znači da ima atmosferu bogatu vodonikom i jedan okean koji pokriva cijelu njegovu površinu. I, štaviše, bilo je čak moguće otkriće molekula koji na Zemlji proizvode samo živi organizmi.

Egzoplanetu K2-18 b otkrio je 2015. svemirski teleskop Kepler, ali Webbova zapažanja nam daju potpuno novi set informacija. Pronalazeći molekule koje sadrže ugljik, uključujući metan i ugljen dioksid, Webb je pružio dodatne dokaze hipotezi da bi K2-18 b mogao biti hyceanski svijet. Ovo je važno jer mnogi astronomi smatraju da bi ova vrsta egzoplaneta mogla biti gostoljubiva za život, piše MyModernMet.

Naši nalazi naglašavaju važnost razmatranja različitih životnih sredina u potrazi za životom na drugim mjestima”, objasnio je Nikku Madhusudhan, astronom sa Univerziteta u Cambridgeu i glavni autor rada koji objavljuje ove rezultate. “Tradicionalno, potraga za životom na egzoplanetama bila je fokusirana prvenstveno na manje kamenite planete, ali veći Hyceanski svjetovi znatno su pogodniji za promatranje atmosfere.

Webb je također pronašao moguće tragove dimetil sulfida (DMS). Na Zemlji ovaj molekul proizvodi život. Većinu DMS-a u Zemljinoj atmosferi oslobađa fitoplankton. Iako bi prisustvo DMS-a na egzoplaneti moglo biti dobar pokazatelj da je ona pogodna za život, istraživači i dalje žele biti oprezni.

Teleskop će morati da izvrši dodatne provjere da bi se vidjelo da li su njegova početna zapažanja tačna. “Predstojeća Webbova zapažanja bi trebala biti u mogućnosti da potvrde da li je DMS zaista prisutan u atmosferi K2-18 b na značajnim nivoima”, objašnjava Madhusudhan.

Iako je egzoplaneta, koja se nalazi u sazviježđu Lava, u zoni pogodnoj za život, nema garancije da može da podrži život. Čak i ako je u pitanju Hycean svijet, okean bi mogao biti previše vruć ili previše tečan da bi život mogao napredovati. Sve je to dio uzbudljive misterije koju astronomi trenutno razrađuju i to je ono što Webova zapažanja čini tako uzbudljivim.

TAGOVI: