Izgradnja sarajevske zaobilaznice i tunela Vijenac: Domaće firme očekuju posao

03.02.2011. 15:55 / Izvor: Nezavisne novine
Izgradnja sarajevske zaobilaznice i tunela Vijenac: Domaće firme očekuju posao

Poslije raskida ugovora sa slovenačkim SCT-om na izgradnji sarajevske zaobilaznice i tunela Vijenac na koridoru 5c, domaće kompanije nadaju se da bi mogle dobiti poslove na ovim gradilištima.

U JP "Autoceste FBiH" i "Direkciji cesta FBiH", koje vode ove projekte, još ne znaju hoće li izvođenje radova biti dodijeljeno sljedećim rangiranim ponuđačima ili će biti raspisani novi tenderi.

Odluke o tome su u rukama kreditora oba projekta, Evropske banke za obnovu i razvoj, s kojom o daljim procedurama još nisu vođeni razgovori.

Ukoliko bi bilo poštovano pravilo da poslove dobiju drugorangirani ponuđači, domaće kompanije ne bi se mogle pojaviti kao nosioci poslova.

Drugorangirani ponuđač na sarajevskoj zaobilaznici je austrijska kompanija "Alpine", čija je ponuda iznosila 59,3 miliona eura, a što je za oko 2,5 miliona eura manje od pobjedničke SCT-ove ponude.

GP "Put" i "Hidrogradnja" učestvovali su na ovom tenderu sa hrvatskim "Vijaduktom" i "Hidroelektrom" dajući treću najbolju ponudu, a ŽGP i "Integral inženjering" nastupili su sa splitskim "Konstruktorom", njihova ponuda bila je četvrta po vrijednosti.

Zbog oštrih uslova EBRD-a za izgradnju tunela Vijenac, jedina domaća kompanija koja je uopšte konkurisala na ovom tenderu bio je "Integral inženjering", koji je nastupio u konzorciju s hrvatskim "Konstruktorom" i zauzeo četvrto mjesto.

Drugorangirano je slovenačko "Primorje" sa ponudom od 62 miliona eura, a što je za oko osam miliona više od SCT-ove ponude.

"Mi smo spremni da uskočimo u ove projekte. Posjedujemo kapacitete, ljudski potencijal, a opremu koja nam nedostaje mogli bismo obezbijediti kroz ugovore o iznajmljivanju. Nadamo se da će biti nađena opcija da učestvujemo u ovim projektima, ako ništa drugo kao podizvođači", kaže Semin Mašić, direktor "Hidrogradnje".

Ističe da su pretkvalifikacioni kriteriji do sada često isključivali domaće kompanije, ali to ne znači da one ne znaju raditi te poslove.

U "Euro-asfaltu" Sarajevo, koji je takođe angažovan na izgradnji dionica koridora 5c, kažu da su spremni i osposobljeni da dovrše započete projekte, a što su dokazali svojim dosadašnjim angažmanom.

"Sada je najbitnije kako će se naše vlasti postaviti i kakvi prijedlozi će biti upućeni EBRD-u koji na kraju donosi konačnu odluku", kaže Hamed Ramić, direktor "Euro-asfalta".

Avdo Rapa, potpredsjednik Privredne komore FBiH, kaže da će domaće kompanije moći da dobiju poslove na završetku sarajevske zaobilaznice i tunela Vijenac jedino ako se udruže u konzorcije.

"Vjerujem da će ovoga puta i vlasti imati drugačiji pristup prema domaćim kompanijama", ističe Rapa, dodajući da u konkurenciju za dobijanje poslova može ući šest-sedam domaćih kompanija koje već imaju reference u cestogradnji.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti