Štrajk uzrokovao višemilijunske štete: Zaustavljen rad tvornice Anoda u Aluminiju, GIKIL smanjuje proizvodnju

15.12.2010. 14:57 / Izvor: eKapija.ba
Štrajk uzrokovao višemilijunske štete: Zaustavljen rad tvornice Anoda u Aluminiju, GIKIL smanjuje proizvodnju

Štete koje bh. privreda trpi od obustave željezničkog prometa u Federaciji uzrokovanog štrajkom strojovođa već se procijenjuju na više milijuna, a ukoliko se stanje ubrzo ne stabilizira one bi mogle dovesti do potpunog gašenja proizvodnje velikih kompanija kao što su mostarski Aluminij, GIKIL-i i dr.

Željeznički promet u FBiH obustavljen je u nedjelju 12. prosinca, a do danas se ništa nije riješilo po tom pitanju. Pregovori između Uprave Željeznica FBiH i strojovođa propali su, a velike kompanije koji sirovine i proizvode prevoze uglavnom željeznicom šalju očajne apele vlasti da se što prije nađe neko rješenje.

Tako su iz mostarskog Aluminija, kompanije koja sirovine potrebne za proizvodnju transportuje željeznicom, upozorili da bi ih ovo moglo dovesti pred kolaps. Ova kompanija, jedna od najvećih bh. izvoznika, upozorila je kako je nerazumno ponašanje organizatora obustave rada strojovođa u FBiH ovoga puta uspjelo u potpunosti zaustaviti pogon Anoda i dovesti u pitanje cjelokupan rad ove kompanije.

Ugrožena prozvodnja aluminija

Upozoravaju da će do vikenda potrošiti ukupne zalihe sirovine koja im je potrebna za proizvodnju aluminija (smola, petrolkoks, glinica), bez kojih mogu odmah prestati s radom. "Premda na desetke tisuća eura dnevno bacamo u vjetar zbog brodova s našim sirovinama koji stoje u Luci Ploče, to nam je sada zanemarivo i spominjati u odnosu na katastrofu koja nas čeka ukoliko Vlada FBiH i vlast u cjelini zanemare svoju dužnost i obveze i ne prekinu protuzakonitu blokadu rada Željeznica", navode iz Aluminija.

Ističu da Zakon jasno propisuje odredbe o ponašanju u slučaju štrajka. Nema dvojbi o tomu kako i zaposlenici Željeznica FBiH ne smiju svojim radnjama ugroziti opstanak drugoga poslovnog subjekta, odnosno jasno je kako u slučajevima nužde promet vlakovima mora biti omogućen, a mi drukčije ne možemo dopremiti nužne sirovine u Mostar, kažu iz Aluminija.

Od Vlade, iz toga razloga, traže žurno razbijanje blokade i omogućavanje prometovanja vlakovima za Aluminij kako bi dobili prijeko potrebnu sirovinu. "Bez sirovina naših 900 radnika već za vikend ostaje bez posla, jer u slučaju zaustavljanja našega pogona Elektrolize u ovako kratkom vremenu, to nije privremeno – nego trajno", ističu iz Aluminija.

Velike kompanije ostale bez sirovina

No, oni nisu jedini sa takvim problemima. Ovaj potez željezničara izazvao je ozbiljne posljedice i u Global Ispat koksnoj industriji Lukavac, također jednom o velikih izvoznika.

Iz ove kompanije ističu da je paradoksalno da obustavom rada željezničari ugrožavaju jednog od svojih najvećih poslovnih partnera, direktno i dugoročno ugrožavajući sami svoju budućnost. Blokada prometa zaustavila je dopremu uglja i plasman koksa, što je direktno dovelo u pitanje održivost potpisanih ugovora, koji jedino mogu osigurati budućnost za zaposlenike GIKIL-a, ali i željezničara koji se blokadama sami dovode u još težu poziciju, kažu oni.

Ova kompanija je zbog blokade već primorana da pristupi smanjenju proizvodnje za 15 posto. Kažu da bi stabilizacija proizvodnje i plasmana koksa vrhunske kvalitete na svjetsko tržište, ukoliko se ovo stanje nastavi, mogla biti u potpunosti ugrožena. "Teško je procijeniti visine nastalih šteta, ali one su u svakom slučaju ogromne", kažu iz ove kompanije. Upozorili su da će nastaviti sa smanjenjem proizvodnje do tehničkog minimuma, koji će samo održati bateriju u životu.

D.Kozina

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti