Influenseri, neobično zanimanje budućnosti

27.01.2021. 10:57 / Izvor: Akta.ba
Influenseri, neobično zanimanje budućnosti

Veliki broj kompanije se sve više odlučuje za ovaj vid promocije takozvani influens marketing, a sa druge strane sve veći broj ljudi želi da postanu influenseri.

Dozvolite nekome da besplatno večera u vašem restoranu, a onda sutradan u vašem restoranu nema nijedno slobodno mjesto? Poklonite nekome vaš proizvod, a sutra ga rasprodate? Da li vam ovo zvuči poznato?

Veliki broj kompanije se sve više odlučuje za ovaj vid promocije takozvani influens marketing, a sa druge strane sve veći broj ljudi želi da postanu influenseri. Kao i svako drugo zanimanje i ovo ima dobru i lošu stranu. Dobićete besplatnu večeru, kozmetiku, bićete plaćeni za reklamu, ali više nećete imati privatnost.

Influenseri su ljudi koji imaju utjecaj. Ranije su to bili političari, glumci, pjevači, a danas sve više i "obični ljudi" koje prati veliki broj ljudi na društvenim mrežama.

Ivana Bogdanović, Digital Performance direktor u agenciji Represent Communications Srbija, iskoristila je svoje znanje o digitalnom marketingu i sama vrlo brzo postala influenser otvaranjem instagram profila Digitalna krofna.

"Ljudi danas veliki dio svog vremena provode na društvenim mrežama. Samim tim one postaju mjesto gdje se svi bore za pažnju kako ljudi tako i brendovi. Oni koji su uspjeli da formiraju velike zajednice pratilaca, bilo da je to zbog toga što su poznate ličnosti ili neki sasvim obični ljudi koji svojim sadržajem daju vrijendost istakli su se na mrežama i počeli da uživaju u benefitima svoje popularnosti. Influenseri su postojali i prije društvenih mreža, samo su one omogućile da to danas može biti svako ko uspije da okupi zajednicu koja mu vjeruje. Njih ljudi prate jer im daju neku vrijednost inspirišu ih, motivišu, zabavljaju, edukuju. On im vjeruju ukoliko je zajednica jaka", rekla je Digitalna krofna za Akta.ba.

Veliki broj ljudi danas želi da budu influenseri bez da su zaista svjesni kakvo je to zanimanje. Njih privlači stil života koji imaju influenseri i vjeruju da je za to potrebno samo da imaju mnogo pratilaca i da će brendovi da im poklanjanju stvari i garderobu.

"To nije baš tako. Ako govorimo o pravim influenserima, onda su oni uticajni jer iza njih stoji neki trud i posvećeno vrijeme, neko odricanje, dosljednost u onome što rade. Uspijeh ne dolazi preko noći", istakla je Ivana.

Kompanije sve više biraju influesere za marketing umjesto klasičnih medija

Amer Kadić, influenser iz Sarajeva počeo je graditi svoju zajednicu 2017. godine, a danas ga prati 33 hiljade ljudi na instagramu.

"Zaista neplanirano sam svoj profil sa private stavio na public i donekle mi je bilo jasno da se time odričem onog što mi je danas najvrijednije, a to je privatnost. Tada počinjem objavljivati svoju svakodnevnicu te dobivam pozitivan feedback od ljudi koji su me pratili. Očito su im moj život i moja svakodnevnica bila zanimljivi. Ubrzo rastem na 7k pa onda 12k sve do današnjih 33k. Prije 3 - 4 godine bi vam se ljudi rugali kada bi im rekli da ste influencer, dok sada nije ništa neobično reći da ste influenser odnosno bloger te da radite u digitalnom marketingu", naglašava Amer.

Kompanije su prepoznale značaj influensera pa sve češće koriste njihove usluge umjesto klasničnih vidova marketinga. Važno je da kompanije pažljivo odaberu influensera koji će reklamirati njihov proizvod i predstaviti ga tako da im zajednica vjeruje da taj proizvod ima vrijednost.

"Brendovi i marketing stručnjaci koji prate trendove su shvatili da je bolje platiti influencerima nego angažirati već poznata lica za promociju svojih proizvoda i usluga.  Iako su i mnogi influenceri postali poznati u zadnje vrijeme, elektronski i štampani mediji ih sve više prate, javnost im još uvijek više vjeruje i još uvijek ih prate više nego druge tradicionalne medije.

Navešću sebe kao primjer. Imam svoj vjerni krug pratitelja koji se svakodnevno suočavaju sa sličnim ili istim problemima kao ja, kojima treba savjet šta i gdje kupiti, njima treba iskustvo i iskreno mišljenje o proizvodu. Naši roditelji su to radili tako što Hasan kupi šampon protiv peruti pa ako je zadovoljan preporuči mome ocu, Mubera kupi novi deterdžent pa svoje iskustvo razmjeni sa mojom majkom. Danas mi to isto radimo samo za puno veći obim ljudi koji nas prate. Često se desi da se mojim pratiteljima dopadne moja recenzija, onda im dam odgovore na dodatna pitanja i to ih navede da kupe ono što i ja koristim. Zamislite ljude koji imaju stotine hiljada ili čak milione pratitelja. Ljudi sa takvim brojkama mogu prodati bilo šta svojim pratiteljima što i uspješno čine", pojasnio je Kadić.

Kako kompanije biraju influensere?

Sve veći broj kompanija danas sarađuje sa influenserima na neki način. Međutim, te saradnje nisu uvijek sjajne jer se prilikom odabira vrlo često obje strane vode motivom zarade, a da i ne uviđaju da li su "jedno za drugo".

"Tako imate influensere koji reklamiraju proizvode ili usluge koje odstupaju od njihovih uvjerenja i stila života to rade na "providan" način da je svima jasno da je to plaćena saradnja. To izaziva samo kontraefekat i ljudi im sve manje vjeruju ili jednostavno ne reaguju na taj njihov plaćeni sadržaj. Zato je bitno da se procesu odabira i sa jedne i sa druge strane pristupi promišljeno kako bi rezultati bili dobri", naglasila je Ivana.

Postoje dva načina prilikom odabira influensera. Jedan je da ih kompanije ili brendovi direktno kontaktiraju a drugi, vrlo čest jeste da do saradnje dođe posredstvom marketinških agencija.

"Najčešće brendovi su ti koji prave prvi korak te sami kontaktiraju influencere. U tom slučaju influenser odlučuje da li želi sklopiti suradnju ili ne, odnosno da li koncept brenda se uklapa u priču influensera. Sve veći broj influensera i sam kontaktira brendove i to najčešće kada su i sami vjerni korisnici pojedinog brenda. Ako se dogovori suradnja potpisuje se autorski ugovor kojim su definirani svi zahtjevi branda prema influenseru", rekao je Amer.

Corona ubrzala rast influensera

Pandemija corona virusa nije usporila ovo zanimanje već ga je ubrzala.

"Tokom prošle godine online prodaja kao i oglašavanje digitalnim kanalima je doživjelo procvat tako da ukoliko gledamo na te činjenice i podatke onda sa sigurnošću možemo očekivati da će influenser marketing i zanimanje infleusera da ide uzlaznom putanjom", istakao je Kadić.

Digitalna krofna vjeruje da će se ovo zanimanje razvijati i u budućnosti, ali da influensere čekaju veliki izazovi.

"Mislim da će influenseri ostati prisutni na društvenim mrežama, ali ih čeka ozbiljan izazov kada je u pitanju način prikazivanja plaćenog sadržaja kako bi se izdvojili od ostalih i zadržali povjerenje svoje zajednice", zaključila je Ivana.

Izazov ne prestaje ni za kompanije koje trebaju pažljivo da biraju zaštitna lica za svoj brend na osnovu kvaliteta, a ne kvantiteta brojeva.

E.O.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti