INTERESANTNI POKAZATELJI

"Očekivalo se da će u blagdanskoj sezoni pasti potrošnja, ali to se nije desilo"

30.12.2022. 09:52 / Izvor: N1
Odjeća

Još nepuna dva dana ostala su do 2023. godine, a ovdje mnogima svi krajevi godina, decenijama liče jedni na druge.

Još nepuna dva dana ostala su do 2023. godine, a ovdje mnogima svi krajevi godina, decenijama liče jedni na druge. Žalimo se na cijene, i osnovno nam je skupo, bez prevelikih želja i očekivanja gledamo ka narednoj godini, najčešći komentar je - samo nek se zdravo.

Prosječna plata je 1.140, potrošačka korpa 2.896 KM, više nego duplo nam je potrebno za osnovno. A oko nas sve poziva da se počastimo, da stavimo pod jelku neki paketić, da isplaniramo bar neku bogatiju večeru za ispraćaj još jedne godine u kojoj smo bili vještiji od svih novogodišnjih vilenjaka i čarobnjaka, i izgurali sve troškove iako su sve računice govorile da je to nemoguće. Odakle nam, ne zna se, ali pokazatelji kažu da smo i u ovom svjetlucavom periodu godine – trošili.

"Imamo, kao i do sad. Nečega ćemo se svi odreći, ali u ove dane ćemo gledati da to bude u redu", kazao je Marin Bago, Udruženje za zaštitu prava potrošača.

"Interesantni su pokazatelji. Očekivalo se da će u blagdanskoj sezoni pasti potrošnja, ali to se nije desilo", kazala je Melika Husić Mehmedović, profesorica na Ekonomskom fakultetu.

Koliko je ko trošio i ko je koju glad trošenjem utoljavao to statistički podaci ne pokazuju, u ukupan zbir i prosjek ulaze i oni koji su kupili poklončić od dvadesetak i oni koji su darove ili sopstvene statusne simbole plaćali hiljadama maraka.

"Mi smo jedina vrsta u prirodi koja kupuje statusne simbole. I nažalost napravili smo jedan takav sistem vrijednosti da što imate manje iznutra morate da imate više izvana. Materijalno vam neko može oduzeti, materijalno može biti uništeno, ako to proizvodi osjećaj unutra i vi ste onda izgubljeni. Ali ako kroz stvari koje ne koštaju mnogo radite i sebi i drugima lijepe stvari, pa proizvodite taj lijepi osjećaj, niko vam ga ne može oduzeti”, kazao je Kasim Tatić, profesor na ekonomskom fakultetu u Sarajevu.

I taj lijepi osjećaj proizvode građani uprkos svemu, najčešće oni koji nam idu u suret bez velikih kesa ispisanih skupim brendovima. Širina osmjeha i dalje nema veze sa količinom kupljenog u prazničnom “šopingu”.

Izgleda da nismo bili dovoljno dobri ni ove godine pa nam Deda Mraz mnogo toga nije donio. U bh. domovima definitivno nije kao u prazničnim američkim filmovima gdje ispod prenakićene velike jelke svakoga čeka novogodišnji dar. Ovdje se uglavnom kupuje samo djeci i unucima, a mnogi nemaju čak ni za njih. Ipak, luksuzni pokloni i nisu ono za čime nasi građani čeznu. Skoro svi su nam rekli da žele zdravlje, bolju atmosferu u društvu, pa neka novogodišnja odluka bude da jedni drugima poklonimo vrijeme i da kad smo skupa budemo istinski prisutni.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti