Od ideje do gotovog proizvoda: Sugar on Top iskustvo sa svjetskim brendovima prenosi u BiH

16.05.2023. 12:30 / Izvor: Akta.ba
SUGAR ON TOP
OTVORI GALERIJU

Kompanija Sugar on Top d.o.o. jedina je kompanija u BiH koja nudi usluge dizajna, razvoja, digitalizacije i industrijalizacije proizvoda u tekstilnoj industriji.

Kompanija Sugar on Top d.o.o. jedina je kompanija u BiH koja nudi usluge dizajna, razvoja, digitalizacije i industrijalizacije proizvoda u tekstilnoj industriji. 

Njene osnivačice, Sabina Muratagić-Daul i Edina Hadžić pokrenule su kompaniju u jeku pandemije 2020. godine kao odgovor na problem s kojim se suočavaju manje kompanije i brendovi u BiH, a to je nemogućnost pronalaska manjih proizvodnih kapaciteta, ali i pristupa stručnim licima i tehnolozima koji će za njih uraditi razvoj i industrijalizaciju proizvoda te prilagoditi ih proizvodnim uslovima. 

"Za manje kompanije razvoj proizvoda predstavlja skup proces. Velike kompanije koje se bave lohn poslovima rade isključivo za strane ili velike brendove najčešće odbijaju sarađivati s domaćim kompanijama i brendovima u razvoju zbog činjenice da se kod njihovih narudžbi uglavnom radi o manjim količinama. S obzirom na to da imamo više od deset godina rada i iskustva u ovoj industriji te da smo sarađivali s najvećim svjetskim modnim brendovima na brojnim projektima, odlučile smo okupiti tim profesionalaca u različitim segmentima tekstilne i modne industrije kako bismo našim brendovima i kompanijama koje imaju ideje i koncept ponudile usluge razvoja proizvoda od skice do gotovog proizvoda, a sve na jednom mjestu, u skladu s konceptom ''One Stop Solution", priča za Akta.ba Sabina Muratagić-Daul.

ZNAČAJ INDUSTRIJALIZACIJE PROIZVODA

Pored razvojnog tehničkog paketa, njihov studio također nudi usluge izrade uzoraka, kao i manjih serija.

Kako kaže, bh. kompanije još uvijek nisu dovoljno prepoznale značaj industrijalizacije proizvoda, iako sa svakim klijentom otvoreno pričaju o svim koracima i procesima koji se moraju uzeti u obzir da bi na kraju imali kvalitetan proizvod.

"Naša su iskustva da nam se obraćaju kompanije i brendovi koji su naišli na velike probleme u startu, jer ih niko nije posavjetovao o značaju industrijalizacije, jer iako imate ideju morate surađivati sa profesionalcima koji će vam olakšati da tu ideju pretvorite u gotov proizvod, a da ne izgubite puno vremena i izložite se velikim finansijskim izdacima, koje je moguće izbjeći", napominje ona. 

Pored toga, Sabina i Edina osnovale su i dva vlastita brenda od kojih je jedan već osvojio srca brojnih roditelja, a riječ je o brendu za bebe i roditelje Orangetree, čiji fokus je na praktičnim i inovativnim proizvodima koji roditeljima olakšavaju sve izazove s kojima se suočavaju u prvi danima bebinog života, ali i u kasnijim fazama dječjeg odrastanja. 

Orangetree proizvodi dostupni su u svim dm drogerie markt poslovnicama širom BiH, kao i u Hrvatskoj, gdje je olakšana kupovina i dostava u sve zemlje Evropske unije. Drugi je ženski modni brend Stribor kod kojeg veliku pažnju posvećuju kroju i detaljima, a radi se u ograničenim kolekcijama s fokusom na kvalitet i sporu modu.

Sabina i Edina su imale priliku raditi s klijentima koji su na različitim razinama razvoja i poslovanja.

"Kroz dugogodišnje iskustvo rada u našim bivšim kompanijama, sarađivali smo sa brendovima kao što su Pierre Cardin, Hugo Boss, Digel, Jones, Samsonite i mnogim drugim. A kroz Sugar on Top u protekle dvije godine radili smo i radimo sa brendovima kao što su Jagy Carriers, Dresscode, Femme, Hrapovic Hats, Fluffwear, Bazerdžan Wear i mnogim drugim. Riječ je o širokoj lepezi proizvoda - od nosiljki za bebe, ručno pletenih vunenih džempera i kapa do ženske i muške mode, gdje smo radili kompletan razvoj od skice do gotove kolekcije", priča nam Sabina.

Naš Orangetree brand prisutan je na tržištu BiH i Hrvatske. Nedavno pokrenuti brend Stribor trenutno se može naći na bh. tržištu u Bazerdžan koncept butiku u Sarajevu. 

Govoreći o uslovima poslovanja u Bosni i Hercegovini, kaže da sama činjenica da naša zemlja nije članica Evropske unije uveliko im otežava poslovanje kad je riječ o plasmanu proizvoda na druga tržišta. Tu su i problemi nabave specifičnih materijala pa na kraju i slanja pošiljki koje traju sedmicama, a kupci su navikli na dostavu u roku od 24h.

"Banalan primjer je da stranci sa kojim mi sarađujemo iz kreativne industrije, a riječ je o mlađim generacijama, ne poznaju termine ovjere dokumentacije pečatom i potpisom, jer im je sve digitalizovano, a tržište otvoreno bez carina. Kad sa nekim pregovarate o saradnji odmah na početku naiđete na bezbroj prepreka. Mi u BiH možemo postići odličan kvalitet izrade te imamo kreativne i sposobne ljude, kao i mnogo dobrih domaćih brendova koji su 100% bosanskohercegovački, ali nam je neuporedivo teže plasirati svoj proizvod na neko strano tržište upravo iz razloga što dolazimo iz BiH", navodi ona neke od problema. 

100 posto ženska firma

U proteklom mjesecu ove dvije poduzetnice su prošitile svoj tim, a do kraja godine planiraju zaposliti još ljudi.

"Ono što volimo reći je da smo mi 100 posto ženska firma i napravili smo ambijent u kojem imamo zadovoljne zaposlenice koje se do sada u svojoj karijeri nisu susretale sa takvim radnim uslovima, a ujedno smo sve i mame, tako da su naši principi i radno okruženje apsolutno prilagođeni porodici i ženi i tu nemamo problem privući, motivisati i zadržati zaposlenice".

Osim toga, već dvije godine rade sa grupom pletilja iz okoline Visokog koje zapošljavaju kroz razne projekte pletenja i na taj način osiguravaju im dodatnu zaradu.

"Riječ o domaćicama koje se pretežno bave poljoprivredom i održavanjem svojih domaćinstava, a izuzetno su vrijedne, vješte i kreativne žene koje na ovaj način dodatno finansijski doprinose svojim porodicama te i na taj način nastojimo biti društveno odgovorna kompanija", kažu za Akta.ba.

Na pitanje gdje se vide u budućnosti odgovaraju da je plan razvoj novih proizvoda, kao i širenje na tržište zapadne Evrope, što za bosanskohercegovačke kompanije predstavlja veliki izazov, ali ističu da je Sugar on Top dobio podršku od strane Challenge to Change fonda za projekat razvoja novih inovatnih proizvoda te vjeruju da će im ta sredstva znatno olakšati njegovu realizaciju.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti