Odgovor na inflaciju

Proizvođači spremni da spuste marže

15.09.2023. 08:42 / Izvor: Glas Srpske
Prodavnica

Predstavnici trgovačkih lanaca, proizvođača i dobavljača koji posluju u RS pokušaće danas zajedno sa nadležnima osmisliti model poslovanja.

Predstavnici trgovačkih lanaca, proizvođača i dobavljača koji posluju u RS pokušaće danas zajedno sa nadležnima osmisliti model poslovanja koji bi omogućio pad cijena proizvoda, a da bi se to moglo i obistiniti, pokazuje puls privrednika koji su spremni da se odreknu dijela zarade kako bi građani što lakše podnijeli teret krize.

Kao odgovor na inflaciju i konstantna poskupljenja robe Ministarstvo trgovine i turizma Republike Srpske je početkom juna pokrenulo kampanju “Društveno odgovorni”, koju su podržali trgovački lanci širom Republike u kojima su građani mogli pazariti brojne artikle široke potrošnje po nižim cijenama. Kako bi otišli korak dalje, ali i pratili aktivnosti u vezi sa snižavanjem cijena proizvoda za kojima su posegli u Srbiji i Hrvatskoj, u resornom ministarstvu su odlučili da o snižavanju marži, osim sa trgovcima, razgovaraju i sa proizvođačima i dobavljačima.

"Prva etapa kampanje “Društveno odgovorni” pokazala se kao dobar potez i sada želimo nastaviti u tom pravcu, odnosno da proširimo obuhvat. Osim trgovaca, cilj je uključiti i proizvođače i dobavljače koji posluju na području Srpske kao vid podrške i pomoći građanima da lakše prebrode ova krizna vremena. Srbija i Hrvatska nisu uradile ništa novo u odnosu na nas", rekao je za “Glas” ministar trgovine i turizma RS Denis Šulić.

On je naglasio da je podršku projektu dao predsjednik RS Milorad Dodik pozvavši privredne subjekte da budu dio ove društveno odgovorne kampanje.

"Na Vladi RS je da kreira mjere podrške privredi, a zalagaću se da poseban fokus bude na onima koji su bili društveno odgovorni i da ih kao država nagradi za to", rekao je Šulić.

Direktor bijeljinske Prehrambene industrije “Sava Semberija” Stevo Filipović kaže da će se odazvati sastanku i pomoći koliko mogu bez obzira na izuzetno tešku situaciju u poslovanju.

"Izvozimo između 75 i 90 odsto ukupne godišnje proizvodnje i za ino-tržište smo već podigli cijene, a artikle koji ostaju na domaćem tržištu prodavaćemo po prošlogodišnjim cjenovnicima. Kako bismo podržali akciju resornog ministarstva uradićemo dodatnu kalkulaciju i dati sve od sebe da još snizimo cijene za potrošače", naveo je Filipović.

Podršku kampanji pružiće i Mesna industrija “Trivas” iz Prnjavora.

"Uvijek smo podržavali sve društveno korisne akcije, tako će biti i ovaj put. Na sastanku ćemo reći svoje mišljenje, odnosno da treba dobro analizirati ko ima najveće marže u čitavom lancu. Spremni smo da svoje marže na određenim proizvodima koje konzumiraju šire narodne mase smanjimo", rekao je vlasnik kompanije “Trivas” Nemanja Vasić.

Vlasnik bilećke mljekare “Pađeni” Nenad Vukoje kaže za “Glas” da nije u mogućnosti prisustvovati sastanku jer je na godišnjem odmoru, te da u ovoj godini uopšte nisu podizali cijene svojih proizvoda.

"Naprotiv, bilo je pojeftinjenja. Iz mjeseca u mjesec određene proizvode smo stavljali na akcije, neki se prodaju po trajno niskim cijenama, a kako će dalje ići, ne znam", istakao je Vukoje.

Kompanija “Fructa trade” iz Dervente već je dio kampanje, a u planu imaju i podršku modelu snižavanja cijena koji bude dogovoren na sastanku.

"Pitanje je veoma kompleksno, prije svega jer trgovački lanci u BiH imaju daleko manje marže nego što imaju kolege u okruženju. Na primjer, u Srbiji je marža 26 odsto, Hrvatskoj 29, Sloveniji 31, a kod nas od 14 do 16 odsto, tako da je lako u Srbiji spustiti par procenata kad imaju od čega. Kod nas bi to moglo dovesti u pitanje profitabilnost poslovanja, investicije, ali sam kao poslodavac saglasan da se mora razgovarati o snižavanju cijena i tražiti rješenja. Plan se mora dobro razraditi", rekao je za “Glas” vlasnik “Fructa tradea” Duško Reljić.

Generalni direktor kompanije “Zvorničanka” u sklopu koje posluju “Z marketi” Ninoslav Rašković kaže da su se prvi priključili akciji “Društveno odgovorni” te da su i dalje dio te akcije.

"Svakog mjeseca imamo niže cijene za minimalno 100 proizvoda i naše poslovanje pokazuje da su nam kupci zahvalni", naveo je Rašković.  

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti