POSLOVNA FILOZOFIJA

Otvaranje "Lidla" u regionu na dugom štapu, ovo su razlozi dugog čekanja

20.10.2023. 11:23 / Izvor: Akta.ba
lidl

Od prve najave da njemački trgovački lanac Lild dolazi na bosanskohercegovačko tržište prošlo je više od dvije godine.

Od prve najave da njemački trgovački lanac Lild dolazi na bosanskohercegovačko tržište prošlo je više od dvije godine. 

Iako Lidl na bh. tržištu javnosti nije prezentirao planove niti zvanične informacije o tome kada će prve prodavnice biti otvorene, sigurno je da će građani još zadugo čekati na otvorenje jer proces izgradnje objekata ide veoma sporo.

Podsjetimo, Lidl je do sada izgradio jedan objekat u Bijeljini, u toku je gradnja distributivnog centra u Lepenici kod Kiseljaka, a  za prvi objekat u Sarajevu kupili su i uknjižili zemljište u ulici Džemala Bijedića ( bivši kompleks Energoinvest TDS). 

Slična situacija i u Crnoj Gori

Slična situacija je i u susjednoj Crnoj Gori. Od najave ulaska njemačkog trgovačkog lanca “Lidl” na ovo tržište prošlo je skoro dvije godine, ali od otvaranja 20 objekata u kojima bi se zaposlilo 1.000 radnika u skorijem periodu neće biti ništa. Među ključnim razlozima za to su nepostojanje planske dokumentacije za lokacije na kojima bi "Lidl" gradio objekte, nezainteresovanost pojedinih opština da odgovore na upite predstavnika ovog međunarodnog lanca u vezi sa mogućnošću gdje bi mogli da kupe zemljište za otvaranje prodavnica, kao i marketinška strategije kompanije da u jednom danu otvore sve trgovine.

Te informacije potvrđene su "Vijestima" iz nezvaničnih izvora, upućenih u ulazak ove kompanije na crnogorsko tržište.

"Poslovna filozofija 'Lidla' je da na nekom tržištu u istom danu otvori sve objekte, što za sada nije izvodljivo. Potreban im je i logistički centar za cijelu državu koji je u planovima u Podgorici. Za lokaciju u vezi ovog logističkog centra pregovarali su sa kompanijom “Plantaže” za kupovinu zemljišta, ali je opet problem što za tu lokaciju nema planske dokumentacije. Isti problemi sa planskim dokumentima su u brojnim opštinama", pojasnio je izvor “Vijesti” koji je zahtijevao anonimnost.

Prema njegovim riječima jedan od važnih segmenata poslovanja ovog lanca je da su cijene tokom cijele godine iste u svim marketima.

“Uz to, praksa “Lidla” je da robu plaća odmah po preuzimanju”, naglasio je izvor “Vijesti”.

Za ulazak u region trebalo od četiri do osam godina

Njemački lanac paralelno ulazi na četiri tržišta regiona – BiH, Crnu Goru, Sjevernu Makedoniju i Kosovo.

Primjeri iz regiona o ulasku “Lidla” pokazuju da je od osnivanja firme do otvaranja prvih marketa bilo potrebno četiri do osam godina. 

Ovaj trgovački lanac je u Hrvatskoj osnovan 2002, a prvih 13 prodavnica je istovremeno otvorio 2006. godine.

“Lidl” se u Srbiji pojavio 2010. godine, a tek osam godina kasnije u oktobru 2018. godine otvorili su prve markete - 16 istovremeno u 12 gradova.

U Bosni i Hercegovini je 2021. godine, kada i u Crnoj Gori, osnovao firmu. Do sada je započeta gradnja marketa u Bijeljini, dok su u više gradova kupili lokacije. Prema nezvaničnim najavama, otvaranje prvih marketa se očekuje 2027.

Iste godine "Lidl" je osnovao firmu u Sjevernoj Makedoniji. Do sada je započeo gradnju prvog objekta u Bitolju i pripremanje lokacija u još nekim gradovima. Nezvanično se otvaranje prvih prodavnica očekuje u 2026. godini.

Prema pisanju medija sa Kosova u avgustu ove godine “Lidl” počinje zapošljavati osoblje za svoje buduće trgovine na Kosovu, rekao je predstavnik kosovske jedinice albanskog pružatelja usluga ljudskih resursa (HR) The Headhunter Group.

“Lidl” se obvezao da otvori maloprodajne trgovine na Kosovu prošle godine u junu, nakon sastanka s lokalnim proizvođačima hrane i pića, saopštilo je tada ministarstvo preduzetništva. 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti