Najfrekventnija saobraćajnica u glavnom gradu

Dok se tenderi poništavaju, strogim centrom Sarajeva, i dalje se vozi preko rupa

09.04.2024. 10:20 / Izvor: N1
SA
OTVORI GALERIJU

Foto: F.Z./N1

Ova saobraćajnica zadnji put je obnovljena 2006. godine, a danas su na njoj evidentna brojna oštećenja.

Najfrekventnija saobraćajnica u glavnom gradu Bosne i Hercegovine, od Skenderije do Vječne vatre, iz dana u dan, sve je gora i opasnija, po živote pješaka, vozača i automobile.

Ova saobraćajnica zadnji put je obnovljena 2006. godine, a danas su na njoj evidentna brojna oštećenja na asfaltu, ali i na šahtovima, slivnim rešetkama, kao i na dijelovima uz tramvajske šine.

Čeka li se da neko slomi nogu dok bude prelazio na pješačkom ili semaforu, hoće li nečiji točak sa automobila ostati u rupi na putu i time prouzrokovati saobraćajnu nesreću...

U oktobru prošle godine raspisana je javna nabavka za rehabilitaciju glavne saobraćajnice Skenderija – Vijećnica – Vječna vatra, i to od spoja sa ulicom Hamze Hume do raskrsnice sa ulicom Kaptol kod Vječne vatre. Planirana je obnova 2,8 kilometara saobraćajnice, obnova trotoara, kao i potpuno nova saobraćajna signalizacija.

Do danas, aprila mjeseca, ništa se nije uradilo. Zapravo, kako su za N1 potvrdili iz Ministarstva saobraćaja KS, javna nabavka je morala biti poništena, jer od dvije pristigle ponude, niti jedna nije ispunjavala uslove za potpisivanje ugovora na ovom projektu.

Žalbe po ovom predmetu, uvidom u evidenciju navedenih organa, Iz Ureda za razmatranje žalbi BiH, navode da nisu zaprimili.

Raspisana druga javna nabavka

Javna nabavka je ponovo raspisana u martu 2024. godine, a nabavka je objavljena i na portalu javnih nabavki. Procijenjena vrijednost radova iznosi 5.490.000 KM bez PDV, odnosno 6.423.300 sa PDV-om. U oktobru je iznosila oko 4,5 miliona KM sa PDV-om, što znači da je sada porasla za oko 2 miliona KM.

"Tek nakon što se završi proces javne nabavke, odnosno ukoliko se putem javnih nabavki dobije ponuda koja ispunjava sve uslove u skladu sa tenderskom dokumentacijom i Zakonom o javnim nabavkama, možemo govoriti o početku radova na ovom izuzetno značajnom projektu za Sarajevo", rečeno je u Ministarstvu saobraćaja KS.

F.Z./N1

"Inače, ova saobraćajnica je do 2018. godine bila magistralna cesta u nadležnosti Federacije BiH", navode iz Ministarstva saobraćaja KS, ali oni su odlučili prošle godine da će izdvojiti sredstva i planirati njenu obnovu.

Ako su obezbijeđena sredstva, ako je obezbijeđena projektna dokumentacija, pojašnjava sagovornik N1 Slobodan Golubović, urednik portala Pratimotendere.ba, onda nema ni jednog razloga da proces javne nabavke ne ide svojim tokom.

"Ako je postupak nabavke poništen jednom, pokreće se novi, a ako ga ponovo ponište, onda imaju drugi načini da se postupak provede. Postoji pregovarački postupak bez objave obavještenja. Onaj koji je pokretao postupak nabavke nije uticao na to da se postupak toliko puta poništava, onda zbog hitnosti, u ovom slučaju ugroženi su životi ljudi na kraju krajeva i funkcionisanje grada. Postoji taj specifičan, manje transparentan postupak", rekao je Golubović, ističući da u samim nabavkama uvijek ima rješenja, samo je pitanje da li su ispunjeni uslovi.

Koja firma će dobiti posao – domaća ili strana

Kada je riječ o radovima, nakon što se završi postupak javne nabavke i izabere izvođač, iz pomenutog ministarstva, navode da će nastojati i očekivati, kvalitetnu organizaciju izvođenja radova, kako bi saobraćaj u manjoj mjeri bio opterećen.

"Gdje god imamo radove, dolazi do privremenih obustava saobraćaja, ali obzirom na frekventnost ove saobraćajnice, pronaći se i druga rješenja za što bolji rad na obnovi saobraćajnice, ali i za protok saobraćaja. Planirano je potpisivanje Okvirnog sporazuma na dvije godine, što zbog olakšanog protoka saobraćaja u izvođenju radova u fazama, što zbog finansijskih okvira, jer obnova saobraćajnice od Skenderije do Vječne nije ni jednostavna ni jeftina", rekli su iz Ministarstva saobraćaja KS.

F.Z./N1

Zbog čega kompanije ne ispunjavaju uslove, nismo saznali, ali imati samo dvije prijave na tender, smatra Golubović, izuzetno je loše, i to iz više različitih aspekata.

"Prvi aspekt pokazuje kakvo je tržište u BiH. Drugi aspekat je to ograničavanje konkurencije, da li uslovima postupka, da li kroz neke druge nedopuštene govore ili nedopuštenu komunikaciju… Prema posljednjim informacija, u BiH ima više od 52 posto postupka u kojem je samo jedna ponuda. Dobro je i kad imaju dvije, najčešće se dešava da je to samo jedna, a to je pokazatelj da je malo tržište. Druga opcija je ograničavanje konkurencije, dakle kroz različite uslove u tehničkoj specifikaciji, u uslovima kvalifikacije i slično. Treći razlog su sami dogovori između ponuđača, tzv, koluzija, odnosno dijeljenje tržišta po različitim osnovama teritorijalno, po vrstama robe i ostalo", govori Golubović, podcrtavajući da to nikako nije dobro, te da je to jedan od velikih problema u sistemu javnih nabavki BiH.

Evidentno je da u posljednje vrijeme međunarodne kompanije često dobiju tendere u BiH.

Stručnjaci za N1 ističu da u BiH su velike firme manje-više uništene i ne mogu da ispune te zahtjeve koji se postave pred njih, ali sa druge strane, tu je onda problem, jer novac ne ostaje na bh. tržištu. Tramvajsku prugu u Sarajevu, ali i brojne druge ceste, magistrale, radili su Kinezi, Turci, Arapi…

Možda tako bude i sa najprometnijom ulicom u gradu, čiju obnovu Sarajlije dugo priželjkuju.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti