Analiza poslovanja

"Rad" 2023. završio sa 1,6 mil. KM u minusu: Finansijski plan do 2026. ambiciozan

25.04.2024. 12:44 / Izvor: Akta.ba
Rad

KJKP "Rad" je 2023. godinu završio sa 1,6 miliona KM gubitka što je prvi put da ovo preduzeće posluje u minusu prema podacima od 2010. godine.

Akta.ba nastavlja analizu poslovanja javnih preduzeća a u fokusu ove analize je najveće komunalno preduzeće u Kantonu Sarajevo. 

Naime, Kantonalno javno komunalno preduzeće "Rad" d.o.o. Sarajevo, formalno je osnovano od strane Grada Sarajeva još 1959. godine a od 1961.godine nosi sadašnje "ime".

"KJKP "Rad" d.o.o. Sarajevo posjeduje međunarodni certifikat Sistema upravljanja kvalitetom (ISO 9001:2015) i Sistema okolinskog upravljanja (ISO 14001:2015) kojim se dokazuje stalno podizanje nivoa kvaliteta proizvoda i usluga, povećanje zadovoljstva kupaca, kao i zaštita okoliša.", navedeno je u javnom opisu. 

Svoj rad ovo preduzeće prilično javno komunicira a njihove aktivnosti možete pratiti na oficijeloj Facebook stranici. 

Analiza poslovanja 

KJKP "Rad" je prema podacima FIA agencije u 2023. godini ostvario najveći prihod od 2010. godine u iznosu od preko 45 miliona KM, tačnije, 45.973.948,00 KM.

Međutim, ovaj prihod nije ispratila dobit te je preduzeće po prvi put od 2010. godine poslovalo s gubitkom i godinu završilo u minusu od preko 1,6 miliona KM, tačnije 1.621.137,00 KM.

Tokom 2022. godine, "Rad" je prihodovao preko 44 miliona KM, tačnije 44.167.562,00 KM sa dobiti od preko 770 hiljada KM, tačnije 771.049,00 KM.

Godinu 2021. "Rad" je završio sa preko 41 milionom KM prihoda i preko 250 hiljada KM dobiti.

Kada je 2020. godina u pitanju, prihod je bio preko 39,5 miliona KM a dobit preko 12 hiljada KM.

Paralelno sadašnjem gubitku, interesantan je podatak da je najveća zabilježena dobit ovog preduzeća bila 2016. godine, kada je iznos dobiti bio preko 880 hiljada KM.

Najveći prihod je, kako smo naveli, ovaj iz prethodne godine od preko 45 miliona KM ali, ispraćen značajnim gubitkom i bez dobiti.

Kada je broj radnika u pitanju, od 2020. godine je evidentirano smanjenje broja radnika tako su u 2020. bila uposlena 1123 radnika, u 2021. 1083, u 2022. godini bilo je 1058 radnika dok je 2023. godina završena 1071 radnikom.

"Ljudski resursi KJKP "RAD" d.o.o. i zahtjevane kompetencije planirani su Organizacionom shemom i Pravilnikom o radu Preduzeća. Sistematizacijom je predviđeno 1.230 radnih mjesta.", navodi se u Planu poslovanja ovog preduzeća.

Aktivnosti na učešću i pobjedama na tenderima su dosta redovne. 

Plan poslovanja 2024.-2026.

Početkom marta ove godine, "Rad" je usvojio Plan poslovanja od 2024.-2026. godine.

"U skladu sa definisanim ciljevima Preduzeće će u periodu 2024. - 2026. godine obavljati aktivnosti iz domena svoga poslovanja. Akcenat će se staviti na realizaciju novih i započetih projekata koji su usmjereni na unapređenje uslova pružanja usluga te povećanju tehničkih kapaciteta i sve to u cilju podizanja kvalitete rada i poslovne efikasnosti.", navodi se.

Prema tom Planu, u 2024. godini planiran je ukupan prihod u iznosu od 53.162.000 KM, što je za 15,59% više od procjene za 2023. godinu.

U 2025. godini planiran je prihod u iznosu od 53.647.000 KM, a u 2026. godini 54.097.000 KM.

Strukturu ukupnih prihoda čine poslovni prihodi, ostali prihodi i dobici, finansijski prihodi i ostali prihodi.

 

Tabelarni prikaz planiranog prihoda za period 2024. -2026. godina, Izvor: Plan poslovanja 2024.2026. KJKP "Rad"

 

Planirani su i poslovni prihodi za period 2024.- 2026. godine i to u iznosu od 35.990.000 KM za 2024, godinu, odnosno 36.375.000 za 2025. godinu i 36.825.000 KM za 2026. godinu, a odnose se na prihod od pruženih usluga na domaćem tržištu i prihod od prodaje gotovih proizvoda.

Od ostalih navedenih planova, izdvajamo planirane troškove plata i ostalih primanja zaposlenih u 2024. godini iznose 34.475.000 KM i čine 64,86 % ukupnih troškova preduzeća.

U 2025. godini planirani su u iznosu od 34.595.000 KM, a u 2026. godini 34.695.000 KM.

"U ovom iznosu sadržani su troškovi plata i naknada plata u iznosu od 28.600.000 KM i isti su veći za 5,93% u odnosu na procjenu za 2023. godinu. Razlog povećanja je plan povećanja radne snage za 42 radnika." navodi se.

Troškovi službenih putovanja u 2024., 2025. i 2026. godini planirani su u iznosu od 10.000 KM.

U dijelu planiranih aktivnosti izvajamo Plan prikupljanja i deponovanja otpada. 

Izvor: KJKP "Rad"

Vizija preuzeća je : "Ostati stabilno javno komunalno Preduzeće koje ispunjava očekivanja osnivača i korisnika javnih, komunalnih usluga, te biti primjer efikasnosti u obavljanju javnih, komunalnih usluga svima u Bosni i Hercegovini. Cilj Preduzeća je postati regionalni lider u oblastima integrisanog, održivog, modernog, okolišno orijentisanog upravljanja, humano odgovornog, ekonomski efikasnog i razvojnog upravljanja otpadom.", navodi se u istom Planu poslovanja.

Razlozi poslovanja u velikom gubitku

Kako se predmetni Plan ne referira na razloge zbog kojeg je ovo preduzeće po prvi put poslovalo u gubitku, Akta.da redakcija se obratila KJKP "Rad" za komentar u vezi sa statusom poslovanja ali do objave ovog teksta nismo dobili odgovor.

Ukoliko se iz KJKP "Rad" oglase, svakako da ćemo informaciju pojašnjenja razloga o poslovanju u gubitku objaviti.

 

Kako posluju ostali privredni subjekti, pratite u Akta.ba registru. 

 

 N.K.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti