AtlantBH prodaje "bosansku pamet" svjetskoj kompaniji Apple California

13.05.2014. 10:56 / Izvor: eKapija.ba
AtlantBH prodaje 'bosansku pamet' svjetskoj kompaniji Apple California

Kompaniju AtlantBH pokrenula su tri brucoša Elektrotehničkog fakulteta u Sarajevu koji su prvi u BiH počeli izrađivati veb stranice.

U BiH 1996. godine, odnosno godinu dana nakon potpisivanja Dejtonskog mirovnog sporazuma, u vrijeme kada je BiH imala tek 10-ak dial-up konekcija nastala je danas uspješna kompanija AtlantBH. Pokrenula su je tri brucoša Elektrotehničkog fakulteta u Sarajevu (Damir Ibrišimović, Milad Čerkić i Emir Salkić) koji su prvi u BiH počeli izrađivati veb stranice.  

"Kao i svaki početak, bio je izuzetno težak, radili smo u iznajmljenim stanovima, znali smo biti po pola godine bez plate, jedva smo plaćali troškove, ali apsolutna vjera u ono što radimo i u sebe, nikad nam nije dozvolila da odustanemo", ističe u razgovoru za eKapija.ba Milad Čerkić, izvršni direktor AtlantBH i jedan od osnivača kompanije.

Prvi poslovi

Jedan od prvih poslova koji su dobili bio je vezan za izradu stranice Grada Sarajeva u koju je uložen maksimum kako bi Sarajevo predstavili rame uz rame sa drugim svjetskim metropolama.

"Dobili smo brojne pohvale i nagrade za svoj rad, a najviše nam je bilo stalo do komentara običnih građana i građanki, koji su dolazili iz cijelog svijeta."

Nakon stranice Grada Sarajeva dolaze i drugi poslovi, zvanični web stranica otvaranja Coca-Cola fabrike u Sarajevu, BIHNET, Samit pakta Stabilnosti u Sarajevu, Bosnalijek, brojni hoteli...

Njihov rad ubrzo je prepoznala i kompanija "The Map Network" iz Washingtona, na čijem čelu su bila i dva Bosanca Edin Saračević i Tarik Kurspahić.

"Mi smo 2001. godine napravili Interaktivnu mapu grada Sarajeva i dali je besplatno na korištenju gradu i svim njenim građanima. The Map Network je u to vrijeme imao kompletirano poslovanje bazirano na printanim mapama za sajmove i turističke biroe i tražili su adekvatno rješenje za WEB i CD. Ponudili su nam saradnju i mi smo u narednim godinama napravili više verzija mape, pokrivši skoro sve veće gradove u SAD, Kanadi, ali i u Australiji, Velikoj Britaniji, Španiji itd. To su bili naši prvi veliki koraci u outsourcing i vjerovatno smo prva takva software development kompanija u BiH", prisjeća se Čerkić.

Nakon što je kompaniju The Map Network kupio NAVTEQ, AtlantBH počinje raditi i za NOKIU, Apple California...

"Mi smo iskoristili akviziciju The Map Network od strane NAVTEQ-a, vodećeg svjetskog dobavljača mapa i sadržaja za navigacione uređaje, da značajno proširimo svoje poslovanje fokusirajući se na izgradnju velikih, ozbiljnih, skalabilnih rješenja koristeći tehnologije koje su i za američko tržište bile apsolutni hit, poput BIG Data, Open Source, Solr/lucene, Java i dr.", ističe Čerkić, naglašavajući kako danas nastavljaju raditi za HERE Maps (dio NOKIA korporacije) i Apple California, pružajući usluge konsaltinga, razvoja softwarea, testiranje, instalaciju i održavanje, ali i prodaje svojih vlastitih softwareskih proizvoda.

"Ne treba uopšte objašnjavati koliko smo ponosni i šta za jednu kompaniju iz male Bosne i Hercegovine znači činjenica da možemo raditi i 'prodavati pamet' najvećoj, ne samo IT kompaniji na svijetu – Apple California."

Udio u vlasništvu Reactor 8

Jedan od poslova su dobili i preko Facebooka, a sve je  počelo tako što su prije par godina odlučili da prošire svoju bazu klijenata i projekata i napravili su jednu "amatersku" kampanju na Facebooku za nekih 200 dolara. Kroz dva mjeseca bili su vidi rezultati, dobili su višestruko vrijedniji posao, a sada i udio u vlasništvu startupa "Reactor 8" iz San Francisca.

"Ovo je odličan primjer kako se u IT industriji u BiH sa minimalnim ulaganjima može izvoziti, zadržati mlade ljude i jednostavno uspjeti", priča nam Čerkić, pojašnjavajući kako je i u AtlantuBH bilo uspona i padova, što je sasvim normalno. Kaže kako se uspješnost ne treba mjeriti kroz ove oscilacije, niti kroz vrijeme potrebno da se oporavite, nego da li ste nešto naučili iz toga. "Mi smo puno toga naučili u ovih 18 godina."

Na naše pitanje imali mjesta za IT firme u BiH? Čerkić kaže : "Apsolutno. Istraživanja provedena na MIT-u 2012. godine najavljuju da će za nekih 20 godina većinu poslova obavljati mašine i da će preživjeti samo oni koji znaju razgovarati sa tim mašinama, IT i slični poslovi, te Liberal Arts, dakle poslovi sa ljudima koje računari jednostavno ne mogu preuzeti. Otuda je lako povući zaključak da će samo one države koje budu ulagale u IT, edukaciju na svim nivoima, prije svega programiranje, matematiku i inžinjering, se moći takmičiti na svjetskom tržištu."

Iz svega navedenog lako je zaključiti da AtlantBH ozbiljno korača naprijed kao svjesno kapitalistička kompanija, kojoj profit nije jedini motiv, nego vrijednosti, poput usavršavanja, izvrsnosti, respekta prema svima sa kojima sarađuju, ali i odgovornosti prema društvu i prirodi koja nas okružuje.

"Jednostavno rečeno, mi želimo nastaviti biti vodeća Software Development kompanija u BiH", naglašava Čerkić.

Kompanija AtlantBH je podržala održavanje BootCampa neovisne obrazovne institucije koju podržavaju članice BIT Alijanse, sačinjene od 6 software razvojnih kompanija iz BIH, sa ciljem edukacije dodatnog kvalitetnog kadra, prije svega programera. Radi se o kursu u trajanju od šest mjeseci,  podijeljen u dvije faze, sa izuzetno zahtjevnim planom i programom, koji u najvećoj mogućoj mjeri simulira radnu atmosferu u IT kompanijama. Polaznici će biti rigorozno psihometrijski testirani prije upisa, sa njima će se kontinuirano raditi i po završetku će biti potpuno spremni za rad.

"S obzirom da niti jedna obrazovna instituacija u BiH, ali i puno šire, nema ovakav format, a potrebe industrije su evidentne, sa svih strana dobivamo ozbiljnu podršku i vrlo skoro počinje upis prve generacije polaznika", kaže Čerkić.

Elvira Kokor

 

Privatno-poslovno

Milad Čerkić je rođeni Mostarac, oženjen je i ima tri kćerke. Voli dobru hranu i društvo i ima nekoliko dragih mjesta u Sarajevu i Mostaru gdje rado izlazi. Voli dobru muziku, za knjige kaže, supruga ima više vremena, dok  filmove gledaju zajedno, posebno romantične komedije. Voli putovati i na sreću kaže ima još dosta mjesta koje trebaju obići. Milad ima smeđi pojas u karateu i uživa u snowboardu.

O usklađivanju poslovnog i privatnog života kaže, kako moderne tehnologije dopuštaju da praktično neprestano radimo.

"U svemu tome nam ne pomaže ni činjenica da većina naših klijenata je u drugim vremenskim zonama, od istočne do zapadne obale SAD.  Ali, kao i u svemu u životu, bitan je balans i na njemu treba stalno raditi."

Ističe, kako je svaka minuta provedena sa djecom neprocjenjiva i trudi se da što više vremena provede sa svoje tri curice, koje mu to kaže vraćaju stostruko.

"Volim razgovarati sa svojom suprugom, razmjenjivati ideje, učiti jedno od drugog i insipirirati se da budemo bolji roditelji, prijatelji, kolege i ljudi."

 

Članak nije dostupan za besplatno čitanje. Ukoliko želite pročitati članak kliknite za više opcija.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti