Hano i Ramaglas priželjkuju nove poslove na američkom tržištu

10.02.2015. 09:27 / Izvor: eKapija.ba
Hano i Ramaglas priželjkuju nove poslove na američkom tržištu

Jedan od aktuelnih projekata na koji su trenutno fokusirane kompanije jeste i izgradnja pogona u Vlakovu, gdje će do maja biti preseljena firma Hano, dok se preseljenje Ramaglasa zbog kompleksnosti trajati najmanje naredne dvije godine.

Nakon zadnje dvije uspješno završene poslovne godine, kompanije Hano i Ramaglas u 2015. godinu ušli su sa novim željama. Zadovoljni su proteklim rezultatima. Priželjkuju nove poslove. Jedan od njih je i u Americi koji bi ako dođe do realizacije ugovora radila kompanija Hano. Posao je vrijedan oko tri miliona eura, kaže u razgovoru za eKapija.ba direktor kompanije Hano Nahid Hasanbegović.

"Ovo nije završen posao. To su samo naše želje, a da li će doći do realizacije ostaje da se vidi", ističe Hasanbegović.

USKORO NOVI POGON U VLAKOVU

Jedan od aktuelnih projekata na koji su trenutno fokusirane kompanije jeste i izgradnja pogona u Vlakovu, gdje će do maja biti preseljena firma Hano, dok će preseljenje Ramaglasa zbog kompleksnosti trajati najmanje naredne dvije godine.

"Već osam godina radimo na dislociranju naše proizvodnje i u tu svrhu smo obezbijedili zemljište u industrijskoj zoni Vlakova 3,5 ha, locirano 300 m od petlje Vlakovo na koridoru 5C", kaže Hasanbegović, pojašnjavajući kako je već u prvoj fazi projekta urađeno 10.800 m2 hale i kancelariskog prostora u kojoj će biti smještena firma Hano. Odmah do ove hale, gradi se i hala za Ramaglas koja obuhvata površinu od 9.000 m2.

"Ovu halu u konstruktivnom smislu planiramo završiti ove godine na nivo gotovosti rau-bau. Planirano je da se obloži i pokrije", kaže Hasanbegović.

U projekat je do sada uloženo oko šest miliona maraka, dok će konačan iznos dostići cca 10 miliona KM.

"Kako ova branša zahtjeva stalna ulaganja u nove tehnologije, nakon izgradnje slijede prave investicije u opremu i postrojenja koja će iznositi tri do četiri miliona KM", kaže Hasanbegović, koji je planirao s ovim nakon inplementacije staviti tačku na svoju karijeru što se tiče investicionih ulaganja, odnosno otići u penziju, a drugima (mlađima) prepustiti da unapređuju i realizuju svoje ideje.

OD KARIBA DO MEKE

Kompanije Ramaglas i Hano su u protekle dvije godine napravile veliki rast, kako u smislu fizičkog obima posla, tako i u efektima. Imali  su najbolje poslovne rezultate i povećali broj uposlenih za cca 20 posto. Napravili su iskorak i u pogledu stručne radne snage te kompanija Hano zapošljava više od 20 visoko obrazovanog kadra-inženjera. Inženjeri iskovani u ovim firmama mogu pokucati na najmanje pet vrata koja će biti rado otvorena i gdje će moći nastaviti radni angažman.Isto pravilo važi i za pripravnike nakon odrađenog pripravničkog staža.

Hano sarađuje i sa ino firmama. Dugoročni ugovor ima sa njemačkom kompanijom Sto. Radi se o ozbiljnoj kompaniji, ozbiljnom partner za kojeg proizvode Sto verotec glass fasadu po njihovoj licenci. Radi se o jako skupoj fasadi koju tržište Evrope traži.

"Preko ove firme smo prisutni u Njemačkoj i Austriji", kaže Hasanbegović, ističući kako je Hano na izvoznom tržištu prisutan oko deset godina. Rade sa Norveškom, Holandijom, SAD, Njemačkom, KSA, sjeverno  afričkim zemljama i Švicarskom.  Tako da skoro pa nema Hanovog ugovora i fakture, a gdje opet nije prisutan i Ramaglas.

Najznačajniji projekat koji je radila firma Ramaglas je proširenje Harema u Meki. Projekat je rađen u saradnji sa njemačkom firmom Rasch Gmbh.

"Imali smo dva ugovora koji su iznosila oko 10 miliona eura", kaže Hasanbegović, iskazujući svoje zadovoljstvo što su uopće imali priliku da stave svoju "ciglu" na Sveto mjesto.

Od velike važnosti je i činjenica jer su nakon dvije godine rada napravili sofisticiran uzorak proizvoda koji je prošao i njemačku konkurenciju.

"Radi se o jako skupom proizvod jer ima u sebi puno drugih sadržaja, a kvadrat ovog proizvoda dostiže i do 800 eura", kaže Hasanbegović, navodeći kako su jako ponosni i na objekte u Holandiji, kao i projekat na otoku Angila na Karibima koji je realizovan 2007.  i 2008. godine sa američkim partnerom.

"Bilo je teško jer je to specifičan projekat koji je morao da zadovolji standarde od uragana. To smo uspješno realizovali i godinu dana nakon realizovanog posla baš na tom potezu desio se uragan i imali smo testiranje naših proizvoda uživo. Tako da smo dokazali da naši proizvodi zadovoljavaju kvalitet i neobične zahtjeve", pojašnjava Hasanbegović

HASANBEGOVIĆ: PONOSAN NA PROJEKTE KOMPANIJE

Iako su zadnje dvije godine bile izrazito uspješne, Hasanbegović kaže kako to nije garancija da će tako i nastaviti u narednom periodu, jer su vezani za projekte u građevinarstvu, tako da moraju biti stalno prisutni i boriti se za svaku priliku koja se ukaže, kako bi ugovorili što kvalitetnije poslove.

"U tri kompanije radi oko 270 radnika. U zadnjih godinu dana smo povećali procenat zaposlenih za cca 20 posto. Međutim u narednom periodu možda da se desi i smanjenje ili povećanje u zavisnosti od ugovorenih poslova. Sve zavisi od stanja na tržištu", dodaje Hasanbegović.

Od projekata koje je Hano radio u BiH izdvajaki: hoteli: Čaršija, Rezidence by Marriott, Marriott, Importane centar, Sparkasse Bank, ASA auto, Direkcija cesta, Rekonstrukcija zgrade zajedničkih institucija BiH, UNITIC neboderi, Mepas Mall... Kao jedan od naznačajnijih projekata na kojem su radili i sa kojim se jako ponose je fasada na Sarajevo City Centru. Radi se o "dijamantnoj fasadi" koja puno košta i koja je veoma rijetka, a samo je 5-6 firmi u cijeloj Evropi imalo priliku raditi dijamantne fasade, odnosno izlomljeni stakleni plašt-dijamant.

"Grad i država ovim projektom su dobili puno. Vjerujem da će ovaj komleks biti naš ponos i jedno od obilježja grada", dodaje Hasanbegović.

U PLANU PROŠIRENJE HOTELA HAN NA BJELAŠNICI

Hasanbegović zajedno sa svojim partnerima, Aida comerc d.o.o., Edin Džanković i Neimari d.o.o., Ramiz Mulaomerović planira raditi proširenje hotela Han na Bjelašnici.

"Načelnik Općine Trnovo je inicirao da radimo na proširenju postojećih kapaciteta i dopuni sadržaj. Sa proširenjem bi napravili kvalitativnu nadopuno postojećih sadržaja i u potpunosti bi bili sposobni ponuditi se na rastućem turističkom tržištu", kaže Hasanbegović.

Dodaje kako je u planu i izgradnja sale za održavanje seminara, wellnes kutka, staklene bašte koja bi trebala da dobije jednu novu dimenziju, a smještajni kapaciteti bi trebali biti prošireni za 20 novih soba.

"U projekat smo ušli neopterećeni. Volimo svi planinu i uživamo u aktivnostima. Ujedno kroz partnerstvo tri kompanije smo pokazali da je moguć i održiv partnerski odnos u biznisu", kaže Hasanbegović.

CERTIFIKATI

Kruna uspješnog razvoja firme HANO potvrđena je i certifikatom ISO 9001:2008. Izgradnju i implementaciju sistema izvršila je Agencija QSCG Sarajevo. Certifikaciju su izvršile, u međusobnoj saradnji, austrijska kuća ÖQS i BOSCERT, članice IQNET-a.

Od godine 2007, HANO izdaje CE znak za svoje najuspješnijih proizvoda - prozore, vrata i fasada sisteme što  je omogućilo izvoznu aktivnost HANO proizvoda u zemlj koje su članica EU. Danas, HANO koristi sopstveni sistem upravljanja kvalitetom kako bi generalno poboljšao svoje usluge, kao i svoj finalni proizvod te da bi osigurao djelovanje u skladu sa svojom misijom i vizijom.

Nema sumnje da je takav razvoj firme, koji se između ostalog ogleda i u procesima certificiranja, bio nužan kako bi se uspostavio pravi smjer za budući razvoj i rast kompanije.

Elvira Kokor

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti