Adnan Šteta: Otvorena vrata kvalitetnim proizvođačima
Konzum nema i ne želi stvarati monopolističku poziciju u BiH. Uspješnim pripajanjem Poslovnog sistema Mercator i DP marketa, Konzum trenutno ima 258 prodavnica različitih formata u 69 gradova u BiH, te 4.500 uposlenika.
U prethodne dvije godine na tržište zemalja u okruženju plasirali smo proizvode bh. proizvođača u vrijednosti više od 100 miliona KM. Osim toga, na policama Agrokorove maloprodajne mreže u zemljama okruženja prisutno je skoro 800 proizvoda proizvedenih u BiH, izjavio je u intervjuu za Oslobođenja Adnan Šteta
Ima li Konzum, nakon kupovine Mercatora i DP-a, monopol na bh. tržištu? Koliko je tržišno učešće Konzuma u poređenju sa ostalim trgovačkim lancima, dakle ne računamo granape?
- Konzum nema i ne želi stvarati monopolističku poziciju u BiH. Konzum zdravom tržišnom utakmicom želi stvoriti uslove koji će dovesti do razvoja bosanskohercegovačke privrede, te u konačnici najpovoljnije uvjete za kupovinu kvlaitetnih proizvoda za kupce u našim trgovinama. Uspješnim pripajanjem Poslovnog sistema Mercator i DP marketa, Konzum trenutno ima 258 prodavnica različitih formata u 69 gradova u BiH, te 4.500 uposlenika. Nakon uspješnog pripajanja Mercatora, tržišni udio Konzuma, kada je u pitanju promet, trenutno je 20 posto prema procjenama agencija za istraživanje tržišta.
Širenje mreže
• Kako je uopće Konzum dobio dozvolu od Konkurencijskog vijeća za preuzimanje kada je i laicima jasno, kada pogledamo rasprostranjenost Konzuma, Mercatora i DP-a, da je riječ o monopolu?
- Konzum je skladno propisanoj zakonskoj regulativi podnio prijavu koncentracije sa svim potrebnim elementima koje traži Konkurencijsko vijeće na osnovu čega je dobio saglasnost o dopuštenosti koncentracije od Konkurencijskog vijeća.
• Imate li namjeru kupovati još neki trgovački lanac?
- U narednoj i sljedećim godinama planiramo renoviranje objekata iz postojeće maloprodajne mreže, otvaranje novih objekata širom BiH, povećanje logističkih i skladišnih kapaciteta, što će doprinijeti i dodatnom zapošljavanju.
Imamo velike planove za budućnost. I dalje ćemo uvoditi inovacije u trgovački sektor u BiH, prenositi znanja koja smo stekli djelovanjem na svjetskom tržištu, nastaviti educirati zaposlenike, zapošljavati, te kao društveno odgovorna kampanja ulagati u lokalnu zajednicu.
• Čiji proizvodi dominiraju u ponudi Konzuma, hrvatski, slovenski ili bh. proizvodi? Koliko Konzum zaista podržava domaću privredu, a koliko uvoz?
- Potrošači su naša najveća vrijednost, mi smo tu radi njih. Kontinuirano radimo na programima povećanja zadovoljstva kupaca, analiziramo želje i potrebe kupaca, slušamo sve što imaju reći o nama i stalno se prilagođavamo njihovim potrebama. Naš najdraži i najvažniji vid komunikacije sa potrošačima je komunikacija koju ostvarujemo u našim trgovinama i na našim policama. Zadovoljstvo kupovine i pozitivna iskustva koja se kreiraju postaju i ostaju naša najveća vrijednost koju imamo, te na taj način kreiramo asortiman uz uvažavanje razlika i specifičnosti koje imamo u BiH.
Na policama Konzum prodavnica širom BiH zastupljeno je više od 8.000 različitih domaćih proizvoda. Konzum trenutno sarađuje s više od 700 domaćih dobavljača, od čega je više od 400 domaćih proizvođača. Svakodnevno nastojimo taj broj povećati i svi koji imaju kvalitetne proizvode, koji zadovoljavaju standarde, dobro su došli u Konzum. Tako je bilo, tako će uvijek i biti, jer je podrška domaćoj proizvodnji naš dugoročni cilj. Imamo velike planove za ovu godinu kada je u pitanju BiH. U 2015. planiramo plasirati 16.000 tona domaćeg voća i povrća, više od 2.000 tona domaće piletine, 130 tona domaće ribe, više od 11.000.000 litara domaćeg mlijeka, 25 miliona svježih konzumnih jaja.... Ovi planovi dovoljno govore o našoj čvrstoj opredijeljenosti da i dalje kroz saradnju sa domaćim proizvođačima možemo doprinijeti razvoju domaće privrede. Ovdje treba napomenuti da je Konzum pokrenuo inicijativu „Volim domaće" kako bi pomovirali i dodatno podržali domaće proizvođače.
Proizvodnja
• Možemo li očekivati podršku domaćoj privredi u smislu otvaranja nekog proizvodnog kapaciteta iz Agrokor grupacije?
- Grupacija Agrokor u svom sastavu ima i vrlo uspješne proizvodne kompanije u BiH, Ledo Čitluk, proizvodnja smrznute hrane i Sarajevski Kiseljak, proizvodnja bezalkoholnih pića.
• Kolika je zastupljenost bh. proizvoda u Konzumovim prodavnicama izvan BiH? I to je neka vrsta podrške domaćoj privredi.
- Posebno me raduje što mogu naglasiti da Konzum bh. proizvode plasira i na strana tržišta. U prethodne dvije godine na tržište zemalja u okruženju plasirali smo proizvode bh. proizvođača u vrijednosti više od 100 miliona KM. Osim toga, na policama Agrokorove maloprodajne mreže u zemljama okruženja prisutno je skoro 800 proizvoda proizvedenih u BiH.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.
-
BRISAN USLJED PRIPAJANJA - MERCATOR BH d.o.o. Sarajevo
ul. Blažuj bb 71210 Ilidža -
KONZUM d.o.o. Sarajevo
ul. Kamenolom br. 10 71210 Ilidža -
Agrokor d.d. Zagreb
Trg Dražena Petrovića 3 10000 Zagreb -
LEDO d.o.o. Čitluk
Gospodarska zona, Tromeđa broj 1 88260 Čitluk -
Drvopromet d.o.o. Sarajevo
ul. Blažuj bb 71210 Ilidža -
SARAJEVSKI KISELJAK d.o.o. Kiseljak
Kraljice mira 7 71250 Kiseljak