Dalibor Šumiga: Poznavanje potrošačke psihologije je apsolutni imperativ

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Dalibor Šumiga: Poznavanje potrošačke psihologije je apsolutni imperativ

Dalibor je direktor agencije Promosapiens, član je svjetskog neuromarketinškog društva, NMSBA, te certificirani Google AdWords i YouTube stručnjak.

31.05.2017. 13:57 / Izvor: Akta.ba

Jedan od predavača na sedmoj Brending konferenciji koja će 2. juna u Sarajevu okupiti etablirane stručnjake iz oblasti brendinga i marketinških komunikacije bit će Dalibor Šumiga. On će održati zanimljivo predavanje na temu bihevioralnog marketinga.

Dalibor je direktor agencije Promosapiens, član je svjetskog neuromarketinškog društva, NMSBA, te certificirani Google AdWords i YouTube stručnjak.

Neuromarketing je najbrže rastuća marketinška disciplina u svijetu. Možete li nam pojasniti u čemu je razlika između neuromarketinga i bihevioralnog marketinga?

- Neuromarketing je primarno vezan uz neuroznanost, procese u potrošačkom mozgu i njihovo praćenje pomoću alata koji su karakteristični za neuroznanost. Bihevioralni marketing je nastao kao online grana marketinga, ali se proširio i na offline i može se definirati kao marketing baziran na temelju analize ponašanja potrošača, preferirano u njihovom prirodnom shopping okruženju. Prateći ponašanje, poruke prilagođavate preferencijama vaše ciljne skupine.

Tvrdite da se kupovina dešava zapravo mnogo prije nego mi to svjesno odlučimo. Koliko je važno poznavati potrošačku psihologiju i na koji način ćemo je upoznati?

- Poznavanje potrošačke psihologije je apsolutni imperativ. Ako ne razumijete svog kupca i njegov način razmišljanja, ne možete pametno trošiti svoje prodajne i marketinške budžete.

Koji su ključni elementi uspješne komunikacije s kupcima i zašto je važno biti stalno prisutan u podsvijesti kupaca?

- Ključni elementi uspješne komunikacije su: razumijevanje u kojem stadiju kupnje se nalazi kupac, gdje se nalazi na Maslovljevoj piramidi potreba i koji problem želi riješiti. Razlog zašto je važno stalno biti prisutan u podsvijesti kupaca je – marketinška buka. Na dnevnoj razini izloženi smo velikom broju reklama, a tačne podatke ću sačuvati za predavanje u Sarajevu. J

Koje su najčešće pogreške koje kompanije rade u procesu oglašavanja?

- Kompanije najčešće kreću od «MI» umjesto od «VI» – to je grijeh iz «marketinške mladosti» kad je jednosmjerna komunikacija bila primarni način oglašavanja.

Kupac se uvijek pita «Što tu ima za mene?». Naš mozak intenzivno proizvodi dopamin (hormon zadovoljstva i nagrade) kada pričamo o sebi, ali razina dopamina pada našim sugovornicima dok nas slušaju, posebice ako smo dosadni. Preslikajte ovu situaciju u razgovor branda i kupca – ako želite prodati, kod kojeg «sugovornika» je bitnije da ima visoku razinu dopamina – Vas ili Vašeg kupca? 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti