Gastroid i ITA popularizirali ugostiteljska zanimanja

22.11.2018. 14:12 / Izvor: Akta.ba
Gastroid i ITA popularizirali ugostiteljska zanimanja
OTVORI GALERIJU

U sklopu "Sedmice italijanske kuhinje u BiH 2018" održan Dan otvorenih vrata.

U sklopu "Sedmice italijanske kuhinje u BiH 2018" danas je organizaciji Italian Trade Agency i Centra za obuke u ugostiteljstvu i hotelijerstvu Gastroid u Termalnoj rivijeri Ilidža održan Dan otvorenih vrata.

Učesnici na ovom događaju imali su priliku uživo prisustvovati pripremanju specijaliteta od strane vrhunskog italijanskog chefa Ruisia, a u cilju promocije italijanske kulinarske tradicije, te predstavljanju konkretnih mogućnosti koje nudi profesionalna edukacija u ugostiteljskoj industriji, prvenstveno kuhara, slastičara, konobara i spremačica.

Margherita Lo Greco, direktorica Instituta za vanjsku trgovinu kazala je za portal Akta.ba da je Sedmica italijanske kuhinje u BiH događaj koji se održava treći put i njegov cilj je da promovira kulinarsku italijansku kulturu i poveća prisustvo italijanskih proizvoda na stranim tržištima.

"Ponosni smo što nam se na događaj odazvao vrsni stručnjak u ovoj oblasti i koji dolazi iz jedne od najvažnijih škola kuhanja koja je priznata u cijelom svijetu. Vjerujem da sa današnjim specijalitetima koje je pripremao, može stimulisati mlade da se približe i zainteresuju za ovo zanimanje", navodi ona.

Dodaje da se radi o profesiji koja je u Italiji imala veliki razvoj u posljednjih nekoliko godina jer je usko vezana za turizam koji je jedan od značajnijih sektora u Italiji.

"Dokaz tome je sve veća prekvalifikacija, pa u kuhare odlaze i osobe koji su se prije bavili sasvim drugim zanimanjima, kao što je naš današnji gost koji je prije nego je postao kuhar bio priznati inženjer u vlastitoj firmi. Njegova karijera je vrtoglavo rasla i sada promovira italijansku kuhinju širom svijeta", kaže Lo Greco.

Ipak, situacija u BiH i nije takva. Elvir Toholj, direktor Centra Gastroid ističe da interes mladih za ovim zanimanjem sve više opada.

To je pokazao i današnji događaj kojem se odazvao mali broj one ciljne grupe, a to su nezaposlene mlade osobe kojima su bili obezbijeđeni i troškovi edukacije.

"Iz mjeseca u mjesec zaključujemo da ljudi jednostavno ne žele da se bave ovim poslom, ili jednostavno nikakvim poslom. I pored toga što su zanimanja u ugostiteljstvu jako perspektivna, otvorenih radna mjesta samo u Sarajevu ima na stotine, poslodavaca koji su spremni da daju startne plate veće od prosječnih, mladi nisu zainteresovani. Najveća prepreka je animirati ih i zainteresovati", ističe Toholj.

Smatra da značajnu ulogu u tome imaju i roditelji mladih kod kojih mahom vlada mišljenje da je sramota da im je dijete konobar/ica.

Napominje da je sličan događaj bio organizovan i prošle godine, kada su kao partnera imali i Općinu Novi Grad koja je finansirala 30 edukacija. "I pored maksimalne promocije događaja, jedva smo skupili grupu od sedam polaznika", dodaje on.

Ipak, Gastroid će i dalje raditi na animaciji i popularizaciji ovog zanimanja, te ime je, kaže naš sagovornik, potrebna podrška u svakom vidu.

"Prije svega moramo raditi na animaciji ovog zanimanja jer je gastronomija je žila-kucavica turizma", poručuje direktor Gastroi Centra.

Za kraj, napominje da je trenutno u Gastroid centru otvoren konkurs do 14. 12. 2018. za upis polaznika za zanimanja kuhar-slastičar, konobar/ica i sobarica. Po završetku obuke, a nakon položenog završnog ispita, polaznici i polaznice dobivaju certifikat sa pravom javnosti koji je verifikovan od strane Gastroid centra.

Program obuka se bazira na praktičnoj i teoretskoj nastavi s posebnim naglaskom na izvođenje praktičnog dijela obuka koja se izvodi na licu mjesta kod klijenata ili u partnerskim ugostiteljskim objektima.

S.B.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti