Evropa rekla NE: Ništa od povezivanja Beograda i Budimpešte?
Kineski izvođači ne mogu graditi u skladu s evropskim standardima.
Evropa je blokirala veliki projekt predsjednika Srbije Aleksandra Vučića i mađarskog premijera Viktora Orbana, brzu prugu između Beograda i Budimpešte, piše Nova.rs.
U Mađarskoj se duže priča o tome, a u Srbiji je sve jasnije da bi njihova moderna željeznička liija, koja od Beograda napreduje prema sjeveru, mogla završiti usred Vojvodine.
Ozbiljne naznake da problem postoji pojavili su se u jesen prošle godine, kada su mađarski mediji objavili da kineski izvođači ne mogu graditi u skladu s evropskim standardima.
U februaru je stigla informacija da je dio radova kod Budimpešte obustavljen.
Radova je praktički samo i bilo u predgrađu glavnog mađarskog grada.
Na srbijanskom dijelu dionice radi se naveliko, napominje Nova.rs, ali teško da će se doskora ostvariti najave o putovanju od dva i po sata između dvije prijestolnice.
Problema, čini se, ima na svim stranama, osim u Srbiji. Navodno Kinezi pomalo odustaju od projekta, a nezadovoljni su i Mađari.
Naime, problem je u tome što kineski graditelji ne znaju implementirati evropski sistem osiguranja i kontrole vozova.
Navodno su im pomoć za taj dio posla ponudile njemačke firme, ali je Peking odbio.
Naime, Kinezi bi projekt mogli dovršiti koristeći svoje standarde i staviti prugu u funkciju povezujući je s dionicom u Srbiji, ali ta se ruta ne bi mogla spojiti na ostatak evropske mreže.
Zbog toga bi se EU mogla okrenuti rutama kroz Sloveniju i Hrvatsku.
Vučić je u decembru prošle godine obišao jednu dionicu na teritoriju Srbije, najavljujući da će pruga do Budimpešte biti dovršena 2026. godine.
Inače, projekt je započeo 2014. godine i tada mu je vrijednost bila procijenjena na dvije milijarde eura.
Velika najava dogodila se na sastanku na vrhu 16 zemalja srednje i istočne Evrope i Kine.
Projekt je dio kineske inicijative Pojas i put te strateškog cilja Pekinga da se grčka luka Pirej poveže sa srednjom Evropom.
Dužina pruge je oko 350 kilometara, od čega su 184 kilometra u Srbiji, a 166 kilometara u Mađarskoj.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.