Sastanak sa predstavnicima špeditera nakon godišnjih odmora

08.08.2019. 07:38 / Izvor: SRNA
Sastanak sa predstavnicima špeditera nakon godišnjih odmora

Iz Uprave smatraju da se prevoznici i ostali korisnici carinskog terminala u Bijeljini opravdano žale na neodgovarajuće opšte uslove na ovoj lokaciji.

Uprava za indirektno oporezivanje /UIO/ BiH organizovaće sastanak sa predstavnicima špediterske kompanije locirane u carinskoj ispostavi Bijeljina nakon povratka odgovornih lica sa godišnjih odmora, rečeno je Srni u UIO.

Upravi su se, kako navode, u prethodnom periodu u više navrata obraćali špediteri, prevoznici, privrednici iz Bijeljine, kao i predstavnici gradske vlasti, ističući problem nefunkcionalnosti postojećeg carinskog terminala.

"Nefunkcionalnost posebno dolazi do izražaja prilikom obavljanja carinskih procedura, a sve zbog nepravilno postavljenog položaja sadašnjeg carinskog terminala i carinske ispostave Bijeljina u odnosu na granični prelaz Rača", pojasnili su u UIO.

U Upravi navode da su, osim privredne zajednice i prevoznika, revizorska mišljenja ukazala da je apsurdno, ali istinito i da je jedini slučaj u BiH upravo u Bijeljini da se carinski terminal nalazi prije samog graničnog prijelaza, što povlači i dodatno pitanje bezbjednosnih uslova.

"Kroz prethodne godine su upravo brojni medijski izvještaji govorili o nefunkcionalnosti carinskog terminala u Bijeljini, o velikim gužvama na graničnom prijelazu Rača zbog dugih kolona kamiona na mostu, koji nisu mogli ući u krug carinskog terminala zbog skučenog i ograničenog prostora", ističu iz UIO.

Iz Uprave smatraju da se prevoznici i ostali korisnici carinskog terminala u Bijeljini opravdano žale na neodgovarajuće opšte uslove na ovoj lokaciji.

Oni su pojasnili da UIO nema sistematizovana radna mjesta za održavanje terminala u svom vlasništvu, pa tako ni za održavanje carinskog terminala Bijeljina, a sredstva predviđena u budžetu UIO nisu bila ni približno dovoljna da bi se za taj posao stalno angažovala druga lica zbog čega su opšti higijenski i radni uslovi na tom terminalu i danas izuzetno loši.

"Prilikom donošenja ove odluke imala se u vidu i činjenica da je najavljena izgradnja trase auto-puta na relaciji Rača-Bijeljina-Kuzmin-Sremska Rača, koja, između ostalog, predviđa izgradnju graničnog prelaza na drugoj lokaciji u odnosu na postojeću, kao i promjenu toka samog putničkog pravca, te reorganizaciju poslovnih procesa unutar carinske službe", rečeno je u UIO.

Iz UIO naglašavaju da sredstva koja se naplate od korištenja carinskih terminala ne pripadaju UIO, već se uplaćuju na Jedinstveni račun i raspodjeljuju korisnicima kao i ostali prihodi od indirektnih poreza.

"UIO ne može ova sredstva koristiti za poboljšanje uslova na carinskim terminalima. Isto tako, zakupe koje špediteri plaćaju za kancelarijski prostor u carinskim ispostvama koje su u vlasništvu UIO nisu prihodi koje može korstiti Uprava. Sve su to razlozi za rapisivanje javnog oglasa za carinski terminal za potrebe carinske ispostave Bijeljina", poručili su iz UIO.

Prevoznici iz Republike Srpske i špediteri su na carinskom terminalu Rača jednočasovnim protestom 5. avgusta izrazili nezadovoljstvo namjerom Uprave za indirektno oporezivanje BiH da ukine ovaj terminal i zatražili domaćinski odnos prema Rači, gdje ova uprava godišnje ubire prihod od tri miliona KM.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti