Zigana tunel

Cengiz Insaat dobio IRF nagradu za inovativnu gradnju

29.11.2023. 16:47 / Izvor: Avaz.ba
Cengiz

Cengiz Insaat primio IRF nagradu za izgradnju tunela Zigana.

Kompanija Cengiz Insaat Sanayi ve Ticaret A.S. dobitnik je prestižne nagrade za metodologiju gradnje tunela Zigana, a koju dodjeljuje Međunarodna putna federacija (IRF Global).

U pitanju su prestižne nagrade IRF Global Road Achievement Awards, kojim se odaje priznanje za izuzetan doprinos i dostignuća u oblasti saobraćajne infrastrukture.

Ceremonija dodjele nagrada, održana 16. novembra 2023. godine, na IRF Global R2T konferenciji u Phoenixu (SAD) proslavila je inovativne i transformativne projekte koji oblikuju budućnost globalne mobilnosti.

Ovogodišnji pobjednici predstavljaju raznolik spektar projekata i inicijativa koje su pokazale izvrsnost u razvoju, upravljanju i održivosti putnih i transportnih sistema.

Ceremonija dodjele nagrada okupila je lidere, inovatore i vizionare iz transportne industrije kako bi odali priznanje izvanrednim naporima ovih organizacija i pojedinaca.

IRF Global Road Achievement Awards (GRAA) odaje priznanje za izvrsnost i služi kao platforma za razmjenu najboljih praksi, inspiraciju za buduće inovacije i podsticanje saradnje unutar globalne transportne zajednice.

Vođa projekta na tunelu Zigana bio je Tarik Eyuboglu, koji je bio i vođa projekta na gradnji autoceste u BiH na Koridoru Vc, dionica Vlakovo - Tarčin, poddionica Vlakovo - Lepenica.

Sa svojih 14,5 kilometara dužine tunel Zigana najduži je tunel u Turskoj, a također se svrstava među najduže tunele na svijetu.

To je dvocijevni autocestni tunel (2x2) izgrađen novom austrijskom metodom tuneliranja (NATM).

Površina poprečnog presjeka tunela je 64,4 m².

Maksimalna i minimalna površina iskopa su 127 m², odnosno 99 m².

Ventilacioni sistem tunela Zigana se sastoji od dubokih vertikalnih konstrukcija okna i stanica za razmjenu zraka koji je projektovan i izveden prvi put u Turskoj u autocestovnim tunelima.

U okviru projekta urađene su ukupno 4 kostrukcije ventilacionog okna na 2 stanice, jedna za odvod i jedna za svježi zrak na svakoj stanici.

Izvođenjem ventilacionog okna br. 1 (visina = 272 x 2 = 544 m i prečnika = 3,60 m) i ventilacionog okna br. 2 (visina = 241 × 2 = 482 m i prečnika = 3,60 m), ukupno je izvedeno 1.026 metara vertikalog okna u okviru ovog projekta.

Iskop konstrukcije okna je izveden metodologijom dizanja i bušenja uz pomoć mašine za bušenje poznate kao RBM (Raise Boring Machine).

Oblaganje i podupiranje bunara vertikalnog okna izvedeni su sa poliesterskim cijevima ojačanim staklenim vlaknima (GRP).

Ukupna dužina tunela za autoceste, željeznice i podzemne željeznice, koji su završeni ili su u toku gradnje u Turskoj i inostranstvu, a na kojima je izvođač Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A.S. dostiže 558 kilometara.

Osim tunela Zigana koji je svojom ukupnom dužinom od 14,5 km najduži tunel u Turskoj i ujedno i najduži autocestni tunel u Evropi, Cengiz Inşaat Sanayi ve Ticaret A.S. je izgradio i tunel Ovit ukupne dužine 12,6 kilometara koji je ujedno četvrti po dužini tunela u Evropi, te tunel Ilgaz ukupne dužine 5,5 kilometara.

Tri godine prije izgrađen je tunel Çamlıca u Istanbulu, a od 2016. ovim projektima upravljaju turski inženjeri zaposleni u kompaniji Cengiz İnşaat Sanayi ve Ticaret A.S.

Cengiz Inşaat Sanayi ve Ticaret A.S. je u Bosni i Hercegovini prisutan od 2012. godine na izgradnji autoceste na Koridoru Vc na dionicama:

- Vlakovo – Tarčin, dužina dionice 20,25 km, gradnja u periodu 2012. do 2015. godine,

- Donja Gračanica (Zenica sjever) – tunel Zenica, dužina dionice 5 km, gradnja u periodu od 2019. do 2021. godine

- Poprikuše – Nemila, dužina dionice 5,5 km, gradnja u toku

- Medakovo – Ozimice, dužina dionice 21 km, gradnja u toku

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Vijesti