Mediji tužili Google: Izgubili 2,1 milijardu eura u digitalnom oglašavanju
Bez Googlove zloupotrebe dominantnog položaja, medijske kompanije bi dobijale znatno veće prihode od oglašavanja i plaćale niže naknade.
Više od 30 medijskih kuća, među kojima su i Axel Springer i Schibsted, tužilo je jučer Google-ovu matičnu kompaniju Alphabet Inc. za odštetu od 2,1 milijardu eura, zbog pretrpljenih gubitaka u vezi sa praksom kompanije u digitalnom oglašavanju.
Akcije ove američke kompanije zbog toga su pale za više od dva odsto, prenio je Reuters.
Medijske kuće koje su tužile Google nalaze se u Austriji, Belgiji, Bugarskoj, Češkoj, Danskoj, Finskoj, Mađarskoj, Luksemburgu, Nizozemskoj, Norveškoj, Poljskoj, Španiji i Švedskoj.
"Medijske kompanije, koje su uključene u tužbu, pretrpjele su gubitke zbog manje konkurentnog tržišta, što je direktan rezultat lošeg ponašanja Googla", navodi se u saopštenju koje su objavili njihovi advokati.
Oni ističu da bi, bez Googlove zloupotrebe dominantnog položaja, medijske kompanije dobijale znatno veće prihode od oglašavanja i plaćale niže naknade za usluge reklamne tehnologije.
"Najvažnije je da su ova sredstva mogla biti reinvestirana u jačanje evropskog medijskog prostora", kažu advokati.
Oni su spomenuli i kaznu od 220 miliona eura francuskog antimonopolskog tijela protiv Googla za njegovo poslovanje u oblasti reklamnih tehnologija 2021. godine, kao i optužbe Evropske komisije prošle godine da potkrijepe tužbu svoje grupe.
"Ukoliko dođe do praćenja regulatornog nadzora, Google će možda morati da promijeni svoju dosadašnju praksu i obezbijedi dosljednije i predvidljivije cijene oglašivačima", rekli su advokati.
Portparol Googla je u saopštenju rekao da se kompanija protivi tužbi, dodajući da je "spekulativna i oportunistička".
"Google konstruktivno sarađuje sa izdavačima širom Evrope, a naši alati za oglašavanje se prilagođavaju i razvijaju u partnerstvu s tim istim izdavačima", rekao je on.
Ova kompanija je prošle godine navela da se ne slaže sa antimonopolskim optužbama Evopske unije protiv svog poslovanja u oblasti reklamnih tehnologija.
Izdavači širom svijeta posljednjih godina žale se kako, zbog sve veće dominacije visoke tehnologije u oglašavanju, njihov udio u prihodima opada.
Google je, prema analitičarima, najdominantnija platforma za digitalno oglašavanje na svijetu.
*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.
Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.
NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.