al
Koja je uloga ImelERP sistema u planiranju i praćenju procesa proizvodnje?

Tehno kutak

Koja je uloga ImelERP sistema u planiranju i praćenju procesa proizvodnje?

19.11.2020 15:01:06 / Izvor: Akta.ba

Prosto se nametne potreba da paralelno sa širenjem kompanije i rastom proizvodnje, dođe do zahtjeva za novim informacionim sistemom i to obično ERP sistemom

Šta je ERP sistem?

ERP sistem predstavlja softversko rješenje koje ima unaprijed ugrađene poslovne procese koji odgovaraju najboljim praksama, a implementacija sistema smatra se ključnim izvorom unapređenja performansi organizacije. Izuzetno je bitno napomenuti ali i shvatiti da implementacija informacionog sistema ide zajedno sa reinženjeringom poslovnih procesa.

Reinženjering može biti manji ili veći ali se desi u svakoj kompaniji prilikom implementacije informacionog sistema. Suština implementacije informacionog sistema jeste uspostava optimizacije proizvodnog procesa.

ImelBIS ERP nastao je na temelju najboljih praksi kompanija i niza pretpostavki o načinu njihovog poslovanja u cjelini, što je rezultiralo jedinstvenim softverskim rješenjem koje je primjenjivo u svim organizacijama. ImelBIS ERP omogućava profitabilno funkcionisanje, kontinuirano prilagođavanje i održivi rast kompanije.

Integralnost informacionog sistema ImelBIS još je jedna prednosti kao ERP sistema. Poslovne funkcije u ImelBIS-u su međusobno povezane i postoji zahtjev da se poslovni podatak unosi samo jednom a daljom obradom on se prenosi i njime se upravlja.

Kako prevazići "uska grla" u procesu proizvodnje?

Iskustveno je dokazano da u proizvodnji postoje određeni gubici poput prekomjerne proizvodnje, bespotrebnog vremena čekanja, nepotrebnog transporta, prevelikih zaliha, prekomjerne obrade, nepotrebnih pokreta, većeg škarta i sl.

Implementacijom ImelBIS sistema u proizvodnim kompanijama moguće je otkloniti naprijed navedene gubitke i omogućiti optimizaciju radnih procesa i minimalizaciju troškova kroz:

  • planiranje proizvodnje i analizu potrebnih resursa,
  • operativno planiranje rada strojeva i radne snage,
  • praćenje realizacije utroška materijala i obavljenih tehnoloških operacija,
  • izradu poluproizvoda i proizvoda,
  • kontrola kvaliteta ulazanog materijala, procesa, poluproizvoda i proizvoda,
  • periodični i završni obračun proizvodnje i izračun stvrane cijene koštanja svakog pojedninačnog proizvoda ili proizvodne usluge.

Kako uspostaviti proces planiranja i upravljanja proizvodnjom kroz ImelBIS?

Upravljanje proizvodnjom se može definirati kao koordinacija i kontrola svih aktivnosti potrebnih za proizvodnju nekog proizvoda uz uključenje kontrole planiranja, troškova, izvođenja, kvalitete i gubitaka.

Obično se aktivnosti u proizvodnom procesu dijele na tri osnovna područja:

  • priprema proizvodnje (tehnološka i operativna)
  • realizacija proizvodnje (proizvodnja i montaža)
  • opsluživanje proizvodnje (kontrola kvalitete, skladište i održavanje)

Velika pažnja posvećena je i u dijelu kontrole kvalitete i povezanosti s drugim poslovnim funkcijama u organizaciji i to sa: prodajom, tehničko-tehnološkom pripremom, nabavom i računovodstvom.

Sljedivost sirovina, poluproizvoda i gotovih proizvoda je standardna funkcionalnost integrirana u cijelo softversko rješenje.

Dokumentacija je elektronska, tako da je i popunjavanje iste automatizovano, a pretraživanje podataka značajno ubrzano. Svi podaci, zajedno sa dokumentacijom nalaze se u sistemu i lako se njima može upravljati.

Implementacija ImelBIS ERP sistema ima kako operativne tako i strateške koristi za kompaniju. Operativne se odnose na povećanje efikasnosti poslovnih procesa, dok se strateške ogledaju u osiguranju potrebne sistemsko informacione podloge za donošenje poslovnih odluka.

Implementacija ERP-a nije samo stvar promjene softvera, već poboljšanja poslovnih procesa i reinženjeringa.

Zašto se opredijeliti za integralni sistem ImelBIS ERP?

Ključni razlozi zašto krenuti u proces implementacije informacionog sistema ImelBIS-a:

  • Ranije prepoznavanje potencijalnih problema u proizvodnji
  • Povećana konkurentnost u ponudama tačnim određivanjem cijena
  • Niži troškovi držanja zaliha
  • Bolje upravljanje velikim transakcijama, samostalno, bez potreba za dodatnim resursima
  • Podatke je lakše pronaći i dostupniji su menadžmentu
  • Bolje donošenje odluka u poslovanju
  • Manji troškovi računovodstva zbog manje grešaka
  • Obračun troškova na mjesečnom nivou, finansijski rezultat svakoga mjeseca
  •  Poboljšan izbor dobavljača na temelju ocjena rezultata iz podataka
  • Poboljšano planiranje kapaciteta
  • Uštede u troškovima zbog poboljšanja efektivnosti cjelokupne opreme (OEE)
  • Mjerenje indikatora ključnog učinka (KPI)

Napomena za potecijalne korisnike informacionih sistema!

Dvije male ali bitne napomene za kompanije koje su na putu da mijenjaju informacione sisteme:

- Nemoguće je implementirati učinkovit informacioni sistem kod korisnika koji ne zna šta želi jer sve što mu se ponudi nije ono što on očekuje. Treba imati povjerenje i slijediti dobre prakse implementatora.

- Ukoliko korisnik ima računarsku opremu pete generacije, softver četvrte, organizaciju treće a kadrove druge generacije može samo očekivati da će bilo koji sistem raditi u drugoj generaciji. Ljudski kapital izuzetno je bitan kod implementacije informacionih sistema, jer sistem je samo dobar alat.

Razmislite i planirajte uspjeh!

 

PODIJELI:

TAGOVI: Imel ImelERP ERP sistem proizvodnja

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Tehno kutak