al
Emir Medanhodžić, vlasnik Biznis klinike: Privrednici pomoć traže prekasno

Vijesti / BOSNA I HERCEGOVINA

Emir Medanhodžić, vlasnik Biznis klinike: Privrednici pomoć traže prekasno

14.01.2015. 07:45 / Izvor: eKapija.BA

ProBeneFit Consulting sarajevska je agencija je za poslovno savjetovanje čije su specijalnosti strategija, organizacioni razvoj i transformacije za mala, srednja i velika preduzeća, kao i trening/coaching iz menadžmenta i poduzetništva.

Njen osnivač je Emir Medanhodžić, poslovni savjetnik i vlasnik prve Biznis klinike u Bosni i Hercegovini, a u intervjuu za eKapija.ba priča kako je došao na ideju za njenim osnivanjem, koliko se zapravo često traži "pomoć" u njoj,  ali i koji su to problemi sa kojim se susreću domaći privrednici. 

Vlasnik ste prve biznis klinike u Bosni i Hercegovini ProBenefit Consulting. Kako ste došli na ideju za naziv "Biznis klinika" ?

- U svom konsultantskom poslu došli smo do spoznaje da medicina i management consulting imaju puno analogija. Prepoznaju se u tome  da  kompanije kao i ljudi imaju svoj životni vijek, svoje faze odrastanja, simptome bolesti, svoje bolesti, dijagnoze, terapije, ekonomsko zdravlje kompanije, karcionome i smrt.  To su pokazatelji koji nam pomažu da poduzetnicima i managerima jednostavnije objasnimo neke kompleksne managerske teorije i metodologije koje primjenjujemo u svom radu. Primjenjujući jednostavnost u objašnjavanju naše misije došli smo na ideju da za potrebe ozdravljenja kompanija, kojima je to potrebno, ponudimo biznis kliniku. 

Kada i kako ste prepoznali potrebu za otvaranjem servisa ove vrste?

- Razmišljao sam, kada si bolestan ideš doktoru, kada ti se pokvari auto ideš automehaničaru, a kada imaš problema u kompaniji kome ideš? Pa poslovnom savjetniku. Nema puno konsultantskih kuća iz oblasti management consultinga, možeš ih izbrojati na prste jedne ruke. U svijetu je to etabliran, cijenjen i plaćen posao,  kod nas još uvijek u povoju. Kao i u mnogim drugim oblastima.

Na kojim principima djeluje Biznis klinika ?

- Svojim dolaskom u kompaniju ili organizaciju koristimo najsavremenije konsultantske alatke postavljene na internet, na domaćem jeziku te nakon popunjavanja profilera u roku od 48 sati pravimo analizu i utvrdjujemo dijagnozu kompanije. Nakon toga  putem izvještaja na 15 strana utvrdjujemo ekonomsko zdravlje kompanije i Profile managera na 10 strana. Utvrđena dijagnoza zahtjeva terapiju koju propisujemo uz potrebu liječenja simptoma bolesti, kojih ima 200 (dvijestotine) za sve iste na cijelom svijetu, s tim da trajanje terapije zavisi od vrste i težine dijagnosticirane bolesti.

 Da li ste zadovoljni rezultatima koje postižete?

- Zadovoljni smo koliko su naši klijenti zadovoljni,  a u dosadašnjem radu  kao i u svakoj klinici ima uspješnih i manje uspješnih priča. Kažu, da kada pomisliš da si dostigao vrh i da si uspješan da je to početak tvog pada.

Ko su Vam najznačajniji klijenti?

- BH Telecom,  Elektroprivreda BiH,  Energoinvest d.d., Sparkasse Bank, Perutnina Ptuj i još preko 50 drugih klijenata.

Koji su najčešći problemi s kojim se susreću privrednici i da li ih i po vašoj procjeni,  iz godine u godinu ima sve više?

- Svi privrednici na svijetu imaju slične probleme, a zbog neuređenog i otežanog sistema poslovanja privrednici sa naših prostora imaju daleko veće probleme. Ti problemi vezani su za nepostojanje strategije, loše organizacione strukture, nepostojanje organizacione kulture, nepostojanje službe za ljudske resurse, problematičan cash flow, nepostojanje sistema nagradjivanja, slab marketing,  slab management,itd.  Uglavnom je potrebno  rješavati probleme unutar kompanije,  jer na mnoge probleme izvan kompanije se  ne može uticati. Po našem mišljenju privrednici bi trebali više raditi na svom ličnom obrazovanju i usavršavanju, kako bi bili svjesni problema unutar kompanije i načina njihovog rješavanja. Navedenih problema iz godine u godinu ima sve više.

Kada vlasnici/menadžeri firmi obično potraže pomoć, savjet ili podršku nezavisnog stručnjaka?

- Najčešće pomoć traže prekasno, kada je firma već u velikim i neizlečivim problemima. Zanimljivi su slučajevi u kojima  će se  neke kompanije prije prepustiti propadanju nego zatražiti savjet i pomoć stručnog lica. To potvrđuje naše već navedeno mišljenje  o neobrazovanosti  i neznanju privrednika koji  svojom  ohološću žele prikazati da sve znaju i da njima ne treba pomoć. Istina je da takvim ponašanjem prikrivaju svoje neznanje. Doktori kažu da zdravlje treba redovno kontrolisati i onda kada si zdrav,  pa se isto može primjeniti  i na  kompanijama koje trebaju redovno kontrolisati poslovanje kada su uspješne, a ne kada su u propadanju odnosno metastaziranom karcinomu. Jedina  razlika jeste da je život jedinstven i neponovljiv, dok se kompanija  kroz stečaj ili reinženjering može ponovo podići i pokrenuti u poslovni život.

Što bi trebalo učiniti da poduzetništvo u BiH bude u punom zamahu?

- Da sazrije svijest u društvu da poduzetništvo stvara novu vrijednost i nova radna mjesta.

Da se mladi obrazuju i da društvo njeguje vrijednost  kako  je rizik poduzetništva neohodan za uspjeh i slobodu pojedinca.

Da političari stave poduzetništvo na prvom mjestu na svojoj agendi.

Da mediji promovišu poduzetništvo kao pozitivnu vrijednost i da poduzetnici budu zvijezde dnevnika.

Koji su po vama najbitniji faktori za uspješnu karijeru? Šta poručujete mladima na početku karijere?

- Najvažnije je, po meni, da otkrijete u sebi šta volite da radite, da se hrabro upustite na tu plovidbu, jer se kapetan duge plovidne ne postaje u kadi,nego na uzburkanom okeanu. Poslušaj svoju intuiciju i iskoristi svaku šansu, jer se druga možda neće pojaviti. Budi vlasnik svoje sudbine i svog života i nikad ne odustaj.

Kojih se načela pridržavate u poslovanju i koje su specifičnosti?

- Vrijednosti naše biznis klinike su: poštenje, izvrsnost, kreativnost. Pridržavamo se načela kao što su: Dobro se dobrim vraća, Traži znanje makar išao i do Kine, Bože sačuvaj me od znanja koje ne koristi ljudima.

Da li su konsultantske usluge kod nas još "bauk" i ako je tako, otkuda takva predstava?

- Nažalost još uvijek postoji strah od uzimanja konsultantskih usluga. Ima više razloga: nepostojanje tradicije, nepovjerenje prema trećim licima da možda ne bi otkrili neke poslovne tajne, nerazvijena i ponekad nekompetentna ponuda, nepoznavanje  takve vrste usluga, nedovoljno znanje poduzetnika, oholost i prepotentnost, prevare lažnih konsultanata, nezadovoljstvo ranijim konsultantima, itd.I sami konsultanti su odgovorni za takvo stanje jer ne rade dovoljno na promociji svoje djelatnosti, nije zakonski regulisana i nedovoljno se educiraju i treniraju.

Na čemu, po vama, kapitalnom trenutno radite?

- U ovom trenutku radimo na otvaranju srbijanskog tržišta, a kasnije planiramo i hrvatsko tržište. Trenutno promoviramo nove usluge: Sistem nagrađivanja prodajnog tima, Mjerenje indikatora organizacione kulture, Ocjena uspješnosti zaposlenika i managera i drugo.

Razgovarala: Seida Bijedić

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Ostale vijesti iz rubrike

Vijesti