Pri kraju izgradnja desne strane mosta preko rijeke Bosne

10.04.2014. 11:10 / Izvor: Nezavisne novine
Pri kraju izgradnja desne strane mosta preko rijeke Bosne

Radovi na desnoj strani mosta dužine 549 metara preko rijeke Bosne na dionici autoputa od Prnjavora do Doboja biće završeni početkom maja, a do kraja ljeta iskopi i nasipi koji su preduslov za radove na tehnički složenijim objektima.

Radovi na desnoj strani mosta dužine 549 metara preko rijeke Bosne na dionici autoputa od Prnjavora do Doboja biće završeni početkom maja, a do kraja ljeta iskopi i nasipi koji su preduslov za radove na tehnički složenijim objektima.

"Već u maju počeće izgradnja i druge strane mosta. Nakon završenih radova na iskopu i nasipima počeće složeniji radovi kao što su odlivne kanalizacije i završni slojevi puta", rekao je Edvard Režonja, projekt menadžer na gradilištu autoputa od Prnjavora do Doboja.

Inače, most preko rijeke Bosne najsloženiji je objekat na autoputu Prnjavor - Doboj, a radovi se izvode od lijeve prema desnoj obali rijeke metodom postepenog naguravanja rasponske konstrukcije.

"Praktično se radi o dva mosta sa stubištem ispod jedne i druge strane mosta. Biće dvije trake odvojene jedna od druge", kazao je Režonja.

On naglašava da je planirano da u toku radova na autoputu bude oko tri miliona kubnih metara iskopa, a da je do juče iskopano oko 2,5 miliona kubnih metara uglavnom zemlje, ali i drugih materijala.

Istovremeno je od planiranih oko 2,3 miliona kubika nasipa do sada izgrađeno oko 1,3 miliona kubika.

"Zasad nema kašnjenja. Oko 550 radnika je trenutno angažovano i u toku sezone biće ih još više čim se krene sa složenijim tehničkim radovima", rekao je Režonja.

Na dionici autoputa Prnjavor - Banjaluka na dužini od oko 20 kilometara nasut je prvi sloj kamenog nasipa, a uporedo s tim rađeno je na pripremama za izgradnju sistema odvodnje.

Dionica autoputa od Prnjavora do Banjaluke u dužini od 36,6 kilometara trebalo bi da bude završena krajem sljedeće godine s obzirom na to da je rok za izvođenje radova koji su započeli u septembru 2012. godine tri godine.

Vrijednost ovog ugovora je oko 400 miliona KM, a između ostalog, biće izgrađeni centar za održavanje i kontrolu saobraćaja, objekti za naplatu putarine i 64 objekta. Na ovoj dionici biće projektovani i izgrađeni pored mosta preko rijeke Bosne u dužini od 549 metara i dva manja mosta od po 149 metara, dva vijadukta takođe od po 149 metara, zatim 13 manjih mostova od oko 40 metara kao i osam malih u dužinama od oko 16 metara.

Pored toga, radiće se i četiri podvožnjaka, tri prolaza, 17 nadvožnjaka i umjetni tunel dužine 180 metara.

Uskoro bi trebalo da počnu radovi i na dionici autoputa od Banjaluke do Prnjavora, čija je dužina takođe oko 36 kilometara. Ova dionica gradiće se već odobrenim kreditnim sredstvima Evropske investicione banke u vrijednosti od 160 miliona eura, a izvođači radova biće isti kao na dionici od Prnjavora do Doboja, odnosno "Integral inženjering" iz Laktaša i "Granit" iz Skoplja.

Izgradnja autoputa Banjaluka - Doboj odvija se paralelno sa projektima koridora 10 u Hrvatskoj i koridorom 5c na pravcu sjever - jug kroz Doboj, Zenicu, Sarajevo i Mostar.

(Foto: BNX)

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije