Upitan kredit EBRD-a namijenjen za gradnju obilaznica, uvjet je izmjena zakona

Investicije / PROJEKTI

Upitan kredit EBRD-a namijenjen za gradnju obilaznica, uvjet je izmjena zakona

Napomenuo je kako su Ceste FBiH pokrenule inicijativu za izmjenu Zakona o pripadnosti javnih prihoda, ali i kako se boji da to neće biti i učinjeno.

30.04.2019. 08:57 / Izvor: Faktor

U okviru projekta modernizacije magistralnih cesta u FBiH, JP Ceste FBiH su planirale i izgradnju niza obilaznica oko gradova. Prema riječima direktora ovog javnog preduzeća Ljube Pravdića, planirana je izgradnja obilaznica na jugu Mostara, te kod Bihaća, Bugojna, Ključa, Cazina i Livna.

Međutim, izgradnja ovih obilaznica lako bi mogla biti dovedena u pitanje.

"Druga tranša kredita EBRD-a, u iznosu od 32 miliona eura, trebala se koristiti za izgradnju obilaznica oko gradova. Međutim, uvjet efektivnosti te tranše kredita je promjena nekih dijelova Zakona o pripadnosti javnih prihoda, što je vjerovatno jako teško izmijeniti. Do sada niko nije imao tako stroge uvjete. Zbog toga postoji opasnost da druga tranša i ne postane efektivna. Zato toga razmišljamo da putem resornog ministarstva, odnosno Vlade FBiH, pokušamo nadomjestiti taj novac od drugih kreditnih institucija, jer je jako bitno da, kada već rekonstruišemo magistralne ceste, da izgradimo i obilaznice oko gradova", kazao nam je Pravdić.

Kako je pojasnio, osnovno finansiranje Cesta FBiH je iz naknade za ceste, koja se naplaćuje na gorivo. Ta naknada je ranije iznosila 15 feninga po litru goriva. Od tog iznosa 40 posto ide na magistralne ceste, 35 posto na regionalne, a 25 posto na lokalne. Ceste FBiH dobijaju samo iznos za magistralne ceste, a ostatak novca pripada kantonima. Što se tiče povećanja akciza, nakon posljednjih usvojenih izmjena, za ostale ceste u FBiH ide dodatnih pet feninga, a od toga Cestama FBiH ide dva feninga po litru, što je oko 17 miliona maraka godišnje.

"To nije dovoljno, jer mi trenutno vraćamo kredite za raniju rekonstrukciju magistralnih cesta, a za koju godinu na naplatu će doći i krediti iz projekta modernizacije koji je trenutno u toku. Sve do uvođenja PDV-a iznos od naplaćenih putarina je išao nama direktno na račun, a nakon uvođenja PDV-a taj novac ide preko budžeta. Prema Zakonu o pripadnosti javnih prihoda, Cestama FBiH ne ide novac prema naplati putarina, nego ide 3,9 posto od projekcije budžeta FBiH. Zbog toga se godišnje za magistralne, regionalne i lokalne ceste izdvaja 35 do 40 miliona maraka manje u odnosu na naplatu putarina", dodao je Pravdić.

Napomenuo je kako su Ceste FBiH pokrenule inicijativu za izmjenu Zakona o pripadnosti javnih prihoda, ali i kako se boji da to neće biti i učinjeno.

 

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije