Završene dvije bušotine za Hranjen: Eksproprijacija zemljišta u oktobru 2018.

20.04.2018. 10:04 / Izvor: Akta.ba
Završene dvije bušotine za Hranjen: Eksproprijacija zemljišta u oktobru 2018.

JP Autoceste FBiH su za ovaj projekat objavile tender vrijedan 70 miliona maraka koji je otvoren do 21.05. 2018. godine.

Izgradnja trenutno najdužeg tunela u BiH Hranjen, čeka odabir izvođača, nakon čega će se krenuti u izradu idejnog projekta.

Trenutno se na mjestu vrše dopunska istraživanja koja će biti završena u narednih deset dana. Do sada su izvedene po dvije bušotine na sjevernom i južnom portalu tunela, potvrdili su za Akta.ba iz kompanije JP Autoceste FBIH.

"Terenski geoistražni radovi za Idejni projekat urađeni su još prošle godine. Međutim, nisu bili dovoljni za tunel i ovom trenutku se rade dopunska istraživanja, koja će se  završiti za desetak dana. Elaborat dopunskih istraživanja bit će dostupan svim ponuđačima kako bi mogli preciznije definisati svoju ponudu. Do sada su završene dvije bušotine, planirno je da  se uraditi i jedna duboka bušotina od 200 metara, u zoni na kojoj je primjećeno da se radi o lošim geološkim uvjetima, kao i istražna bušotina u zoni tektonskog rasjeda", kazali su iz kompanije.

Pored geoistražnih bušotina u planu je provođenje testova sa geotehničkim sidrima, kao i postupci istražnih raskopa na južnoj strani tunela.

Poznato je da se tunel Hranjen radi se po sistemu građenja “projektuj - izgradi“, što podrazumijeva da sve aktivnosti na projektovanju i izgradnji vrši izvođač.

Kada se izabere izvođač, slijedi izrada idejnog projekta, onda će se ishodovati urbanistička saglasnost, a nakon toga ponuđač radi glavni projekat tunela i na kraju slijedi odobrenje za građnje.

"Ovakav način organizacije mijenja odnos projektant – izvođač i omogućava potpunu sintezu građevinske tehnologije i projektnog rješenja od početka do kraja projekta. Također, ovakvim načinom projektovanja unosi se izvođačko iskustvo što obezbjeđuje optimalnu upotrebu materijala i opreme te izbjegavanje nepotrebnih troškova prilikom građenja", kažu iz JP Autoceste FBiH.

Eksproprijacija zemljišta se radi na osnovu glavnog projekta, pa je planirano da se ona za ovaj projekat radi u oktobru 2018. godine.

Podsjećamo, tunel Hranjen gradit će se na potezu brze ceste Hrenovica - Hranjen - Goražde, odnosno kroz planinski masiv Hranjen.

Tunel bi se trebao pružati od kanjona rijeke Čemernice do doline Podhranjenskog potoka, a bit će dug šest kilometara.

JP Autoceste FBiH su objavile tender vrijedan 70 miliona maraka koji je otvoren do 21.05. 2018. godine, kada će početi i otvaranje ponuda, a potom i izbor izvođača radova.

Rok za završetak radova je 36 mjeseci.

Ono zbog čega se daje veliki značaj projektu jeste da će se njime ostvarili značajni benefiti u vremenu i troškovima putovanja za korisnike ove putne komunikacije i prekinuti relativna izoliranost grada Goražda.

Izgradnjom tunela Hranjen, cestovna udaljenost između Sarajeva i Goražda će sa sadašnjih 95,6 kilometara biti smanjena na 56 kilometara, te će i vožnja od Sarajeva do Goražda trajati oko 45 minuta, umjesto sadašnjih sat i po.

I.M.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Dojavi vijest na viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Investicije