Evropa i Južna Koreja nezadovoljne američkim poticajima

18.11.2022. 11:15 / Izvor: Agencije
ekonomija

Donedavno su olakšice vrijedile za sva električna vozila. Situacija se promijenila nakon što je Biden potpisao Zakon o smanjenju inflacije.

Nove američke porezne olakšice za električne automobile bile su vruća tema u razgovorima nekih evropskih zemalja i Južne Koreje s američkim predsjednikom Josephom Bidenom i ministricom Janet Yellen na skupu G20 na Baliju.

Delegacije članica grupe G20 vozila su se na Baliju električnim automobilima kako bi se naglasili ambiciozni planovi zemlje domaćina Indonezije u zelenoj tranziciji, prenosi Hina, pozivajući se na Reuters.

No, nijedan od tih automobila, uključujući Hyundaijev Ioniq 5, ne bi ispunio uvjete za novu američku poreznu olakšicu od 7.500 dolara.

Neki američki saveznici, naročito iz Evrope i Južne Koreje, iskoristili su okupljanje kako bi Bidenu i Janet Yellen dali do znanja da su nezadovoljni ograničenjem poreznih olakšica na električna vozila iz domaće proizvodnje.

Donedavno su olakšice vrijedile za sva električna vozila. Situacija se promijenila nakon što je Biden potpisao Zakon o smanjenju inflacije.

Zakon bi, između ostalog, trebao učvrstiti vodeću poziciju Tesle i General Motorsa u industriji i spriječiti upotrebu komponenti baterija i minerala proizvedenih u Kini.

Negativne posljedice po evropsku ekonomiju

Francuski ministar financija Bruno Le Maire rekao je da su izmijenjene porezne olakšice “veliki šok” za evropsku industriju, istaknuvši taj problem na sastanku s Janet Yellen.

Le Maire je novinarima izrazio nadu da će se naći rješenje, bar za evropske proizvođače, prije planirane posjete francuskog predsjednika Emmanuela Macrona Bijeloj kući početkom decembra.

“Mislim da u potpunosti razumijemo čvrstu odluku američke vlade da brani svoje ekonomske interese i da promovira zelenije tehnologije. No, to ne bi trebalo imati negativne posljedice po njihove evropske saveznike i po evropsku ekonomiju”, rekao je Le Maire.

Evropska industrija već osjeća negativne posljedice visokih cijena energije zbog ruskog rata u Ukrajini i slabljenja potražnje, a američka olakšica za električna vozila koja isključuje evropske proizvode nanijet će dodatnu štetu evropskim proizvođačima automobila, kazao je.

“Ne želimo da, na kraju rata u Ukrajini, oslabljena bude Evropa”, dodao je francuski ministar.

I južnokorejski predsjednik Yoon Suk-yeol spomenuo je tu temu u razgovoru s Bidenom tokom bilateralnog sastanka na smitu G20, saopćio je ured južnokorejskog predsjednika.

Yoon je zatražio od Bidena da spriječi mjere koje diskriminiraju južnokorejske kompanije, saopćio je ured predsjednika, dodajući da je Biden rekao da bi provedba zakona trebala uzeti u obzir doprinos južnokorejskih ulaganja američkoj ekonomiji.

Porezne olakšice vrijedne 278 milijardi dolara

Bijela kuća potvrdila je da su dvojica čelnika razgovarala o zakonu o smanjenju inflacije, ne navodeći detalje.

Janet Yellen je priznala otvorena pitanja o tumačenju zakona i rekla da je administracija spremna saslušati detalje o bojaznima Francuske i ostalih.

“Spremni smo, u okviru zakona koji je usvojio Kongres, sarađivati s njima na otklanjanju tih bojazni, koliko budemo mogli, i objasniti kako će zakon biti i njima od koristi”, rekla je ona.

Američko Ministarstvo finansija radi na definiranju propisa za gotovo 278 milijardi dolara vrijedne porezne olakšice za električna vozila, ulaganja u solarnu energiju i vjetroelektrane i niz drugih tehnologija.

Proizvođači automobila u stranom vlasništvu i vlade traže odgode i izuzeća od propisa, posebno uredbe o udjelu sjevernoameričkih minerala u baterijama za električna vozila.

Iako je niz zemalja ustvrdio da SAD spornim poreznim olakšicama vjerovatno krši propise Svjetske trgovinske organizacije (WTO), niko ih nije formalno osporio.

*Pri preuzimanju teksta s portala Akta.ba potrebno je navesti izvor i linkovati tekst.

Imate zanimljivu priču, fotografiju ili video? Pošaljite na Viber +387 60 3315503 ili na mail urednik@akta.ba ili putem Facebooka i podijeliti ćemo je sa hiljadama naših čitatelja.

NAPOMENA: Komentari odražavaju stavove njihovih autora, a ne nužno i stavove internet portala Akta.ba.

Kapital